hallo!
Ik ben nina mama van een lief, druk jongetje van net 4 jaar oud. ik heb hier al een flink stuk zitten lezen en herken best wel veel van wat jullie schrijven in mijn zoontje.
hij gaat sinds begin januari naar de basisschool, daar zijn al wat gesprekken aan vooraf gegaan, omdat tijdens de proefochtenden het helemaal niet goed ging, niet luisteren, druk, aanwezig, niet handelbaar enz….
voordat hij dus voor het ‘echt’ ging, hadden we dan ook al een gesprek gehad met de juf, om een aantal handvaten en gebruiksaanwijzingen tegeven……
in die paar weken dat hij nu heen gaat, gaat het iets beter, maar ik hoor nog bijna wekelijks veel negatieve dingen over mijn kindje…. niet alleen van de juf, maar ook van andere kindjes (hij deed dit en dat) maar ook van andere moeders……….
vandaag weer een gesprek gehad met de juf, over hoe het nu gaat……… niet zo, dus. de interactie tussen de kindjes en mijn zoontje gaat dus niet goed….
de juf is hier mee bezig om de andere( oudere) kindjes te leren, hoe ze met hem het beste kunnen gaan, en na de vakantie gaan we met een schriftje werken waar allemaal negative dingen, maar ook positive, zijn voorgevallen op school. tot nu toe hoorde ik het toch een beetje via via, mijn zoontje is niet zo'n prater……
de juf had het erover om nu toch via een observatie dienst (geen idee hoe het heet) nu toch te gaan onderzoeken of hij misschien adhd heeft.
mijn vraag is dan ook, hoe gaat dat allemaal, hoe zijn de begin stappen van het onderzoeken naar ADHD…….
ach, het blijft toch mijn lieve knul…… alleen jammer dat niet iedereen dat ziet, dat het een lieve jongen is……..
bedankt voor het lezen, het lucht al op door er over te schrijven….
groet, nina