gaat adhd over?

• rene

hallo , ik ben een man van 38.

gedurende de hele lagere school periode ben ik onder behandeing van een

neuroloog geweest en behandeld met tegretol.

toen werd dat mbd genoemd volgens mij.

op school kon ik me slecht concentreren en was ik stil en dromerig,

wat er gezegt werdt ging langs mij heen en keek uren naar buiten ,

bomen,vogels e.d.

als ik thuis kwam moest ik mij uiten of ontladen en trapte ik de gaten in de deuren

en sloopte alles wat los en vast zat.

toen ik naar de middelbare school ging stopte de neuroloog de behandeling.

was dit in de jaren 70 gebruikelijk of gaat dat nog zo.?

die agressie heb ik niet meer , ik ben nog wel impulsief , ben nog steeds aan het klooien met pennen , wasknijpers e.d, en kan me slecht langdurig concentreren.

ik los dat op door een pauze in te lassen of eens een dag vrij te nemen.

• Ben

Hoi Rene,het gaat niet over maar met ritalin is er wel een stuk beter mee te leven,al is het wel een tijdje wennen wanneer je die medicijnen gebruikt.Het is niet zomaar een pilletje slikken en klaar.Voor mij was het als opnieuw leren lopen,met vallen en opstaan dus.Wat bij mij ook gebeurde is dat mijn hele leven weer aan me voorbij ging,doordat ik beter ging functioneren was er blijkbaar nogal wat oud zeer te verwerken.

groeten,

Ben

• marleen

Hallo Rene,

vroeger werd er blijkbaar wel gedacht dat adhd over ging, vooral het hyperactieve gedeelte verdwijnde/en verdwijnt vaak in de puberteit en daardoor dachten/denken ze dat het over gaat. Maar de concentratie en organizatieproblemen blijven heel vaak doorbestaan. Dat weten ze nu dus blijkbaar.

Het lijkt echter wel zo dat sommige mensen heel goed met hun adhd leren te leven, dit hangt veel af van de intelligentie en gekregen begeleiding en opvoeding. Daardoor zou het ‘lijken’ alsof het overgegaan is, maar het is gewoon het leren leven ermee.

In principe gaat adhd niet over, het is een chronische stoornis waarvoor ‘nog’ geen genezing bestaat.

Dit is toch hetgene wat ik ervan begrepen heb.

Marleen.

• Bernadette

Hoi ,

Nee adhd zal nooit over gaan , wel inderdaad in de puberteit gaat het ruwere adhd gedrag/kenmerken over in friemelen e.d

Terwijl in jongere jaren het stuiteren wel eens voor kwam .

Overigens meisjes met adhd hebben dat minder stuiteren al .

Net wat Marleen al zegt en ik vind jou trouwens daar het schoolvoorbeeld van , het gaat er maar om hoe jezelf je adhd je leven laat beinvloedde .

Jij hebt een eigen bedrijf en hebt zelf het inzicht , van ho het gaat even niet dus ik neem een snipperdag.

Ergens heb je ook in je dat heb ik uit je andere posting begrepen dat je de hele wereld wel wilt bewijzen dat je uiteindelijk meer kan dan putjes schepper worden en dat lukt zo aardig , met jou inzicht

Want ik denk dat niemand er slimmer of wijzer van word om je achter je adhd te verschuilen en vervolgens de hele dag thuis te zitten , gr B

• Disco

ben 42 kon altijd wel eens uit m'n slof schieten.

half jaar geleden diagnose ADHD

Door peroonlijke omstandigheden een enorme lading Stress kwam alles extreem zwaar boven drijven

Er werd getwijfeld of ik wel ADHD had,je gaat er mee leren leven,verstoppen,mee omgaan.

als ik thuis kwam moest ik mij uiten of ontladen en trapte ik de gaten in de deuren

Dit komt me wel heel bekend voor:en dit is slecht voor een eventuele relatie

groeten Theo