Wat dus een risico is of kan worden

• Bernadette

Hoi ,

Zoals meerdere heeft mijn kind een pgb en ben ik als toezichthoudster verantwoordelijk voor het te besteden budget .

N zijn begeleidster kreeg een ongeluk en is voorlopig uit de roulatie , dan hoor je je dus wettelijk te houden aan zes weken doorbetaling van ziekte wet en daarna een maand opzegtermijn , dit alles niet gering dus .

Gelukkig heb ik het goed op kunnen lossen , maar ik kan me voorstellen dat dat eerder niet het geval is dan wel .

Het hangt voornamelijk af wat voor soort contract je hebt met de betrokkene , is het een zorginstelling moeten ze je vervanging geven , ook niet handig met een adhder .

Voor mijn kind is het nu ff slikken zo net terwijl hij tegen zijn examen aan gaat zitten, dan kan hij wel wat extra ondersteuning gebruiken , dus gaan we weer op zoek , zucht B

• nina

Ja, op PGBcontracten is het arbeidsrecht volledig van toepassing tenzij je je als ouders in dienst hebt genomen dan gelden weer andere regels. Vergis je daar niet in. Een zorgcontract is geen vrijblijvend iets. Zitten veel rechten en plichten aan vast die tot onaangename zaken kunnen leiden als je niet goed ingelicht bent.

Wellicht ook handig voor budgethouders om te weten. Opzegtermijn, dus niet van de een op andere dag laten afweten, arbeidsomstandigheden en overige rechten en verplichtingen.

Uitzonderingen zijn er ook genoeg. Je werknemer is freelance, echt werknemer in de zin van de wet of wat? Hoe zijn de arbeidsomstandigheden en wat als je werknemer ziek wordt? Van belang is hoe de basis van de contracten is. Breek daar je nek niet over, de gevolgen kunnen verstrekkend zijn. Denk maar aan het huidige overheidsbeleid rond ziekte en arbeidsongeschikheid. Stel je zorgverlener raakt arbeidsongeschikt. Wat dan?? Dichtspijkeren die handel!! Wettig en zonder risico. Laat je heel goed voorlichten. Wet en regelgeving veranderd elk moment.

Groetjes

Nina

• M@ria

Das toevallig, ik kreeg gisteren een telefoontje van de zorgboerderij.

IK BEN NOG BOOS

ze vinden Rinardo te goed voor hun boerderij, of ik wel wat anders wou zoeken.

het is volgens haar een zorgboerderij voor kinderen die ook echt hulp nodig hebben , helpen bij het naar de wc gaan enzo, een handicap hebben , of geestelijk gehandicapt zijn.

Hij is er al een half jaar , dat kind leeft daar op .

op internet en in hun Folder staat hier niets over vermeld, ik heb haar dat ook voor de voeten gegooid.

ze zegt, Ja Ja Ja ……….. het is de 1e x dat we hier tegen aan lopen.

Ik moets maar een zorgboerderij zoeken die meer voor normale kinderen was.

Rinardo is helemaal uit zijn doen en erg verdrietig, hij heeft er niet van geslapen vannacht.

Hij zegt, nu ben ik mijn enigste vrienden kwijt.

hij zegt, daar was ik niet bang voor een hypo, omdat er altijd iemand in de buurt is.

Het was daar rustig in mijn hoofd omdat iedereen mij aardig vond zei hij ook.

Bah Bah Bah , en als gezin zit je er maar weer mee!!

die mensen hebben geen idee.

ik ben van plan een boze brief te gaan schrijfen?

Maar ik weet het even niet meer, ik zal op zoek moeten naar wat anders , anders blijf ik ook met mijn pgb zitten.

• adhd moeder

Hoi bernadette,

Nou wens je in iedergeval veel succes met het zoeken van een nieuwe steun voor N.

Misschien dat je ergens op internet een advertentie kunt plaatsen waar je een goede kracht vandaan kan toveren?

En dan net voor zijn examen komt nog op een rot moment ook.

Toi, toi toi.

Groetjes adhd moeder

• Bernadette

hoi Maria ,

Ook jij en hun hebben een contrakt wat nageleefd moet worden en dat betekent niet ,jajaja zoek maar iets anders en zeker niet as je een zorginstelling hebt .

Bel het S.V.B eerst , die behoren je raad te geven en met een pgb zit je toch niet , offe begrijp ik het niet , gr B

• M@ria

Nou ja , ik bedoel dus dat ik een nieuwe invulling aan mijn pgb moet geven , anders blijf ik er mee zitten en krijg ik volgend jaar minder.