Hoi allemaal,
omdat m'n PC kuren verkoopt en ik niet meer via ‘mijn favorieten’ op de prikpagina kan komen, moet ik steeds een omweg maken via adhd-pagina nl.
Daar zag ik een link over adhd en erfelijkheid die meteen mijn aandacht trok, dus Greetje maar klikken
Blijkt nu dat het gaat om een onderzoek in 10 Europese landen naar de erfelijkheid van adhd. Omdat het hier in dit geval over een onderzoek van de Vrije universiteit in Amsterdam gaat, zou ik toch graag jullie aandacht erop willen vestigen :
http://www.psy.vu.nl/image/
Er wordt wel duidelijk gesteld dat hier geen diagnose gegeven wordt omdat het om een onderzoeksteam en geen behandelingsteam gaat die deze testen uitvoert.
Voor zover ik het begrepen heb, wordt er ook een bloedonderzoek gedaan om de genetische aanwezigheid van adhd te onderzoeken en DAT vind ik nu zo prachtig, vandaar mijn posting.
Ik weet niet meer of er in het verleden al melding is gemaakt van dit onderzoek op het prikbord. Als dit zo is, sorry dan dat ik in herhaling val.
Ik ga meteen op zoek naar de Belgische variant van dit onderzoek want ik vind dit enorm belangrijk. Hoe meer we te weten komen over adhd, hoe beter toch, niet?
Liefs, Greet