Wie kan mij helpen.
Sinds een goed jaar heb ik de diagnose ADD gekregen. Bij alle drie mijn kinderen zie ik ook vele verschijnselen van ADD. Wat ik het ergste vind, is dat ze zoveel moeite hebben met leren en vaak ook hun sociale contacten. De oudste heeft een psychologische test gehad en er wordt gezegd dat ze geen ADD heeft. Het ene stukje IQ ligt veel lager dan het andere. Weet de namen zo niet. Zij moet op school duidelijkere instructies hebben: op papier.
Mijn tweede kind, een zoon zit op de praktijkschool. Heeft volgens het rapport ook ADD en PDD-nos neigingen, maar nee, hij heeft het niet. Het ligt aan de structuur thuis. Sociaal niet in kunnen leven in een ander. Wiet geeft een lekker gevoel. Ben je 13 jaar. Hij mag van ons geen wiet gebruiken hoor. Hij rookt wel. De jongste dochter ook stemmingswisselingen leerproblemen en ga maar door. Zij en de jongen een heel slecht hand schrift. Zou zo uren door kunnen gaan.
Een zoon van de zus van mijn man heeft de diagnose ADD gekregen. Zo ook een dochter van een broer van mijn man.
Onze kinderen hebben dubbel kans op ADD.
De oudste is al betrapt op een keer stelen.
Hoe ver moet dit nog gaan?
Ik loop tegen muren op.
Heeft ook iemand een korte overzichtelijke lijst met sympthomen van Add en PDD-NOS. Ik ben alleen nog verdietig over alle onbegrip. Ik heb mijn kinderen verwend en als ze beter hun best doen kunnen ze meer. Dat krijg je om je heen te horen. Ik wil mijn kinderen helpen, maar weet niet meer hoe.
Groetjes Aagje