ADD lijst

• Aagje

Wie kan mij helpen.

Sinds een goed jaar heb ik de diagnose ADD gekregen. Bij alle drie mijn kinderen zie ik ook vele verschijnselen van ADD. Wat ik het ergste vind, is dat ze zoveel moeite hebben met leren en vaak ook hun sociale contacten. De oudste heeft een psychologische test gehad en er wordt gezegd dat ze geen ADD heeft. Het ene stukje IQ ligt veel lager dan het andere. Weet de namen zo niet. Zij moet op school duidelijkere instructies hebben: op papier.

Mijn tweede kind, een zoon zit op de praktijkschool. Heeft volgens het rapport ook ADD en PDD-nos neigingen, maar nee, hij heeft het niet. Het ligt aan de structuur thuis. Sociaal niet in kunnen leven in een ander. Wiet geeft een lekker gevoel. Ben je 13 jaar. Hij mag van ons geen wiet gebruiken hoor. Hij rookt wel. De jongste dochter ook stemmingswisselingen leerproblemen en ga maar door. Zij en de jongen een heel slecht hand schrift. Zou zo uren door kunnen gaan.

Een zoon van de zus van mijn man heeft de diagnose ADD gekregen. Zo ook een dochter van een broer van mijn man.

Onze kinderen hebben dubbel kans op ADD.

De oudste is al betrapt op een keer stelen.

Hoe ver moet dit nog gaan?

Ik loop tegen muren op.

Heeft ook iemand een korte overzichtelijke lijst met sympthomen van Add en PDD-NOS. Ik ben alleen nog verdietig over alle onbegrip. Ik heb mijn kinderen verwend en als ze beter hun best doen kunnen ze meer. Dat krijg je om je heen te horen. Ik wil mijn kinderen helpen, maar weet niet meer hoe.

Groetjes Aagje

• Bernadette

hoi Aagje ,

Wie heeft de diagnose gesteld dat er geen add is , dat vind ik nog al kort door de bocht dan .

Zou je niet overwegen om voor een andere instantie te kiezen en opnieuw de molen in gaan met ze .

Als je bovenin de zoekfunctie en daar add in toests of pdd -noss , vind je soms korte , soms langere info .

Dat je er verdrietig van bent snap ik best , maar andere hebben makkelijk te oordelen he .

De opmerking van je dat hij pdd-nos neigingen heeft , maar dat het aan de structuur thuis ligt vind ik echt belachelijk voor woorden , pdd-noss onstaat n.l niet door de structuur thuis of juist het ontbreken ervan .

Duidelijke regels kunnen het wel makkelijker maken , mits je ook inziet dat je vooral ook mens bent , sterkte B

• Ria

Hoi Aagje,

Als je op adhd.startpagina.nl kijkt zie je onder het rubriek testen een test van dr. Amen staan, mischien dat je daar veel dingen in herkent.

En wat je beschrijft over je oudste van dat het ene stukje IQ hoger ligt dan het andere daarbij heb ik het idee dat het een verbaal/ performaal kloof is is ook wel het een en andere over te vinden vooral als het verbale (woordbetekenis enz.)iq hoger ligt dan het performale (ruimtelijk inzicht, technisch inzicht enz.)

Ja ik weet dat er geen eenduidige afspraken zijn tussen psychiaters. De ene psychiater zou zeggen als er sprake is van een verbaal performaal kloof dat de ADD achtige kenmerken komen door de kloof en de andere psychiater zou zeggen dat er daarnaast ook nog sprake kan zijn van ADD.

Als je dingen over pdd- nos zoekt zou je denk ik wat hebben aan dsm-4 criteria van pdd nos, de criteria om te kunnen spreken van pdd nos. Te vinden bij Google. Of je verhaal kunnen zetten op het prikbord van autisme, ik denk dat ze je daar ook op weg kunnen helpen.

Maar goed veel diagnoses lijken op elkaar zoals beelddenken heeft ook wel overlap met add.

Ik hoop dat ik je voldoende heb geholpen.

En als je nog vragen heb stel ze dan gerust hoor daar is het prikbord tenslotte voor.

Groetjes Ria,

(Sinds kort de diagnose ADD, met verbaal (laag)/ performaal (hoog)kloof)

• Ria

Hoi Aagje

O ja, en als je bij google zoekt naar ADD 100 vragen vind je ook een lijst met kenmerken.

Groetjes Ria,