Nou, mijn zoon is nu al en aantal weken zonder medicatie, het gaat goed, althans, op bepaalde vlakken.
Wij zijn begonnen met die medicatie omdat hij té agressief was, hij ging ook fysiek geweld gebruiken jegens de kleintjes en het was dus absolute noodzaak in die situatie. Omdat de situatie nu stabiel is binnen ons gezin en nu hij gewend is op het vmbo, vonden wij de tijd rijp om de medicatie af te bouwen.
Afijn, wij ouders, zoon zelf en de kinderpsychiater zij zeer tevreden. Hij is vrolijker, meer betrokken en voelt zichzelf gelukkiger.
Maar ja, nu begint school dus ook hier!
Ik heb een klacht ingediend tegen een leerkracht die mijn zoon kleineert met opmerkingen als “het is beter als je weer pillen gaat slikken” “misschien moet je een ander pilletje slikken” “je moet maar eerder naar de psychiater gaan om te overleggen” grrrrrrrrrrrrrrrr
De mentor is het met ons eens, maar ook hij ziet (en dat vind mijn zoon zelf ook ) dat hij enorm drukker is geworden, en de concentratie is weg. Nu is de mentor bang dat hij onder zijn niveau gaat presteren.
Maar de medicatie die hij slikte werkte helemaal niet op de concentratie, dat leek natuurlijk wel zo omdat hij toen veel rustiger was.
Ik zei al “liever een gelukkiger kind dan een ongelukkig kind met een diploma”.
moest het ook ff kwijt.
groetjes van mas;)