proefmedicatie

• Els

Hallo allemaal,

(Tja… Bernadette, je zult het niet geloven(!)……..

Heb van de week te horen gekregen dat wij proefmedicatie kunnen krijgen voor onze zoon van 6.

Maar, ondanks alle onrust in ons gezin en door de negatieve reacties op deze prikpagina twijfel ik heel erg wat ik doen moet.

Want is het nou echt zo erg gesteld met medicatie? En wat voor alternatief hebben jullie dan?

Visoliecapsules krijg ik er met geen mogelijkheid in.

Groetjes,

Els

• Bernadette

hoi Els ,

Je vraag of het nu zo erg gesteld is met medicatie is een vraag waarop ik alleen maar kan zeggen dat de bijsluiter bijv. van ritalin vermeld niet onder de zes/zeven jaar .

Het is een hele erge moeilijke keus dat weet ik ook wel en daar kunnen wij je moeilijk bij helpen , een ander alternatief dan visolie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik vraag me af of ook dat helpt , mijn mening hoor ………

Het punt is gewoon dat kleine kids nog zo in de groei zijn .

Ik ben niet voor en tegen medicatie begrijp me goed , waar ik zelf moeilijk mee kan omgaan is dat de ervaringen die ik hier lees , dat meestal de scholen een erge grote beslissing hebben in de keuze van de ouders .

Als een soort chantage middel naar het kind toe , daar heb ik erge problemen mee .

Je kind word dan als een stoorzender gezien en de leerkracht dwingt en zeurt een beslissing af .Leerkrachten horen niet te oordelen over dit soort zaken en de kwaliteit van het ouderschap te veroordelen

goed onderzoek . lichamelijke oorzaken buitensluiten dat is een verreiste .

En laat de leerkracht niet op de stoel van medicus gaan zitten is het enigste wat ik kan adviseren , sterkte Bernadette

• M@ria

Als je een visolie capsule op een lepel vla of yogurt legt , is hij toch zo weg?

Probeer het eens met een vitamine c tabletje , leg die op een lepel vla en laat hem dat doorslikken, moet lukken.

Ik zou toch eerst visolie proberen voor je aan de medicijnen gaat.

mijn zoon krijgt wel ritalin, hij is 12 , ik moet eerlijk zeggen , het werkt wel .

Zonder de ritalin slaat hij schopt hij , is hij driftig enz enz.

Maar begin met visolie is mijn advies.

Als mijn zoon stopt met de visolie , is de consentratie op school ver te zoeken, zelf zegt hij dat het rustig word in zijn hoofd van de visolie.

ik heb een goedkoop adres , gebruik het al jaren.

200 voor 14.95 mail me maar, komt rechtstreeks van het kruidenlaboratorium.

• seetje

hoi bernadette. nou het kan nog lachwekkender. de docent en rt. op de stoel van psych. is erg . maar wat denk je er van . als ze nu ook al op mijn stoel als ouder gaan zitten. walgelijk toch. mijn kind heeft net geen medicatie meer. volgende week zijn er sitotoetsen. zo te horen erg bvelangrijk voor de school.en nu heeft mijn kind dit weekend een zwaar lang scoutingweekend. twee overnachtingen . nee zeggen ze op school. dit moet maar 1 nacht worden . want anders gaat het voor ons oop school niet lukken. en de toetsen dan. hallo, volgens mij is er meer op de wereld als alleen school. mijn kind heeft dus een lang weekend. en volgende week. och dat zien we dan maar weer. als je er voor wilt gaan . nou dan maakt het toch niet uit. dan ga je d,r gewoon voor. toch. groetjes.

• Greet

Beste Els,

verbeter me als ik het mis heb maar jouw zoontje heeft toch geen adhd maar is ‘gewoon hyperactief’, meen ik me te herinneren?

Jij bent toch de Els die enkele pilletjes van iemand kreeg? Hoe komt het dan dat er nu proefmedicatie wordt voorgeschreven? Gebeurde dat zonder diagnose?

Denk dan aub niet 10 maar 1000 keer goed na aub!!!!!!!!!!!! Want dan klopt er iets niet……….

Groetjes, Greet

• peter

hoi els

misschien is eyeq vloeibaar wel iets voor je zoon.

er zit een lichte citroen smaak aan.niet zuur hoor

daar houden de meeste kids niet van.

het is wel duur.

gebruik het ook als {volwassen} persoon

ik vind het lekker heb er baat bij.

hartelijke groet peter

• Bernadette

Zucht Seetje ,

Je bent toch hoop ik hardop gaan lachen he .

Hoe meer ik jou verhalen lees , hoe meer ik er van overtuigd raak dat ze een treitercampagne tegen jou bezig zijn .

Je kan eissen dat je zoon tijdens de cito in een rustiger hoek of plaats mag zitten .

Ik weet niet of je nog meerdere kinderen , dus jonger op deze school hebt , maar hou dan ook rekening met hun toekomst .

Dat wil dus zeggen dat je kunt tegenargumenteren maar wel netjes moet blijven , als je nog jongere daar hebt ????????????

Overigens jou verhaal is het mijne , mijn kind liep in groep 8 telkens weg , na drie jaar dezelfde juf te hebben gehad waren de verhoudingen totaal losgeslagen .

Werd ik weer op school geroepen omdat mijn zoon zo,n rare blik had naar de juf , een klein ventje nog en dan dit soort onzin .

Ik vond het een te groot risico om hem mee te laten gaan op kamp en heb dat haar ook verteld , dan mag hij drie dagen bij de kleuters zitten , ik tegen haar goed hoor vind ie leuk .

Thuis tegen mijn kind je hoeft niet mee , maar je mag de meester helpen met de kleuters , kind opgelucht iedereen tevreden , dacht ik ……….

Nee hoor juf niet , op een van de vele momenten dat zoonlief op de gang stond heeft ze de klas verteld dat het hele kamp niet door ging omdat de moeder van ….. het geen goed idee vond .

Nu hadden ze een paar dagjes uit gepland , mijn zoon heeft dat in eerste instantie nooit geweten . later wel , er kwam hier een klasgenootje het aan de deur vertellen .

Ze kunnen je het leven zuur maken en daar moet je voor waken , gr Bernadette

• seetje

hoi, bernadette. wat treft. komt er in april voor mijn zoon toch een 3 daags schoolkamp aan. en ik twijfel erg wat ik er mee aanmoet. zelf ga ik niet mee omdat ik die 3 dagen eens bij de schoolactiviteiten van mijn jongste mee doe. want deze komt toch wel altijd op de tweede plaats. en zegt hiet zelf niets van . maar krijgt hij eens wat extra aandacht dan zie in hem groeien , ook dit is onderhand eens belangrijk. en inderedaad deze jongste zit op de zelfde school en gaat volgend jaar . door naar een andere groep. er zijn hier twee groepen van . en een ervan is die van mijn andere zoon. zijn beste vriendje en mijn jongste willen ze graag bij elkaar houden. wat voor deze knulletjes ook belangrijk is.maar de andere moeder geeft voorkeur aan de groep van mijn zoon. twijfel twijfel . alweer mijn kleinste de dupe van mijn oudste. ik kom er maar niet uit.soms zou ik willen dat ik het wat makkelijker op een rijtje kan krijgen . daar in die bovenkamer van me. groetjes.

• emmy

Wij hebben bij onze zoon ook visoliecapsules geprobeerd en ook verschillende merken en samenstellingen, echt maaaaaaaandenlang maar het heeft volgens ons geen enkel effecht, tenminste niet bij onze zoon. Ik kan me wel voorstellen dat je het eerst wil proberen, uiteindelijk is jullie zoon nog jong. Onze zoon (11jaar) is inmiddels begonnen met ritalin omdat ook wij vanaf de kleutertijd begonnen zijn met allerlei alternatieven maar er is niets dat daadwerkelijk hielp. Van ritalin weet ik uit mijn omgeving dat het bij de meeste kinderen ontzettend goed werkt maar ook ken ik kinderen bij wie het helemaal niets deed. Dat blijft toch afwachten.

Succes en de groeten van Emmy

• marleen

Hallo Els,

eerst en vooral ben ik het met Greet eens, de diagnose moet in eerste instantie goed gesteld worden en als er geen diagnose is kan er ook geen juiste medicijn gegeven worden.

Gaat het hier om eventjes proberen wat het doet in een kind om daarna conclusies te trekken zonder enige medische onderzoeken dan vind ik dat eigenlijk te ver bij het haar getrokken.

Ikzelf heb thuis ook ritalin/Rubifen in huis van mijn man en de verleiding is soms groot om het eens ‘uit te proberen’ op mijn zoon, zeker na een slechte bui, maar dat vind ik dan als ouder gewoonweg onverantwoord. Soms mag je wel eens wensen iemand te vermoorden, maar er is een groot verschil tussen dit wensen en dit doen. (niet dat je met ritalin je kind vermoord hoor, het is gewoon een voorbeeldje van dingen die je soms wel wenst maar gewoonweg niet doet omdat het moreel niet te verantwoorden is)

De zaak ligt anders als er een degelijke diagnose is en de arts dus ritalin wil voorschrijven op proef om te zien of het effect heeft. Dan vind ik het eigenlijk zo mis nog niet, want uiteindelijk staat de keuze daarna nog open. Als het effect heeft kan je er wel of niet mee doorgaan en als het geen effect heeft stop je er gewoonweg mee. Sommigen blijven gewoonweg ritalin doorgeven ook al heeft het geen effect en dat is dan echt wel erg.

Wat visolie betreft, ja, hier gebruiken we die wel. Of het nou effect heeft of niet weet ik ook niet. Ik droom ervan dat het effect heeft, laat het ons zo zeggen, ik lees en bid omdat het effect zou hebben. Ik blijf het geven, denk dat het effect heeft, of het ‘placebo’ effect is weet ik ook niet. Het is altijd het proberen waard denk ik dan.

Groetjes en succes ermee

Marleen.