medicatie vrij!! en ja hoor, het gezeur begint al

• mas

Nou, mijn zoon is nu al en aantal weken zonder medicatie, het gaat goed, althans, op bepaalde vlakken.

Wij zijn begonnen met die medicatie omdat hij té agressief was, hij ging ook fysiek geweld gebruiken jegens de kleintjes en het was dus absolute noodzaak in die situatie. Omdat de situatie nu stabiel is binnen ons gezin en nu hij gewend is op het vmbo, vonden wij de tijd rijp om de medicatie af te bouwen.

Afijn, wij ouders, zoon zelf en de kinderpsychiater zij zeer tevreden. Hij is vrolijker, meer betrokken en voelt zichzelf gelukkiger.

Maar ja, nu begint school dus ook hier!

Ik heb een klacht ingediend tegen een leerkracht die mijn zoon kleineert met opmerkingen als “het is beter als je weer pillen gaat slikken” “misschien moet je een ander pilletje slikken” “je moet maar eerder naar de psychiater gaan om te overleggen” grrrrrrrrrrrrrrrr

De mentor is het met ons eens, maar ook hij ziet (en dat vind mijn zoon zelf ook ) dat hij enorm drukker is geworden, en de concentratie is weg. Nu is de mentor bang dat hij onder zijn niveau gaat presteren.

Maar de medicatie die hij slikte werkte helemaal niet op de concentratie, dat leek natuurlijk wel zo omdat hij toen veel rustiger was.

Ik zei al “liever een gelukkiger kind dan een ongelukkig kind met een diploma”.

moest het ook ff kwijt.

groetjes van mas;):)

• nina

Hi Mas,

Effe reageren hoor. Je legt precies de vinger op de zere plek. Wat een zakkenwasser die leerkracht, gelijk heb je daar een klacht tegen in te dienen. Zo ga je niet met mensen om laat staan kinderen!! Alles wat jullie als ouders goed krijgen bij hem, hakt zo'n leraar gelijk de grond in :-(

Fijn dat zijn mentor achter jullie en je zoon staat. Geeft hoop en je weet dat hij meedenkt over je zoon.

Ga praten, praten en nog eens praten. Je zoon moet inzien dat hij waardevol is, zei het hieronder ook al. Ik praat constant in op mijn kinderen, ze zijn waardevol en de hufters die onbeschoft tegen ze zijn, zijn zelf niet wijzer!! Zijn slappelingen die hun eigen tekortkomingen op kinderen afwentelen, die zijn een makkelijke partij. Verschrikkelijke sukkels dat soort mensen. Die zouden zelf in therapie moeten of aan de pillen om ze van hun grootheidswaanzin af te helpen.

Mijn kinderen worden steeds weerbaarder, krijgen een steeds positiever beeld van zichzelf. Ze worden daardoor ongevoeliger voor pesterijen want pestkoppen zijn er altijd en overal. Pestkoppen weten precies wie ze moeten pakken, de kinderen die het makkelijkst over de rooie gaan. Misselijkmakend en laf.

Meid, sterkte!!

Liefs

Nina

• M@ria

Mas , je maakt een denkfout, jij schrijft dit

Maar de medicatie die hij slikte werkte helemaal niet op de concentratie, dat leek natuurlijk wel zo omdat hij toen veel rustiger was.

Dan werkt de medicatie dus wel!! op de consentratie, want iemand die rustig is kan zich beter consentreren als iemand die druk is .

neem jezelf als voorbeeld, eigenlijk had je al in de auto moeten zitten , maar je moet nog een aantal dingen mee , die je niet kan vinden.

Dit gaat in een stress, druk, situatie veel moeilijker , als dat je dat alles een uur eerder had gedaan.

Dus als jou zoon rustig word van de medicatie , is zijn consentratie ook duidelijk beter , omdat het rustiger is in zijn hoofd.

Als ik jou verhaal zo lees , zie ik het als een straf voor je zoon , dat hij de medicatie niet meer krijgt.

In jullie geval zou ik dus weer beginnen met de medicatie .

Niet omdat 1 leerkracht het zegt, maar om het je zoon op school en in zijn leerwerk, en in zijn hoofd weer wat makkelijker te maken!!

sterkte Maria

• Sarah

Hoi Mas,

Ik vind het geweldig dat je op deze manier kunt denken. Jouw kind mag zich zelf zijn en dan misschien maar erg druk maar niet meer agressief. Ik vraag mij alleen af hoe gelukkig een kind blijft wanneer hij zich niet meer goed kan ontwikkelen en hij door zijn gedrag een negatieve plek krijgt op school? Ik weet hier zelf geen antwoord op maar ik hoop voor jouw en je kind dat hij zich goed staande weet te houden.

Gr. Sarah

• Helga

Hi Mas,

Moeilijk hé?

Je wil(de) die pillen niet,punt! En dan krijg je dit. Hoe staat je zoon er tegenover? Vind hij ook dat hij op school minder presteert of ‘hoort’ hij het van die leraar? En dit is één persoon waar je het over hebt, hoe zit dat met al die anderen leraren? Hoe ervaren die je zoon in de klas?

Lastig maar dat hóeft het niet te zijn als jij gewoon je moederhart volgt. Samen met je zoon kom je ook hier wel weer uit.

Groetjes van Helga:)

• mas

Ik maak geen denkfout, een drugsverslaafde is ook rustig, denk je werkelijk dat die zich concentreerd? Het middel wat hij slikte heeft datzelfde effect, het onderdrukt zijn gevoelens en maakt loom. Net als hyperactiviteit, druk in je hoofd zijn, rustig aan de buitenkant, je doet alsof je luisterd, maar in feite hoor je niets, sla je geen gelezen letter op ook al lees je wel, ook hier lijkt het op concentreren, maar dat lukt niet.

Ik kijk en naar mijn zoon, luister naar hem, luister naar mijn moederinstinct, een straf is het zeer zeker niet om zonder die medicatie te moeten, hij geeft zelf immers aan dat hij niet meer aan die pillen wilt omdat hij zich nu stukker vrolijker voelt. Straf is het om als een zombie te leven omdat een ander beslist dat je dat moet doen, ondanks dat je je daar rot bij voelt, dat is straf.

Zijn gevoel en levensvreugde zal altijd vele malen zwaarder gelden dan goede cijfers op school, dmv extra begeleiding oid kan er op dat vlak ook wel iets aan gedaan worden.

Ik vind het vreemd dat je adviseerd om medicatie te gaan slikken, je weet niet wat je zegt! Ik vraag niet om advies betreffende zijn medicatie, dat overleg ik met mijn zoon en met de psychiater. Jij schetst een beeld die niet klopt bij het verhaal van mijn zoon.

Maar mijn posting ging vooral over een leerkracht die mijn kind kleineert.

groetjes, mas

• franca

Hoi Mas,

Wat een enorme hufter, die leerkracht! Volharden in je klacht hoor!

Het is inderdaad in eerste instantie aan je zoon en jou om te beslissen of je al of niet medicatie gebruikt.

Ik heb zelf ook mijn zoon heerlijk vrolijk meegemaakt in de vakantie (pillenvrij), maar helaas wilde hij zelf na een halve school al weer een pilletje, omdat hij het daar gewoon niet bolwerkt.

Wij zien het echt als een noodzakelijk kwaad.

Ik wens je alle wijsheid toe.

Franca

• Rianne

Een drugverslaafde, in onze nederlandse zin van het woord, belemmert door zijn/haar verslaving in het algemeen zijn mogelijkheden om een diploma te halen. Medicatie voor ADHD-ers daarentegen bevordert over het algemeen de mogelijkheden om een diploma te halen. Dit even terzijde.

Jij zegt dat je beter een gelukkg kind zonder medicatie hebt dan dat hij met medicatie zijn diploma haalt. Hoe zie jij zijn toekomst zonder diploma? Hoe moet dat straks? Waar komt hij dan terecht? Het is toch de bedoeling dat hij straks op eigen benen staat en z'n eigen geld verdient met een leuke job? Of niet soms?

• adhd moeder

Hoi mas,

Wat een kinderachtige opmerking van de leraar naar jou zoon toe.

Hoe haalt ie het in zijn hoofd om zo'n opmerking in de klas te geven.

Kijk dat je kind onrustiger is kan best, maar dat heeft hij nog niet op zo'n manier kenbaar te maken.

Mij lijkt dat daar de gesprekken voor na schooltijd met de ouders voor zijn.

Hoe kun je een kind lekker een trap na geven.

De keuze die jullie maken als ouders, gaat hun niets aan….maar als inderdaad nu blijkt dat je zoon onrustiger is als met medicatie lijkt mij een goed gesprek met deze leraar na schooltijd toch een betere oplossing.

Wat een botte knoest zeg!!!!

Groetjes adhd moeder

Hou je taai he!

• Janny

Laten we nu niet ondoordacht meteen met elkaar over zo'n leerkracht heenvallen…. misschien heeft ie niet goed nagedacht voor hij wat zei of is het puur onwetendheid… of onmacht? En heeft hij al lang spijt van zijn uitspraken… wie weet!?

Weet je wat het vandaag de dag inhoudt om leerkracht op een VMBO te zijn? Nou, geef mijn portie maar aan Fikkie. Mijn vader reed 48 jaar taxi en kent de jeugd. Vandaag de dag hoef je geen ADHD te hebben om een ‘monster’ te zijn! Sorry voor mijn woordkeus. Etters zitten er tussen en zo'n leerkracht begaat een fout, of misschien zelfs meerdere fouten of hij wordt overspannen.. of hij wordt doodgeschoren, ook IN tegenwoordig immers…

Begrijp me niet verkeerd! Ik bagataliseer jou emoties en woede geenszins… maar álle dingen hebben nu eenmaal TWEE handvatten!

Staat de directie van die school achter jullie? MAAK HET BESPREEKBAAR!!!

Kort geleden werd een aanklacht ingediend tegen een vriendin van mij, die voor de kleuters staat. Ze had, tegen de wil van het kind, een pleister op zijn bebloedde knie geplakt. Het kind was rustig… tot mams arriveerde, het begon te krijsen als een speenvarken en wat denk je? Juf behoort haar excuses aan te bieden.

En de directie? Laat me niet lachen. Stuk was ze er van.

Lang leve onze huidige maatschappij!!!

hg en sterkte en wijsheid en een gelukkige goede toekomst voor je zoon. Leuk hè? kinderen, LOL, de mijne wordt morgen 20…. of wij alsjeblieft de deur uit willen gaan morgenavond. Tuuuuuuuuuurrrlijk….

;)