dat doet de deur dicht

• adhd moeder

Hoi,

Ja ben er alweer, kan er ook niets aan doen maar maak veel mee!

Vandaag was een rampdag voor onze T.

Zwemles………………………….

Nou het water in, zwemmen en niet kopje onder durven.

Is alles bij elkaar ruim 1,5 jaar aan het zwemmen en is nog steeds bang in het water.

Zit wel in het diepen en moet met kleding aan zwemmen.

De vorige les vond ik de meester al onredelijk tekeer gaan, en heb aan het eind van de les een gesprek met hem gehad en hem duidelijk gemaakt dat tim beperkingen had.

Pdd-nos en adhd als diagnose wat wil zeggen dat hij ietsjes meer begeleiding nodoig heeft als een ander.

En een keer een schouderklopje zou ook wel aardig zijn!!!

Maar wat dat kereltje vandaag te horen kreeg deed bij mij de deur dicht.

STEL JE NIET ZO AAN, JE KUNT VEEL BETER, werd er geschreeuwd vanaf de kant.

Helemaal in tranen en in paniek kwam hij het water uit.

Keek mij aan met zo'n blik van “help me dan toch”.

Hem hem nog de les af laten maken, en heb hem na de les vertelt dat hij niet meer terug hoefde.

“Zo hoeft het van mij niet”en “ik wil niet meer”zei mij genoeg.

Kappen met die lessen.

Groetjes adhd moeder

• adhd moeder

Foutje, is met tussen pauzes al 4 jaar aan het zwemmen, de tijd gaat snel!

• M@ria

goede beslissing!!

Alles op zijn tijd

Straks met de pgb lekker 1 op 1 begeleiding.

even een tip, je krijgt het lesuur niet vergoed maar de begeleiding wel.

Ik heb een kennis die dus 2 uur begeleiding op papier liet zetten ipv 1 uur begeleiding en 1 uur zwemles.

• seetje

hoi adhd moeder. met zijn 5,5 is mijn zoontje naar een gewone zwemschool gegaan. na enkele lessen heb ik hem er vanaf gehaald. mijn kind leek wel een stoorzender in de groep. voor mij een teken. dit word niets. ben toen 1,5 jaar met hem naar revalidatiecentrum geweest voor zijn zwemlessen. na die tijd was hij nog steeds bang voor water in zijn gezicht. en zwemmen vorderede ook niet echt. en voor mij de doorslag. mijn kind werd er verdrietig van , ben toen naar een gewone zwemschool gegaan. waarvan ik wist dat deze net meer menselijker met ieder kind apart omgaat. afzwemmen in eigen bad. en zwemmen in de mate dat je kind het kan. heb de situatie uitgelegd. en de docent zij. die leert zwemmen. en inderdaad, nu 1,5 jaar later kan hij goed zwemmen. zoals het bij hem past,. en hij heeft zijn A en B diplama. en het voornaamste . hij vind de zwemles leuk. zo zie je maar weer. dat het erg belangrijk is om op de juiste plaats terecht te komen. informeer bij mensen en ga eens kijken bij andere zwemlessen. en praat met de docente. je prikt er snel doorheen of ze je kind nemen zoals hij is. sterkte.

• bea veenstra

hoi moeder

wij hebben voor onze zoon een groep van hooguit 5 kinderen en een badmeester die ervaring heeft met adhd kinderen

Hij is met de kinderen in het water en geeft ze alle aandacht, echt op een positieve manier en daar zijn deze kinderen mee gebaat

Wij betalen ook de les uit de pgb.

We hebben ook bewust gekozen voor een kleine groep omdat we een grote groep niet zagen zitten want dat werkt niet echt niet

Zoek in je omgeving een kleine groep of een prive zwemles, kun je uit de pgb doen, creatief zijn.

want hier is je zoon ook niet mee gebaat.

Succes en liefs

Bea

• anja

Dat is inderdaad ook hetgene wat mij keer op keer opvalt!

Je moet veel meer zoeken naar een goede plek voor je kind….Of dat nou zwemles, of een andere sport is- of school! Op zich wel jammer om met je kind zo van plek naar plek te hoppen, maar helaas wel nodig!

Want helaas kunnen veel mensen gewoon niet de juiste begeleiding bieden!

Ook zien we dat terug in de hulpverlenig….voordat je de juiste hebt gevonden……!!!!

Echt een handicap hoor!

groetjes Anja