Genoeg zo met die scholen.......

• adhd-algemeen.pagina.nl

Hallo ,

Naar aanleiding van het bericht van Seetje (medicatie ) denk ik dat het tijd word om het een en ander duidelijk te krijgen .Wat zijn de rechten van kind en ouders , is het chantage , geen medicatie , geen begeleiding , ik vind van wel ……..

Wie vecht nog meer tegen scholen en het verplichten van medicatie , bijv. ritalin .

Ik wil een brief gaan schrijven aan het ministerie , want ik vind dit te achterlijk voor woorden .

Wie doet mee , gr Bernadette

• miek

hoi

tuurlijk wil ik mee helpen ,ook al moet ik erbij vertellen dat ik geen enkel probleem heb met onze school

heb nu verteld dat ik concerta in de carnavalsvacantie gaat afbouwen,en als dit goede reseltaat geeft ,het daarbij wil laten.

ze waren er erg voor in ,nu moet ik natuurlijk vertellen dat mijn zoon ,in een autiklasje zit en het nu goed met hem gaat

weet niet of je deze site ken

http://www.50tien.nl

maar hier kan je alle vragen kwijt voor het onderwijs,dus mischien is het handig om hier ook een vraag op dit gebied te sturen om te kijken wat je er tegen kan doen als ouder.

mischien kunnen de ouders hier zelf ook naar toe sturen en kunnen ze het antwoord kopieren en onder de leraar de neus leggen,

je krijg hier binnen een paar dagen advies

groetjes miek

• Bernadette

Hoi Miek ,

Weet je ik ook niet meer op dit moment , mijn kind is zestien en heeft het erg goed getroffen met deze reguliere school .

Maar ooit was ik ook daar waar Seetje nu is en heb ook haar weg moeten volgen .

Naarmate de jaren vorderde maakten het gevecht en schoenen kaal lopend naar school mij meer assertiever en weet ik gewoon wat de ouders nu voelen .

Inmiddels al diverse mails gestuurd naar instantie,s maar bovenal wil ik weten wat de wetgever er van zegt .

Want niks doen en toezien , da,s niks voor mij , thanks voor de site en steun , gr B

• adhd moeder

Roept u maar……ik doe mee.

Onze T heeft grote problemen op school en ze erkennen het nog steeds niet.

Het enigste wat ze kunnen schrijven in het leerlingendossier is “als hij zijn tabletjes maar krijgt komt het wel goed met hem”.

Ja hallo worden jullie eens wakker……………denk eens na over begeleiding, extra hulp die zo'n kind nodig heeft, en wat te denken van positief benaderen ipv altijd dat eeuwige kritiek onder werkjes.

Sorry maar het wordt echt tijd dat er iets gebeurd met die leraren die denken geef ze maar een tablet dan zijn wij er van af.

Bah…..wat een houding zeg!!!!!

Adhd moeder

• tanja

Tuurlijk doe ik mee .Raymond zit daar wel nu niet meer op school maar hij heeft daar zo een geweldige klap vangehad en is zo onzeker geworden.zeg maar wat ik moet doen. En nu ik andere ouders moet geloven wil ze op het moment ieder kind wat maar afwijkt van een (normaal kind) naar het riag hebben .Dat klopt toch niet of zie ik het verkeerd.groetjes en succes tanja

• Bernadette

Hoi Tanja ,

ik heb zojuist een mail gestuurd naar de minister , later in de week volgt een brief .

Eerst wil ik zwart op wit wat de wetgever in dit geval hierover zegt .

Wat mogen scholen wel , wat mogen ze niet .

De brief moet in algemene vorm zijn , zodat niemand er persoonlijk op afgerekend gaat worden .

Als ik meer weet dan wil ik graag dat meerdere mij ondersteunen , via mijn mail niet via de site .

We blijven wel prive ………

Het kan volgens mij niet zo zijn dat leerkrachten zoals Seetje ervaring mee heeft het voor het zeggen hebben , kom ik niet verder dan schakel ik de onderwijsinspectie in , gr B

• Helga

Zet hem op Bernadette!! Jij bent onze Akela.

Ik heb wel veel problemen gehad op school maar nooit over medicatie, want ik heb tot op heden nog altijd een grotere mond gehad dan zij.(school)

Maar wat je zo om je heen hoort daar gaan je haren recht van overeind staan.

Ik steun deze actie dan ook van harte.

Groetjes van Helga.

• seetje

hallo . prima idee bernadette. ik doe zeker mee.

• Rianne

Zoals ik al eerder zei; het probleem ligt op de PABO's. Daar worden de toekomstige leerkrachten in het basisonderwijs gevormd. En juist daar wordt aan dit onderwerp geen tot onvoldoende aandacht geschonken. Dat was 20 jaar geleden toen ik op de P.A. zat zo en dat is nu nog steeds zo. De boodschap die de toekomstige leerkrachten daar krijgen is dat het aan de ouders ligt.

Regelmatig heb ik gesprekken over deze onderwerpen met mensen in het onderwijs en mensen die de opleiding doen. Het is huilen met de pet op! Pas nog had ik een gesprek met iemand die de PABO doet en bijna klaar is; Nog nooit had ze over de Rugzak en aanverwante zaken gehoord. En wat ze over ADHD en Autisme te melden had zal ik hier niet vermelden zo triest was dat. Je kind zal maar bij zo'n juf in de klas komen…..

Bernadette e.a., zowel Balans als de NVA hebben een commissie die zich met dit soort onderwijszaken bezig houdt. (Seetje moet haar verhaal DAAR vertellen. Bovendien zou ik in haar geval ook een mail sturen aan Maria vd Hoeven.) Met elkaar kun je een grote bal vormen die we richting de politiek kunnen gooien. Dat is misschien beter dan allemaal kleine sneeuwballetjes….. De kans dat zo'n sneeuwballetje namelijk pecies in de nek van een politici terecht komt en het koude water langs de rug druipt zodat hij/zij zich ervan bewust is dat er met sneeuwballen gegooid wordt, is denk ik erg klein.

• Rianne

Zoals ik al eerder zei; het probleem ligt op de PABO's. Daar worden de toekomstige leerkrachten in het basisonderwijs gevormd. En juist daar wordt aan dit onderwerp geen tot onvoldoende aandacht geschonken. Dat was 20 jaar geleden toen ik op de P.A. zat zo en dat is nu nog steeds zo. De boodschap die de toekomstige leerkrachten daar krijgen is dat het aan de ouders ligt.

Regelmatig heb ik gesprekken over deze onderwerpen met mensen in het onderwijs en mensen die de opleiding doen. Het is huilen met de pet op! Pas nog had ik een gesprek met iemand die de PABO doet en bijna klaar is; Nog nooit had ze over de Rugzak en aanverwante zaken gehoord. En wat ze over ADHD en Autisme te melden had zal ik hier niet vermelden zo triest was dat. Je kind zal maar bij zo'n juf in de klas komen…..

Bernadette e.a., zowel Balans als de NVA hebben een commissie die zich met dit soort onderwijszaken bezig houdt. (Seetje moet haar verhaal DAAR vertellen. Bovendien zou ik in haar geval ook een mail sturen aan Maria vd Hoeven.) Met elkaar kun je een grote bal vormen die we richting de politiek kunnen gooien. Dat is misschien beter dan allemaal kleine sneeuwballetjes….. De kans dat zo'n sneeuwballetje namelijk pecies in de nek van een politici terecht komt en het koude water langs de rug druipt zodat hij/zij zich ervan bewust is dat er met sneeuwballen gegooid wordt, is denk ik erg klein.