Als hij suikerziekte zou hebben geeft u hem toch ook insuline??...WAT>>>

• Annemieke mv 1+2

Hallo,

Vandaag had ik een info gesprek bij GGZ over eventueele medicatie, voor mijn zoontje.(Diagnose ADHD)

En die vrouw zei tegen mijn dat mijn zoon de medicatie gewoon nodig heeft.

Want:haar woorden, Als u zoon suikerziekte zou hebben, dan geeft u hem toch ook insuline" ………………………..WAT!!!!!!

Ik voelde me ontzettend schuldig dat ik hem die medicijnen, nog niet aan hem wil geven (mede omdat ik twijfel aan de diagnose).

Stel je voor dat ik hem heel veel mogelijkhede ontneem door hem geen Ritalin te geven.

Maar hij is 4 1/2 jaar.

Ik vind hem nog zo jong!!!

Op zijn vorige school ging het heel slecht, vaak werd ik gebelt of ik hem a.u.b. kon op halen (heb ook nog een 2-ling van 1 jaar),om dat hij niet te hanteren was.

Nu zijn we 4 weken geleden verhuisd, en ik verwachte eigelijk dat hij helemaal door het lint zou gaan.

Maar niets hoor, hij vond het wel intressant.

Soms vraagt hij wel veel over waarom we verhuisd zijn, en waarom er nieuwe mensen in ons oudehuis wonen, maar veder bleef hij verrassend goed te hendelen.

Toen ik thuis kwam van GGZ heb ik mijn zoontjes school gebelt (zit er sinds 4 weken)

En gevraagt in hoe verre het nu ging op school.

(Want we hadden af gesproken dat als het niet ging ze me het zouden laten horen, en ik heb niets gehoord, en wilde nu wel eens wat weten. )(zeker na GGZ)

De juf vertelde mij dat hij heel goed mee doet, en dat het prima gaat. ..???…

Een nieuwe school????

Een nieuw huis.???

Allemaal andere mensen????

IS dit wal een ADHD Kind??

natuurlijk heeft hij wel cocentratie problemen want hij ziet alles!!

En hij is stik jaloers op zijn broertjes, en eist al mijn aandacht op!

Kan niet alleen spelen!

Heeft heel kort ergens belangstelling voor.

Kan maar heel kort een vriendje hebben, hij vergeet altijd dat hij met dat vriendje was., en die is dan alweer met een ander vriendje aan het spelen.

Kan uren over het zelfde door zeuren.( waarom staat mijn groene kastje nu bij mijn broertjes op de kamer)

En hij heeft fasinaties , molens (hij draait , hij draait niet) , afzuigkappen(hij staat aan , hij staat uit)…..

En ik zie ook wel heel veel verschil in contact met hem als baby,en met de 2-ling.

Maar echt ADHD???

Zouden ze een verkeerde diagnose hebben gesteld?

Of niet en ontneem ik nu mijn kind iets , wat hij nodig heeft?

Of is hij wonderbaarlijk genesen??

Ik weet het niet meer HELP.

Annemieke

• Bernadette

Hoi Annemieke ,

Eerlijk gezegd schoot ik hard in de lach toen ik jou verhaal las voordat ik het plaatste (vooraf worden de berichten gelez\en en plaats ik ze )

Wat en theetante bij GGZ en wat ben jij een heerlijk nuchter mens .

Je kunt voor jezelf goed evalueren , want inderdaad wat is er in zijn jonge leventje allemaal wel niet gebeurd .

Hij was tot ruim tweeeneenhalf alleenkind met alle aandacht van jullie en dan op drieeneenhalve leeftijd komen er twee van die blauwe wolkjes bij voor jou al een erge drukke periode en voor hem iets wat definitief is en niet een wolkje wat overwaait .

Wow dat hakt erin en zeker op die peuterpuberleeftijd , dan verhuizen en naar een ander school .

Een adhd kind kan zowiezo niet tegen drastische veranderingen , wellicht een normaal kind ook niet .

Op deze leeftijd kun je vermoedens hebben van ADHD maar officieel vasstellen nog niet .

Ritalin geven op die leeftijd mag niet eens , volgens de bij sluiter pas op zesjarige leeftijd .

De nieuwe school en juf zijn tevreden over hem , laat hem dan nog een paar maanden wennen en kijk dan wat ze er van vinden , die kleintjes zitten ook in een ontdekkingsperiode nu ziet hij de molen draaien de volgende stap is waarom draait die molen .

Hou je bij je eigen gevoel ik denk dat je lekker nuchter bent en de v ergelijking gaat echt niet op .

Ik slik bloedverdunners omdat ik een herseninfarct gehad heb en slik geen ritalin omdat ik geen adhd heb , zo lust ik er nog wel een paar , gr Bernadette

• seetje

hoi annemieke. ik ben het roerend eens met bernadette. ga af op je gevoel ben zelf conceguent en duidelijk naar je kind. geef hem lekker je liefde en geniet. het is nogal wat een kleine van vier. een tweeling , een verhuizing. volgens mij gaat het in deze omstandigheid goed hoor. petje af. en medicijnen vergeet het! groetjes

• M@ria

Ik sluit mij volledig bij Bernadette aan.

Ik vraag me af waar die mevr van het GGZ mee bezig is , een kind van 4 natabene!!!

Laat jou kind maar lekker zijn draai vinden hier op zijn nieuwe plekje, en laat hem fijn kind zijn.

Annemieke , ga zo door!!

• anja

Ritalin kan altijd nog….dat is een ding wat zeker is!

Ook onze psychiater maakte de vergelijking met suikerziekte-insuline!

Het was voor ons ook zo'n enorme stap, dat wel.

Maar wat zijn we gelukkig met die stap, want sinds hij medicijnen gebruikt gaat het 10 keer beter!

ADHD is heel lastig vast te stellen.Je hebt er ook zoveel gradaties in!

Vooral ook omdat het zo wisselt in gedragingen.

Soms kunnen ze iets heel lang goed vol houden, zodat je denkt er is niks mis met mijn kind, maar soms is alles moeilijk en niet vol te houden.

Waardoor je weer heel snel denkt; hij stelt zich aan of hij kan het wel als hij maar wil!!!!!! Wat jij aangeeft met die verhuizing bijvoorbeeld; je verwacht dat hij het niet zo trekken en het tegendeel blijkt ineens!

Ook op school! Nu is alles natuurlijk ook nieuw en interessant. Maar hoe is het over een tijdje????

Onze zoon kreeg ritalin toen hij 9 was….maar hadden we het jaren eerder gedaan wat was hem dan gespaard gebleven???? Aan negatieve aandacht en inmiddels een zwaar negatief zelfbeeld??????

Ik wil het middel niet promoten want het is echt geen wonder middel en om het zo jong al te geven lijkt me ook niet echt geweldig.

ZEKER NU HET GOED LIJKT TE GAAN MET JE ZOON!!!!

En nogmaals ; geven kun je het altijd nog!

Veel succes en denk er nog maar goed over na!

Jouw gevoel is meer waard dan de conclusie van een arts of deskundige.Omdat je zelf meer weet over je kind dan die dokters!!!!!

groetjes Anja

• Bernadette

Hoi ,

ik denk dat de dame van het ggz zelf aan de insuline is en zich daar bont en blauw aan ergert , want kennelijk komt ze niet verder met haar conclusie,s , zucht wat een muts , gr Bernadette

• Annemieke mv 1+2

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties,

Ik ga het zeker nog even aan kijken.

En door een diagnose veranderd mijn zoontje niet.

Of het nu wel of niet ADHD is, ik heb (zeker na jullie reacties ) het gevoel dat ik het wel goed doe.

En hij ook.

Bedankt….

Annemieke

• Helga

Tja een muts, maar wel een gevaarlijke. Die mensen zouden dus verboden moeten worden! De vergelijking, wáár gaat het over!? en een kind van 4 Ritalin willen geven!

Deze moeder hapt niet meteen maar wordt wél aan het denken gezet! Een andere moeder neemt het wellicht meteen aan. Een muts ja, maar pas óp!!

Helga

• marleen

hallo Annemieke,

dokters zouden moeten aannemen dat moeders heel wat meer weten dan ze soms wel denken.

Dus jij hebt het vast en zeker goed.

Verder, vier en een half jaar en diagnose snap ik echt niet. Ritalin geven snap ik nog minder.

Ikzelf heb een zoontje van 6 jaar en sinds een jaar ben ik er bijna zeker van dat hij adhd heeft. Heeft zijn vader ook met officiële diagnose. Maar ik krijg de diagnose bij mijn zoontje maar niet voor elkaar.

Vorige week ging ik wat boos naar de psychiater terug, waarom had hij mijn kind naar huis gestuurd met: kom volgend jaar maar eens terug, en dit zonder schoolinformatie en dan krijg ik een maand later op school te horen dat het slecht gaat.

Ik zei hem toen dat ik al heel wat gelezen had en dat bijna alle auteurs zeggen dat schoolinformatie toch minstens interressant kan zijn.

Toen kreeg ik als antwoord: Mevrouw als u zoveel gelezen hebt zult u ook weten dat de diagnose niet voor de 6 a 7 jaar gesteld kan worden.

En ik moest hem gelijk geven.

Over andere dingen was ik het helemaal niets eens met deze psychiater, maar hij had daarin dus wel gelijk. Ik snap dus echt niet hoe jullie in nederland met kinderen van 4 jaar al diagnoses krijgen. Hier is dat dus absoluut niet te doen. Ik blijf maar rondlopen.

Dus Anemieke, ik zou zeggen, ga op je gevoel af, en ook al heeft je kind adhd (of die van mij) Ritaline is het allerlaaste middel om naar te grijpen, stel het zo lang mogelijk uit. Weet dat de hersenen nog in groei zijn. Wat doet dat spulletje??

In ieder geval succes ermee.

Marleen.

• Annemieke mv 1+2

Hallo Marleen,

Je spreekt over hier in Nederland….

Mag ik vragen waar u woont?

Ik snap het ook niet zo,

Ik heb een nicht die heilig is overtuigd dat haar kind ADHD heeft, die is getest en daar kwam niets uit.(GGZ)

Ik ben altijd heel neutraal geweest, en heb gedacht , en gehoopt dat er geen Adhd was bij mijn zoontje.

En daar kwam (ook GGZ) ADHD als diagnose uit.

Schiet mij maar lek.

Groetjes Annemieke