Spannend.....

• Tosca

Eindelijk, morgen ga ik naar de dokter, hopenlijk verwijst die me door naar een psychiater ofzo, dat ik eindelijk weet of ik ADD of ADHD heb. Mijn moeder wou me eerst niet laten testen maar nu wel om de een of andere reden, ben benieuwd wat de uitslag zal zijn…, oja nog een vraagje, valt de hele tijd friemelen, en draaien aan je haar en veel om je heen kijken ook onder hyperactiviteit? want dat is me niet helemaal duidelijk…

Ik houd jullie op de hoogte…

Groetjes

• Bernadette

Hoi ,

Ik snap dat het spannend voor je is , maar ook een opluchting , helderheid en duidelijkheid daar draait het om denk ik .

Schrijf alles op waarom je denkt dat jij het hebt , scheelt een hoop morgen en ja haar friemelen enz , om je heen kijken valt er ook onder , dat is toch iets te doen hebben , sterkte morgen

p.s goed van je ma gr Bernadette

• marleen

hallo Tosca,

dat haarfriemelen is ongelooflijk bij mijn zoontje, pas 6 jaar en hij doet het al sind hij heel klein was. Als hij mijn haar in de buurt krijgt pakt hij mijn haar.

Ik zat ook eens te wachten bij de kinderpsychiater en toen zat daar een andere vrouw met één hand had ze haar gsm vast en dus maar praten en het andere hand was continue: haarplukje nemen, draaien, trekken loslaten, haarplukje nemen, draaien, trekken loslaten….. continue.

Ik had haar direct een diagnose gegeven. :)

ik veronderstel dat ze daar zat voor een van haar kinderen die de adhd van haar geerfd hadden. (dit is natuurlijk louter speculeren, maar het viel me echt vreselijk op)

Marleen.

• Tosca

haarplukje nemen, draaien, trekken, dat doe ik dus ook al vanaf dat ik 2 was ofzo, ik heb een afspraak gemaakt met de huisrts, vanmiddag om half 3…

• Albert

Suxses Tosca,

Zorg er voor dat je arts je doorstuurt voor een onderzoek en testen.

Als het goed is gaat er een hele reeks aan onderzoeken en vragenlijsten aan vooraf.

Pas daarna hoort de diagnose te worden gesteld.

Laat je daardoor niet ontmoedigen, want het is wel dé manier, om duidelijkheid te krijgen.

Groeten Albert.

• Tosca

Ik ben net bij de huisarts geweest, en hij heft me inderdaad doorverwezen naar het Riagg (heet nu GGZ) :D ik ben wel blij omdat ik dan waarschijnlijk te weten kom of het gewoon aan mezelf ligt of dat ik dus ADHD heb…