Hallo Gerda,
Ik begrijp je onmacht, zeker met 4 kinderen lijkt me dat een hele opgave.
Zelf heb ik ook een half leven van vraagtekens en onbegrip moeten doorworstelen.
Zeker toen de term ADHD nog niet bestond, was het soms één en al frustratie.
Dingen bleven in m'n hoofd steken, maar kwamen er niet uit, ik werd dan soms erg passief, door de negatieve spanning, was ik soms doodop, terwijl er niets uit m'n handen kwam.
Hoe meer dat er dan op me gefit werd, hoe erger het werd, niemand begreep mij, maar ja ik begreep mijzelf ook niet en dat was vooral in m'n jonge jaren erg vervelend.
Later heb ik er wel beter mee leren omgaan en ben tot de ontdekking gekomen, dat sporten waar ik een kick van kreeg meer rust in mijn hoofd gaf.
Toen ik op 47jarige leeftijd de diagnose ADHD gesteld kreeg, was dat toch een soort van opluchting, na al die jaren aanmodderen.
Nu heb ik mijn draai gevonden en doormiddel van mountaibiken en racefietsenkom ik van die negatieve spanningen af.
Ritalin zorgt er voor, dat ik de zaken in mijn hoofd beter kan verwerken en zonder stress gewoon mijn werk kan doen.
Wat ik gelukkig wel altijd gehad heb, is doorzettingsvermogen, al ging dat soms wel gepaart met de nodige burnouts.
Nu, geniet ik elke dag van de rust in mijn hoofd, die ik vroeger nooit had, daarom, koester ik dat gevoel des te meer, ik ben tevreden.
Ik heb met mijn ADHD een waardig plekje in de samenleving opgeeist en ik hoef mij niet meer te schamen.
Groetjes, Albert.