enquete jm

• Marieke Pots

Mede ouders,

het vakblad voor ouders JM heeft deze maand een enquete in het blad en op internet www.jmvakbladvoorouders.nl staan m.b.t. ADHD. Dit is de vraagstelling. Je kunt de enquete online invullen.

Doe mee aan de enquête over ADHD!

Of u zelf nu wel of niet een kind met ADHD heeft, bijna elke ouder heeft er wel een mening over. Laat die mening horen en vul onze enquête in! J/M wil de gegevens gebruiken voor een special over ADHD in het meinummer van J/M èn J/M Pubers. De gegevens worden uiteraard vertrouwelijk behandeld. Inzenders kunnen een boek winnen.

Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie denken over een enquete m.b.t. ADHD. Ik heb hem zelf wel ingevuld.

Marieke

• Albert

Hallo Marieke,

Ik heb de enquete net ook ingevuld.

Ik vond de vragenstelling wel erg sumier, had best wat uitgebreider en gedetaileerder kunnen zijn.

Tenminste, dat is mijn mening.

Groeten, Albert.

• peter

hoi marieke

hoezo een boek winnen

adhder spelletje ofzo?.

of krijgt iedereen die meedoet een boek?

hg

peter

• Lisa

Ik heb de enquete ook ingevuld, en baalde er erg van dat er nergens ruimte was voor een eigen antwoord.

De meeste dingen zijn niet zwart-wit, maar verdienen enige toelichting.

Bijvoorbeeld de vraag :adhd is vooral het gevolg van het hedendaagse drukke leven. Naar mijn mening bestond adhd vroeger ook al. Maar worden er tegenwoordig zoveel eisen aan kinderen gesteld dat ‘bijzondere’ kinderen sneller opvallen ,en als lastig of afwijkend ervaren worden.

Ik hoop van harte dat J/M het artikel zorgvuldig in elkaar zal zetten !

Lisa

• Marieke Pots

Peter,

uit alle inzendingen kiezen ze één iemand die het boek “Het is ADHD” toegestuurd krijgt.

Marieke

• Marieke Pots

Lisa,

twee zielen, één gedachte. Aleen vroeger was je gewoon druk of lastig en dat stempel droeg je je hele leven mee. Nu tegenwoordig is de oorzaak bekend en kunnen ook de betreffende “in het reine” met zichzelf komen. Want je bent/was geen lastig/druk kind. Ik ook ben heel benieuwd naar het artikel wat ze plaatsen in mei. Ik ben vooral erg benieuwd naar de vraagstelling m.b.t. ADHD. Het is een erkende stoornis en ik geloof niet dat we nogin het standium hangen van wel of niet een modeverschijnsel. We moeten in gedachte houden dat het voor de betrokkenen soms helemaal niet zo leuk is. Mijn gedachte bij deze enquete was eerlijk gezegd: “gaan ze dit soort vragen ook stellen bij andere erkende aandoeningen/stoornissen”. Maar laten we het mei nummer afwachten en als ervringsdeskundige kritisch beoordelen. Ik althans wel.

Marieke

• adhd moeder

Ook ik heb de lijst ingevuld maar vond het behoorlijk tegenvallen.

Had wat meer uitgebreidere vragen verwacht, en inderdaad voor een uitgebreid antwoord was geen ruimte.

Ben erg benieuwd wat er met binnengekomen reacties gaat gebeuren!

Groetjes adhd moeder

• Cleo

Nou, ik ook. In het begin staat er dat er velden zijn die je in kunt vullen ook, ik heb er maar 1 gezien :( Afgezien van je adresgegevens dan hihi..

Er is wel een contactknop, dus dit commentaar kunnen we wel daar ook aangeven.

• Helga

Ik persoonlijk vond het een flut-enquete. Wat ze dáár nou mee kunnen?? Heb het dan ook niet ingevuld.

Gr, Helga

• Lisa

Marieke,

Helaas hoor ik nog steeds regelmatig geluiden in de trant van ‘adhd is een modeziekte’ en ‘kinderen krijgen vaak onterrecht het stempel adhd opgeplakt omdat ouders het makkelijker vinden hun kind een pilletje te geven dan op te voeden’.

Het zal heus wel eens gebeuren dat artsen (en ouders) kort door de bocht gaan (zoals ik hier op het prikbord ook wel eens heb gelezen) ,maar om alles maar op een hoop te gooien maakt me elke keer weer razend. Daarmee bagetaliseren ze de problemen en vaak loodzware taak van ons als ouders, en bovendien word zo ook het kind niet serieus genomen in zijn probleem.

Als ik zo'n opmerking hoor ga ik daarom altijd meteen de strijd aan. Zeg bijvoorbeeld: ''Heb jij enig idee wat een zware taak ouders van adhd-ers op hun schouders hebben,en hoe lullig het is dat jij daar zo makkelijk over praat ?"

Eigenlijk had ik liever gewild dat J/M ouders van een kind met adhd aan het woord gelaten had, i.p.v zo'n oppervlakkige enquete.