puber gedrag????

• seetje

mijn zoon heeft het de laatse week erg gezellig voor zich zelf. en ook ik geniet er wel van om te zien dat hij weer levenslustiger aan het worden is. Echter slaan nu wel eens even zijn stoppen door. als hij boos ik. of als ik iets zeg waar hij niet mee eens is en ik herhaal het nogmaals. dan word hij woest en lijkt het of hij even buiten zich zelf gaat. ook heeft hij ineens erg vervelend taal gebruik. thuis maar zeker op school, het onderwerp sex met de nodige taalgebruik er bij . zijn op het moment zij toppers. kinderen en zeker de docente klagen erover. want dit kan toch echt niet. natuurlijk word er op school ook om gelachen. wat moet ik hier nu mee. zeggen , dat het niet kan heeft erg weinig effect.het is zo plots en heftig. ik wacht af of er iets zinnigs op gezegd kan worden.is het zo dat ik van de een op de andere dag ineens een puber heb????groetjes.

• Bernadette

Ja Seetje ,

Dat lijkt me wel erg spannend om dit soort dingen te zeggen en te doen , herken de fase .

Hoe meer jij er op reageerd , hoe meer lol hij ervan heeft , ik had het een paar jaar geleden een keer zo gehad dat ik tijdens het eten een vieswoorden kwartiertje had , ze mochten te keer gaan wat ze wilden en ik verblikte en verbloosde niet (dacht wel zo die weten er meer als ik ) .

De lol was er zo van af een moeder die niet op de kast zit is geen leuke moeder en de leraren herkennen deze fase toch .

Sexuele voorlichting is ook zo,n leuke term op school , om te gieren van het lachen vooral als ze nog fun condooms laten zien ook , met een stalen blik vroeg ik zaten er ook aardbeismakie,s bij ……….. ook dat gaat voorbij , B