Hallo beste allemaal,
Mijn naam is Janny, 49 jaar oud, echtgenote, moeder en huisvrouw.
Na een leven van struikelen, vallen, omhoogklauteren, weer doormodderen.. niet begrijpend WAAROM!… wéét ik eindelijk waarom… het heeft een naam… ik ben niet gek…
Zo'n drie jaar geleden kwam het woord ADHD voor het eerst aan bod in mijn leven, sindsdien ging alles in een stroomversnelling. Echter niet zonder slag of stoot, gezien mijn grote weerstand tegen alles wat met PSY begint… niet zonder reden overigens!
Met medewerking en door bemiddeling van mijn huiasarts kwam ik in aanmerking voor een 1-Dagsdiagnostiek van ADHD bij volwassen in het UMCG, dit vond gisteren 2 weken geleden plaats. 1 Dag, samen met mijn ouders en echtgenoot.
Voor mij is het kwartje eindelijk gevallen, maar nu?
Ik heb ADHD, maar wil mezelf blijven. Mijn hersens zijn in orde. Het enige waarnaar ik verschrikkelijk verlang is een stukje structuur en RUST in mijn leven, in mijn hoofd en in mijn lijf! En met mijn leeftijd wordt dat verlangen groter en groter.
Mijn huisarts en de apotheek begeleiden mij hierin verder, i.o.m. het UMCG.
Op dit moment gebruik ik 8 tabletten Ritalin per dag, op zeer preciese tijden.
Nu komt het…
Van de ene kant ben ik DOLBLIJ met de Ritalin… want sinds ik dat neem kan ik weer lezen, denken, ordenen….
maar TEGELIJKERTIJD woedt er een afschuwelijke STORM door mijn lijf! En ik denk nu dat ook dat van de Ritalin komt… het RAAST binnenin mij… ik durf amper auto rijden…
Wie kent dit gevoel? Die vreselijke onrust IN JE LIJF???
Vanimiddag heb ik op eigen initiatief besloten 4 keer 1,5 i.p.v. 4 keer 2 tabletten te nemen, misschien krijg ik teveel!?
Donderdag gaan de rapporten van het onderzoek de deur uit; krijgen én mijn arts én ik bericht, daarna gaan we overleggen.
Wie vertelt me van die onrust???
hartelijke groet,
Janny