hoeveelheid ritalin

• jolanda

Hallo aleemaal,

Heb een vraag. M'n zoon van 10 krijgt 25 mg per dag hij weegt 42 kilo.

hij is de laatste weken zo druk in de middag en zo brutaal word er niet goed van.

Weten jullie hoeveel mg ritalin hij mag gebruiken anders ga ik hem om half 4 10 mg geven ipv 5 mg.

groetjes jolanda

• Albert

Hallo Jolanda,

Als jij de dosis Ritalin voor je kind wilt verhogen,kun je dat beter eerst met je arts bespreken. Laat die maar bepalen, wat voor jou kind het beste is.

Ik ben zelf 49, ben met 5 mg. per 4 uur begonnen en langzaam de dosis opgevoerd,

tot ik de resultaten duidelijk begon te merken.

Ik heb daarvoor samen met mijn arts een checklijst bijgehouden, om de resultaten te beschrijven en daarop de definitive dosis vastgelegd.

Dat van zoveel mg per kilo's lichaamsgewicht klopt mischien wel, maar een ieder kan weer anders op Ritalin reageren, dat hangt niet alleen maar van het volume af.

Mischien hebben anderen hier een andere mening over, of ik moet gewoon een goeie arts hebben, dat kan natuurlijk ook.

Groeten, Albert.

• nina

Hoi Jolanda,

Overleg je probleem met je zoon met zijn behandelend arts. Ik ben ondanks ritalin ook mondig (brutaal??). Niemand die daar last van heeft, mijn kinderen zijn aan mij gewend. Ik weeg 50 kg en slik elke 3 uur een Ritalin. Mag er 5 op een dag slikken. Wellicht heeft je zoon last van rebound. Ontleen daar geen rechten aan, elk mens en kind is anders.

Heb je al PGB aangevraagd? Dat ontlast jou bij jouw zoon weer op de rails te krijgen. Is geen verwijt naar jou toe maar hulp die je kan gebruiken zo te horen. Zorg ervoor dat de boel niet escaleert. Is lastig om op eigen houtje te doen. PGB kan je ondersteunen en rust brengen in de tent.

Groetjes

Nina

• M@ria

Inderdaad , verhoging van de medicatie altijd in overleg doen met de arts!!

Rinardo is 12 en 56 kilo hij krijgt 3 x daags 10 mg.

in de grote vakantie ging het helemaal niet en heb ik in overleg verhoogd naar 3 x 15 mg

• adhd moeder

Hoi jolanda.

Echt doen hoor, adviseer de arts.

Onze T gebruikt 32.5 mg ritalin op een dag en weegt 24 kilo.

Nu met risperdal erbij is de bedoeling om straks de dosis ritalin naar beneden te schroeven.

Ik heb de afspraak met de arts dat we mogen bellen als er problemen voor doen, bespaard ons een reis.

Nooit zelf ophogen.

Groetjes adhd moeder succes!!!!!

• Rianne

In overleg met de arts! Niet op eigen houtje het verhogen!

Mijn zoon is 13, weegt 55 kilo en krijgt 5mg 3 keer per dag.(ongeveer gelijk aan 18mg Concerta)

• gitana

volgens mij is het inderdaad per persoon verschillend, maar mijn arts houdt 1 mg per kg lichaamsgewicht aan.