Hallo
gister op school een gesprek gehad met de ambulant begeleider de IB-er en de juf van onze zoon
Die ambulant begeleider was iemand die wist waar hij over sprak, ervaring in het regulier basisonderwijs, ervaring in het speciaal onderwijs en ervaring op een speciale school voor kinderen met gedragsproblematiek (adhd, pdd-nos, add etc)
We voelden ons ook wel begrepen door hem en hij wist dingen ook te benoemen die wij voelden
Maar wat ons het meest verbaasde was dat zijn eigen juf (die het hele project rugzak van de zomer niet zag zitten) positief was over onze zoon
Hij was vooruit gegaan, was verbaal minder aanwezig met scheldwoorden etc.
Zag dat het de goede kant op ging met hem
Nou dat was natuurlijk fijn om te horen
De ambulant begeleider maakt nu een plan van aanpak en school moet een handelingsplan maken
Maar het was een positief gesprek en school wilde er ook zijn best voor doen.
Dus alle moeite en strijd heeft toch wat opgeleverd, en onze zoon doet t in de extra lessen ide hij krijgt ook goed
Juf vond m gemotiveerd en dat is al heel wat
Zijn motoriek word nog aan gewerkt en ook zijn zelfverzekerdheid en het kunnen omgaan met kritiek.
Ook het verbreden van de spanningsboog zullen ze mee aan de slg en zijn taal en spelling omdat ie daar niet zo sterk in is.
Het begin is er …..
Groeten,
Een opgeluchte Bea