kan gebeuren, vergeten en vergeven, zolang je je maar niet met de wiskunde vergist
Marleen.
Hoi Greet,
Had al begrepen dat dat stukje voor mij was.Weet je ik dacht altijd dat mijn kind de enigste was met dat gevloek.Maar lees nu dat hij dat toch niet is.En weet je, ik weet eigenlijk ook niet meer hoe ik het hem ken afleren.Zeg hem ook elke keer dat hij zo niet moet praten dat dat zo niet hoort.En dan is het weer van o sorry mamma(en ik dan weer natuurlijk kom je weer met je sorry).Neem nou maar weer vandaag komt hij pas om 12.15 uit school (hoort eigenlijk 11.45 tezijn),want hij had straf van de juf.Hij had met ze vinger op ze voor hoofd getikt met andere woorden de juf is gek.Zij had het niet gezien maar een ander kind wel die had het gezegd .En ja hoor hij straf, maak niet uit maar wat ze dan weer gaat doen is weer op de stoel van zijn arts zitten.Gaat ze aan hem vragen of hij wel zijn ritalin in neemt en hoelaat (ja weet dat kind veel) .Ga morgen maar weer een babbeltje houden met haar.Maar ja dat terzijde krijg vandaag dus een geirriteerd kind thuis moesten om 12.45 bij de tandarts zijn geen tijd mer om rustig te eten(had kunnen afbellen maar had ik verleden week algedaan).Daarna naar de kapper dat was ook de afspraak tussen mij en hem.Maar ja toen waren de poppetjes dus helemaal aan het dansen.Bij de kapper sloeg hij dus weer door omdat hij moest wachten en hij had al een pest bui van school meegenomen.Elke keer de kapper uit lopen over al aan zitten pak ik hem beet en zeg dat hij moet gaan zitten ja en toen was het weer van K moeder en het F woord.En toen wou die kapster hem ook nog een lollie geven nou toen barste bij mij de bom.Ja geef hem nog een beloning.DUs wij naar huis kom ze vriendje aan de deur.Of me zoon buiten kwam spelen nou mooi niet dus.TOen was het echt een oorlogs front hier hij gillen slaan tegen de kast ja en dan moet ik rustig blijven (beetje moeilijk).Ik verhef me stem dus ook niet goed dus maar ja ik ben ook maar een mens.Maar als hij dan weer is afgekoeld komt hij toch weer bij mij en dan weer sorry.Ja en wat moet ik dan,ik ken ook niet zo snel iets vergeten
Sorry moest het ff kwijt
Petra
Mensenlief Petra,
dat is niet mis! Ik herken dat niet bij mijn zoon : hij had (gelukkig) nooit zulke agressieve buien. Hij was druk en daagde me steeds uit (bv gillen als ik aan het telefoneren was en steeds het tegenovergestelde doen van wat ik vroeg of z'n zus zo plagen dat iedereen er gek van werd) maar was verder nooit op die manier bezig dus daar kan ik je helemaal geen raad in geven.
Voor wat ik er van weet, lijkt dit meer op oppositioneel opstandig gedag naast die adhd. Maar da's maar een gok hoor!
En die lerares, tja , je kan een kind moeilijk straffen voor wat je zelf niet gezien hebt maar je door een klikspaan is verteld. Die laatste verdiende volgens mij net zo goed straf! En hem dan nahouden??? Ik hoop dat ze je verwittigd hebben want anders plak je toch tegen het plafond van ongerustheid?
Wat die opmerking over dat pilletje betreft : ik moet je jammer genoeg toegeven dat ik dat soms ook wel eens vraag aan een leerling waarvan ik weet dat hij ze neemt ‘s morgens op het secretariaat (’t is daar trouwens aanschuiven). Het enige verschil is dat mijn leerlingen een pak ouder zijn en dat ik het (meestal) niet zeg voor mijn eigen gemak maar omdat ik zie dat het helemaal de verkeerde kant opgaat en er geen zalf aan te strijken valt!
Ik weet dat er hier op de pagina ook ouders zijn waarvan de kinderen zo'n opstandig gedrag vertonen. Ik hoop voor jou dan ook dat zij je raad kunnen geven…
Onthoud echter steeds DAT HET NIET AAN JOU LIGT !!! De beste stuurlui staan ook hier immers aan wel al zou je soms liever de grond in kruipen.
Sterkte, Greet
Hallo Petra,
nou, dat is me nogal wat. Zou ik ook geen weg meer mee kunnen.
Heb je professionele hulp? is er een of andere begeleiding voor jouw zoon? die moeten je toch kunnen helpen en richtlijnen geven. Ik weet niet hoe de hulpverlening in Nederland in elkaar zit, daar is Bernadette de expert in, maar volgens mij moet er hier toch duidelijk hulp van buitenuit komen. Als ik het goed begrijp was je zoon zo'n 8 of 9 jaar. Mijn mening is dat dit op die leeftijd echt nog de moeite waard is om alles op alles te zetten om dit eruit te krijgen. Maar dan wel met hulp en alle steun van een hulpverlener. Zoek hulp waar dan ook, arts, psycholoog, orthopedagoog……
Veel sterkte.
Marleen.
Hoi Marleen
Ja maar er zijn weer van die wacht lijsten.Wacht al vanaf september 2004,hij zou dan in een groep komen met kinderen,een paar weken.Maar er waren geen kinderen van zijn leeftijd.Dus dan kom je weer op een wachtlijst terecht.Fijn hoor het riagg.Dus met andere woorden zoek het maar ff uit .En ik weet niks anders.
groetjes petra
hoi petra. ik zit met mijn zoon van 9 in het zelfde schuitje. zijn gedrag is ook zo als jij het omschrijft.en ben ook al een jaar bezig om hem iets van een terapie aan te kunnen bieden. een dezer weken verwacht ik weer een gesprek. maar goed een gesprek is nog geen terapie. en tot die tijd zit ik behoorlijk te balen. ook ik weet niet hoe ik het aan moet pakken. daar komt nog bij dat ik zelf een .nld.er ben . en deze combinatie is niet echt goed.het maakt het geheel erg zwaar. maar ik blijf positief. en kan er nog steeds voor knokken. tot zo lang het duurt. want ik verwacht dat de puberteit me boven mijn hoofd zal gaan groeien. maar tot die tijd …..ga ik er 100 % voor. groetjes. en blijf vooral lachen.
Dat vind ik nou schandalig!!!!!!!
Hier heb je dat ook, van die vreselijk lange wachtlijsten, dan is je schooljaar voorbij voor je het weet en heb je toch niets bereikt. Ik snap gewoonweg niet hoe dat mogelijk is.
Maar hier is het niet beter hoor. Ik had vanmorgen een afspraak met de kinderpsychiater, hoe kan het dat mijn kind vorige maand naar huis werd gestuurd en na een maand ik een rapport krijg van school met vreselijke resultaten.
Kan je je inbeelden dat de meneer gewoonweg niet is komen opdagen !!!!!!!!!!!!
Ik heb er anderhalf uur gezeten en toen ben ik echt met een vreselijk humeur weggegaan, ik kreeg een nieuwe afspraak voor volgende week. Dit vind ik gewoonweg schandalig. Ze sturen je maar weg, volgende week, volgende maand, wachtlijsten……….. weten ze niet dat een kind groeit, evolueert, dat de tijd in ons nadeel loopt…….. Ik ben er gewoonweg woedend over!!!!!!!!!!!!
Waarom stellen ze niet meer personeel aan, weg wachtlijsten, weg te grote groepen……????? Het gaat toch om onze kinderen , de toekomst van de maatshappij, toch niet om een konijn dat geopereerd moet worden voor te korte oren….
Ja, ik weet het antwoord al, budget, money, money…………
Gewoonweg schandalig vind ik het. En maar raketten naar de maan sturen, ja, daar worden we allemaal veel beter van ja.
Marleen.
Hoi Seetje,
Ik heb toch ook wel idee dat de ouders het maar alleen moeten doen.Ik ga om de 3 maanden met me zoon op controle bij de kinderarts voor ze hartje hij wordt gewogen gemeten ze bloeddruk wordt gemeten en dan klaar weer naar huis met een herhalingsrecept.En die buien van hem zijn eigenlijk weer van de laaste week.Was een hele tijd rustig geweest (denk toch ook dat die cito-toetsen er mee temaken hebben).Maar ja wil dan nog niet zeggen dat die behoorlijke drift aanvallen als normal beschouwd mag worden.En ik weet niet meer wat ik daar aan ken doen.En ze vader eigenlijk ook niet .Ja elke keer maar zeggen dat mag niet, je hoort niet te vloeken en je moeder aan te vallen.Vandaag ook weer hij zou en moest ze nintendo terug hebben en dat gebeurt gewoon niet afspraak is afspraak,ja en toen waren de poppetjes dus weer aan het dansen he.Want je hoort hem dan ook gillen van ik ik ik.Maar ben wel ff blij dat hij dat niet meer op school doet zoals een jaar geleden(ff afkloppen).Maar gelukkig hij moet nog 1 week naar school en dan heeft hij een week vrij,misschien dat hij dan weer ff tot rust komt.Ja ik probeer ook altijd weer positief te blijven maar is niet altijd even makkelijk met die buien van hem.
Groetjes Petra
oeps. ben even mijn berichtje halverwege verloren geraakt. overkomt mij wel vaker. in iedere geval wilde ik dus petra een nog fijne vakantie toewensen. ook wij genieten er enorm van. helaas nog een dag en dan moeten we weer, wat zal er dit keer op ons pad verschijnen,?in ieder geval een gesprek bij het GGZ. over de afgelopen, vele ochtenden onderzoek voor mijn kind. eens kijken wat ze nu weer te melden hebben. of juist niet. groetjes.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?