erfelijkheidsonderzoek adhd

• Greet

Hoi allemaal,

omdat m'n PC kuren verkoopt en ik niet meer via ‘mijn favorieten’ op de prikpagina kan komen, moet ik steeds een omweg maken via adhd-pagina nl.

Daar zag ik een link over adhd en erfelijkheid die meteen mijn aandacht trok, dus Greetje maar klikken ;)

Blijkt nu dat het gaat om een onderzoek in 10 Europese landen naar de erfelijkheid van adhd. Omdat het hier in dit geval over een onderzoek van de Vrije universiteit in Amsterdam gaat, zou ik toch graag jullie aandacht erop willen vestigen :

http://www.psy.vu.nl/image/

Er wordt wel duidelijk gesteld dat hier geen diagnose gegeven wordt omdat het om een onderzoeksteam en geen behandelingsteam gaat die deze testen uitvoert.

Voor zover ik het begrepen heb, wordt er ook een bloedonderzoek gedaan om de genetische aanwezigheid van adhd te onderzoeken en DAT vind ik nu zo prachtig, vandaar mijn posting.

Ik weet niet meer of er in het verleden al melding is gemaakt van dit onderzoek op het prikbord. Als dit zo is, sorry dan dat ik in herhaling val.

Ik ga meteen op zoek naar de Belgische variant van dit onderzoek want ik vind dit enorm belangrijk. Hoe meer we te weten komen over adhd, hoe beter toch, niet?

Liefs, Greet

• jacqueline h

Hoi greet

ruim een jaar geleden deden mijn man en ik mee aan een cursus voor ouders van kinderen met ADHD. en daar werd gevraagd of wij mee wilden doen aan dit onderzoek. Nou dat vinden wij natuurlijk ook heel belangrijk en hadden ons aangemeld en we kregen allerlei vragen lijsten in te vullen ook door de leerkracht.

Maar wij hoorden er niets meer van en ik was het eigenlijk alweer vergeten totdat ik 2 dagen gelden een uitnodiging ontving om in maart naar Rotterdam te komen met ons hele gezin (zoontje 9 jr met adhd en dochtertje 6 jr geen adhd) Daar word inderdaad van ons allemaal bloed afgenomen en intervieuws genomen e.d. dus ik ben benieuwd.

Ik laat nog wel weten hoe het was als dit achter de rug is!

Groetjes Jacqueline H.

• Greet

Wat goed, Jacqueline!

Ik ben echt benieuwd of er iets uit dat onderzoek gaat komen…

Groetjes, Greet