afspraak ambulant begeleider

• bea veenstra

hoi

Volgende week dinsdag hebben we op school een afspraak met de ambulant begeleider ivm de rugzak van onze zoon

Maar nu las ik vandaag bij ons in de regionale krant een artikel met de titel: Rugzakleerling beter af op speciale school

Heb gezocht of het artikel ook op internet stond maar helaas

In het kort kwam het er op neer dat de directeuren van de scholen het maar lastig vinden de rugzak leerlingen en dat met name die met gedragsproblemen

Ouders zouden hun kind overschatten en daarom de kinderen met een rugzak in het reguliere onderwijs willen houden

Mijn haren gingen rechtop staan toen ik het las

Dus dinsdag neem ik het artikel mee en zal eens even vragen hoe en wat

Er was volgens het artikel onderzoek gedaan door Stinafo en platform Jopla

Hou jullie op de hoogte

Groeten

Bea

• Bernadette

Hoi Bea ,

Vandaag had ik in eerste instantie een afspraak met de schrijfster van dit stuk , om mijn ervaringen en reactie hierop te geven naar aanleiding van het verhaal van mij in Balans .

Het intervieuw ging niet door omdat er andere hot items waren .

Wat ik begrepen heb uit het voorbereidingsgesprek met de redactrice die het verhaal geschreven had dat het vooral ging om de directeuren in het voortgezet onderwijs en de basisschool directeuren er anders tegenaan keken .

Wat volgens mij ook logisch is het rugzakje in het voortgezet onderwijs en de ambulante begeleiding aan de andere kant , plus een aantal leraren vergt veel tijd, dus geld .

Wat er voor geld in dat rugzakje zit is een lachertje voor het voortgezet onderwijs , 2500 eurietjes voor de A.B , 2500 eurietjes voor de school en 225 voor extra les materiaal .

Primair onderwijs ligt dat hoger .

Over het algemeen kost het , het onderwijs meer tijd en geld dat er in dat niksie , niksie zakkie inzit .

Heet stond trouwens in meerdere regionale kranten , ging uit van de overkoepelende regionale pers , daar zou je onder moeten zoeken , gr Bernadette