ook (weer) beetje afreageren

• jacqueline

Hallow,

Hier nog iemand die van alle ‘deskundigen’ de balen heeft.

Vandaag kwam T weer van de videohometraining om de band van de vorige keer te bekijken en te bespreken. De vorige keren was dennis nogal rustig geweest, maar laatste keer (tijdens het eten) ging alles dus zoals het moest, of zoals het niet moest eigenlijk :P. Dennis was echt zo vervelend als ik weet niet wat dus.

T zei al: petje af voor jullie. En ik was blij dat ze eindelijk een keer zijn ware aard zag. Vandaag dus besproken en ze liet ons nog een band zien over belonen enzo. Jaja, idd heel duidelijk maar niks nieuws.

Ik vertelde T dat ik MEE een mail had gestuurd omdat ik het gevoel heb dat we bij het riagg niet verder komen. Als voorbeeld vertelde ik haar in het kort het geval van een vriendin met een dochtertje met pdd-nos en nu zoon van 5 waarvan zij het vermoeden van adhd had. Hij heeft direct ritalin gekregen als proef, moet nog wel naar de psycholoog dan. Ik vertelde haar dus ook dat ik dennis absoluut nog niet aan de medicijnen wil, maar gewoon om ff het verschil aan te geven in het verschil van handelen.

NOu toen begon het dus.

Goh het was juist net mijn bedoeling om contact op te nemen met het riagg maar wou dat eerst ff overleggen met jullie, blablabla. Nee riagg wil absoluut niet aan de medicijnen is geen optie (ja hallo ik zei toch ook al dat ik niet aan de medicijnen wil). Dus ik zeg, ik wil gewoon duidelijkheid over zijn adhd. Daar ging het nou niet om zei ze. Ik denk bij mezelf, waar gaat het dan wel om? We zitten hier met een kleuter van 4 waar ik het dus absoluut niet goed mee vind gaan, zijn gedrag zie ik veranderen/verergeren. Wijzelf hebben het hier heel moeilijk mee. Het is juist wel waar alles om draait! Als de diagnose gesteld word, dan kan er gerichter gehandeld worden, kan de school er ook op inspringen.

Pff word zo moe he van al die ‘goede bedoelingen’ Ik hoop dat ik snel wat hoor van MEE.

groetjes jacqueline

• Bernadette

Hoi Jacqueline

De opzet van videohome -training is om de interactie tussen ouders en kind te verbeteren .

Ooit heb ik dat ook gehad met mijn kind , zo,n veertien jaar terug .

Omdat mijn knulletje zich meestal voorbeeldig gedroeg (behalve de keer dat hij het stopje uit het badje duwde , terwijl ik mijn beebietje waste , de video hometrainer de slappe lach kreeg en het water over mijn houten vloer spoot) zijn de trainer en ik maar over polititiek gaan praten .

Video-home training , je kind weet harstikke goed dat het anders is , normaal gesproken terwijl hij zijn broodje hagelslag eet , loopt er ook geen stilzwijgend figuur rond met een camera .

Mijn kind lette vooral op de apparatuur , zucht dat dit nog bestaat……..

Kop op meid , laat je niet gek maken , gr B

• marleen

Hallo,

Ik had geen idee dat er bij zo'n sessie echt iemand bij je thuis rondliep met een camera. Dat is toch een heel ander situatie voor het kind, zoals Bernadette zegt, ik zie die van mij gewoonweg compleet naar de camera staren en punt gedaan.

Zou misschien een goed idee zijn om hem rustig te krijgen ha ha.

zou het niet beter zijn om gewoon zelf ergens stiekem een camera te plaatsen die min of meer een geheelbeeld heeft en die daar altijd te laten staan, het kind vind het doodnormaal dat het ding daar staat en dan nu en dan op het knopje duwen zonder dat hij het merkt. Dat is toch een veel reëlere situatie. Als je dan met zo'n bandje naar de training gaat, kunnen ze daar dan niets mee doen?

Ik heb nog eens gehoord van mensen die zo de babyfoon hadden laten staan sinds het kind een babytje was. Het ding stond er precies als een stuk decoratie en toen ze wat ouder waren en ze op hun kamer alleen speelden of studeerden dan zetten ze het ding op en konden zo stiekem horen wat er allemaal gebeurde.

Marleen.

• jacqueline

Ja pcies, heel leuk bedacht die vht, maar heb het idee dat het voor geen meter werkt. Dennis kijkt idd constant naar T met haar camera. Ze is nog niet zo vaak geweest, dus kijk het nog ff aan, maar voor mij hoeft het eigenlijk al niet meer. Maar ik werk nog maar ff braaf mee, voordat ze misschien gaan roepen: als je niet meewerkt doen wij ook niks meer.

Ach ja we zullen zien hoe het loopt.

groetjes jacqueline

• jacqueline

ja dat zou idd wel een reeeler beeld geven, maar dat zullen ze wel niet doen. Zelf hebben we geen videocamera (anders had ik jou plan allang uitgevoerd) en hun eigen camera laten ze natuurlijk niet bij je achter, want ze hebben nog meer gezinnen en zoveel camera's hebben zen atuurlijk niet.

groetjes jacqueline

• Albert

Weer proefmedicatie?

Ik heb daarnet ook weer gereageerd op Els betreffende proefmedicatie, en nu zie ik, dat er hier ook al sprake van is

Het lijkt er op dat de zogenaamde deskundigen zich er gemakkelijker van af willen maken, zo van:

"Geef hem eerst eens Ritalin, dan kijken we hoe die daarop reageerd.

Reageerd die er goed op, dan zal het wel ADHD zijn, zoniet, dan moeten we nog even verder zoeken."

Mischien kun je zo ook wel bij iemand ontdekken of hij zuikerziekte heeft, geef je hem eerst maar eens Insuline.

Reageerd hij er goed op dan zal hij het wel hebben, zoniet, tsja helaas, maar dit hadden we niet voorzien.

Nou, daar hoef je echt geen deskundige voor te zijn hoor, zo kan ik het ook wel.

Alleen zou ik me er nooit voor lenen, met een ander zijn leven te experimenteren.

Jammer genoeg zijn er zogenaamde deskundigen die dat dus wel doen blijkt nu en daar heb ik geen woorden voor.

Groeten, Albert.

• Bernadette

Oja Marleen ,

Zo is het wel .

De ene week opname,s en de andere weekk word het bekeken en besproken , hoe en wat je in het vervolg beter kunt doen .

Ik hoor het die man nog zeggen , hij mankeert niks , moet je hem zien hij mankeert echt niks . .

Nee op dat moment zal het wel geklopt hebben , kindlief vond de camera machtig mooi , vooral de lampie,s .

Afleiding genoeg had dat peutertje , het verhaal van het badje ligt hij nu in een deuk om dat wel en ook die ervaring vergeet ik ook niet meer .

Heb aan de man achter de camera gevraagd of die ff kon helpen en dat ding opzij kon leggen , ik denk dat later het hele kantoor in een deuk lag , nou ja het zei zo , die hollanders bedenken soms de raarste dingen Marleen , gr B

• jacqueline

Sja, ik kan/wil daar niet over oordelen, maar er zit al wel een voorgeschiedenis aan vast, hier is er wel degelijk sprake van de erfelijkheid enzo. En de ouders hebben wel zelf de keus gekregen of ze wel of niet proefmedicatie wilden. Ik kan me het in hun geval goed voorstellen. Maar zoals ik al zei, dennis zou ik voorlopig nog niet aan de medicijnen willen hebben, ik wil gewoon duidelijkheid.

groetjes jacqueline