Hallo,
Vandaag had ik een info gesprek bij GGZ over eventueele medicatie, voor mijn zoontje.(Diagnose ADHD)
En die vrouw zei tegen mijn dat mijn zoon de medicatie gewoon nodig heeft.
Want:haar woorden, Als u zoon suikerziekte zou hebben, dan geeft u hem toch ook insuline" ………………………..WAT!!!!!!
Ik voelde me ontzettend schuldig dat ik hem die medicijnen, nog niet aan hem wil geven (mede omdat ik twijfel aan de diagnose).
Stel je voor dat ik hem heel veel mogelijkhede ontneem door hem geen Ritalin te geven.
Maar hij is 4 1/2 jaar.
Ik vind hem nog zo jong!!!
Op zijn vorige school ging het heel slecht, vaak werd ik gebelt of ik hem a.u.b. kon op halen (heb ook nog een 2-ling van 1 jaar),om dat hij niet te hanteren was.
Nu zijn we 4 weken geleden verhuisd, en ik verwachte eigelijk dat hij helemaal door het lint zou gaan.
Maar niets hoor, hij vond het wel intressant.
Soms vraagt hij wel veel over waarom we verhuisd zijn, en waarom er nieuwe mensen in ons oudehuis wonen, maar veder bleef hij verrassend goed te hendelen.
Toen ik thuis kwam van GGZ heb ik mijn zoontjes school gebelt (zit er sinds 4 weken)
En gevraagt in hoe verre het nu ging op school.
(Want we hadden af gesproken dat als het niet ging ze me het zouden laten horen, en ik heb niets gehoord, en wilde nu wel eens wat weten. )(zeker na GGZ)
De juf vertelde mij dat hij heel goed mee doet, en dat het prima gaat. ..???…
Een nieuwe school????
Een nieuw huis.???
Allemaal andere mensen????
IS dit wal een ADHD Kind??
natuurlijk heeft hij wel cocentratie problemen want hij ziet alles!!
En hij is stik jaloers op zijn broertjes, en eist al mijn aandacht op!
Kan niet alleen spelen!
Heeft heel kort ergens belangstelling voor.
Kan maar heel kort een vriendje hebben, hij vergeet altijd dat hij met dat vriendje was., en die is dan alweer met een ander vriendje aan het spelen.
Kan uren over het zelfde door zeuren.( waarom staat mijn groene kastje nu bij mijn broertjes op de kamer)
En hij heeft fasinaties , molens (hij draait , hij draait niet) , afzuigkappen(hij staat aan , hij staat uit)…..
En ik zie ook wel heel veel verschil in contact met hem als baby,en met de 2-ling.
Maar echt ADHD???
Zouden ze een verkeerde diagnose hebben gesteld?
Of niet en ontneem ik nu mijn kind iets , wat hij nodig heeft?
Of is hij wonderbaarlijk genesen??
Ik weet het niet meer HELP.
Annemieke