gek van onbegrip...

• anoniem

sorry hoor, maar moet ff luchten..

pfff… wat een gekken lopen er rond op deze wereld, en vooral onderwijswereld..

dat bleek al, met die topics van jullie, wordt er nu al helemaal gek van…

een discussie ging over huiswerk, school en (vervolg)studies…

mijn resultaten op school vallen vaak nog mee, omdat ik een hoop compenseer door ‘slimheid’ en handigheid..

dat lukt natuurlijk niet iedereen..

sommige zijn ‘gewoon niet slim genoeg’, anderen werken gewoon niet hard genoeg..

ik val in het tweede gedeelte, en dat vind ik ook niet altijd leuk…

vind het gewoon héél moeilijk om me tot dingen te zetten..

niemand houd van dingen als huiswerk, maar denk wel dat dat bij mij nog iets sterker aanwezig is..

ik zei dat ik er van overtuigd was, dat als ik elke dag braaf mijn huiswerk zou doen en mijn best zou doen op school, ik wel achten zou kunnen staan.. (sta ik nu dus totáál niet..)

en wat krijg ik dan te horen…

dat het mijn eigen schuld is, ik moet gewoon maar ritalin nemen en dan is het over… grrr!!

tuurlijk is het mijn eigen keuze dat niet te gebruiken, en ik zie ook prima in waardoor dingen mislopen…

maar iedereen klaagt toch wel eens?!

kan ik niet doen, want dan is het meteen ‘eigen schuld’..

net alsof ik het onwijs leuk vind ofzo… pff…

ik ben helemaal kwaad geworden en vond dat eigenlijk nog leuk ook…

ook is er toen gezegd dat ik ‘school tot last ben’..

ik ben wel kritisch, maar gebruik geen oplossingen..

(ik had geklaagd over bepaalde lessen, vond dat ik niet gemotiveerd werd.. lees: alleen negatieve opmerkingen naar mijn hoofd, ook als ik wel mijn best doe..)

en dan kan ik alleen commentaar leveren en alleen pessimistisch doen…

terwijl alles mijn eigen schuld is???

ik kan toch medicatie gebruiken, dat doe ik niet, prima, maar dan moet ik school niet blijven beschuldigen???

ik was echt kwaad! later werd overigens alles weer ontkent..

maar ik wil niet meer normaal met diegene praten…

ben ik nou zo onredelijk???

anoniem

ps: sorry voor het warrige verhaal, maar moest het ff kwijt…

• adhd-algemeen.pagina.nl

hoi M,

Dat is niet onredelijk dat heet assertiviteit en je hebt gelijk .

Ook hier weer hetzelfde , jij bepaald wat er gebeurt met je lijf .

Laat ze met goede argumenten komen over jou , kunnen ze niet kritiek of vinden ze dat er iets van waarheid in schuilt .

Lijkt mij eerder het laatste , laat je niet kennen meis en zet hem op , gr B

• anoniem

tsja, wie weet zullen ze het nog een jaar met me doen.. :-p

maar ik denk dat ik dan naar het volwassenen-onderwijs ga…

bedankt voor het antwoord!

slaap lekker alvast!!

(hoewel, volgens mij ben jij nog druk aan het modereren.. ;-))

• Bernadette

hoi ,

komop he ……..

Beetje zelfvertrouwen , jaar is nog jong …………..

En ja was nog een beetje aan het internetten , favoriete hobbie ….

Nu nog proberen mijn zoon mee te nemen maar die heeft het nog erggghhhh druk met alles en nog wat , zucht , jij ook trusten , det

• Cleo

Nou, zover ik lees ben jij een prima zelfdenkend mens. Je ziet je probleem en je kan aangeven wat er anders kan. Adhd is bij iedereen toch nét weer anders en er zijn er een hoop die hun vinger er niet op kunnen leggen bij zichzelf.

Ik vind je dus niet onredelijk. Als jij vind dat je beter bent zonder de ritalin moet je ze ook vooral niet slikken, en al zeker niet omdat andere dat vinden.

Scholen zijn zowiezo irritant, alleen de stille huismus waar ze niet naar om hoeven kijken en die dan toch goede cijfers halen zijn de goede leerlingen. Maar niet ieder mens is t zelfde. Zij hebben het récht niet om jou op te leggen je ritalin te slikken vind ik, dat recht heb jijzelf, en je ouders als die vinden dat je zonder helemaal niet kan functioneren. (Ook maar weer tot een bepaalde leeftijd ;) )

Ergens heb ik nog bewondering voor je ook… Door niet te slikken moet je harder knokken om je dingen voor elkaar te krijgen. Alles wordt veel moeilijker voor je, dingen gaan je vaak toch minder makkelijk af. Jij kiest dus duidelijk niet voor de makkelijkste weg. En als je daardoor 66 haalt ipv 88… so what?! t Zijn toch ook nog steeds voldoendes toch ;)

Kop op hoor!!

• anoniem

hey!!

lief dat je dat zegt…

alleen die voldoendes, dat is niet helemaal waar…

zou het kunnen als mijn huiswerk me beter lukte of als ik het wat leuker zou vinden…

je verhaal doet me goed…

donderdag belangrijke herkansing…

hoop dat het een beetje gaat lukken…

liefs, m

• Cleo

Maar heb je wel een periode geslikt? Jij wilt ze niet, andere vinden dat je ze nodig hebt.. Dat is zo zwart/wit vind ik, terwijl grijs er ook nog is ;)

Misschien kan je er eens over denken met dingen die echt belangrijk voor je zijn, zoals bv donderdag zodat je nét dat extra steuntje in de rug hebt.

Kan ik makkelijk zeggen natuurlijk, ik weet zelf niet hoe het voelt als je ritalin neemt, maar je weet wel precies voor jezelf waar de schoen wringt. Dus ben je toch al een heel eind op weg.

Ritalin is niet verslavend, daarom heb je die vervelende schommelingen ook, maar daardoor kan je ze wel goed bij gelegenheid slikken op momenten dat je net ff beter je hooft ergens bij moet houden. (Denk ik)

Ik weet natuurlijk niet óf je dit al eens gedaan hebt, maar t is in ieder geval bedoelt als een tip. Op deze manier slik je niet echt, heb je de nadelen er niet van, maar wél het voordeel op een moment dat je die nodig kunt hebben?

Succes donderdag… ik duim voor je :)

• anoniem

Hoi Cleo,

ik heb daar ook lang over getwijfeld, maar heb gekozen om ook dat niet te doen.

heb dus nog nooit rit gebruikt, en weet alleen van de verhalen hoe het is.

sinds ik de diagnose heb, merk ik dat ik meer (soms onbewust) over mijn gedrag nadenk. ik baal sindsdien minder van mezelf, sommige dingen liggen bij mij gewoon wat moeilijker, en dat weet ik ondertussen. gebruik dat niet als excuus of iets dergelijks, maar snap het voor mijzelf in ieder geval beter.

ik heb totaal geen problemen met mezelf, sterker nog, wordt steeds stabieler, snap mezelf, puber stukken minder ;) en snap mezelf beter..

zie het aankomen als ik minder lekker in mijn vel zit, enz..

ik heb geleerd op een eerlijke manier naar mezelf te kijken..

zie mijn eigen fouten in, hoor, absoluut, maar vind mezelf naar anderen toe gewoon een leuke meid.. :D

veel mensen kennen mij oppervlakkig en vinden mij dan misschien een wat apart geval, maar daar zit ik niet mee..

en als anderen daar wel mee zitten, is dat niet zo'n probleem..

het enige waarvoor ik rit zou kunnen gebruiken, is voor school. ik heb enorme moeite me te concentreren op dingen die me niet interesseren, en al helemaal niet als het niet lukt en moeilijk word. ik denk dat ik dit in sterkere mate heb dan gemiddeld. ook dat is geen excuus, maar wel lastig voor mezelf..

nou vind ik het moeilijk uitleggen, maar ik wil dus uit principe geen rit. ik vind mijzelf prima zo: op school ben ik kritisch, maar wel gezellig (soms iets te;)) zolang ik school niet aanspreek op mijn cijfers, zijn cijfers mijn aangelegenheid en dus deels ook mijn zaak.

ik ben ook bang dat mensen mij met rit leuker vinden, en dat zou mij toch een soort van kwetsen. niet dat rit zou negatief is, ik ben blij dat een hoop mensen er baat bij hebben..

ik vind het moeilijk om uit te leggen.. maar ik wil er niet aan beginnen, juist omdat ik dat dan het gevoel heb dat ik toegeef aan iets wat ik eigenlijk niet wil..

je mag het een rare keus vinden, maar hij is wel duidelijk overwogen.. :)

herkansing ging trouwens niet echt lekker, maar kan er op een of andere manier ook niet zo mee zitten..

liefs, anoniem

• Albert

Hallo Anoniem,

Opmerkelijk, zulke wijze woorden van een meid van jou leeftijd.

Ik kan alleen maar zeggen, toppie, met die instelling kom je er wel.

Groetjes, Albert.

• m

:D