Goeiemorgen mensen.
Alhoewel goed, zo goed vind ik hem niet, heb amper geslapen. Maar goed. Ik voel alweer dat dit een lang verhaal gaat worden maar ik zal proberen het enigszins kort te houden.
Vanacht 2 uur dennis wakker en flink aan het huilen. Toen ik eraan kwam lag zijn dekbed al op de grond en was hij net bezig met zijn matras. Vorige week ook al een keer de boel nat dus dacht nog ff dat hij weer geplast had misschien maar dat was niet zo. Ik kreeg er niks uit, hij bleef maar huilen, werd boos omdat ik tegenhield dat hij zijn matras op de grond kon gooien. Heb hem op schoot getrokken ook al wou hij niet. Gillen en huilen. Hij wou naar oma toe. Ja dat gaat dus niet. Heb alles geprobeerd om hem stil te krijgen: troostend, streng toespreken. Hielp allemaal niks, kreeg geen contact en bij elke poging ging het volume alleen maar hoger. Zijn kleine broertje van anderhalf slaapt in de kamer ernaast dus die werd er natuurlijk ook wakker van, errug fijn allemaal.
Kreeg hem uiteindelijk rustiger toen hij mee naar beneden mocht. Heb hem op de bank gelegt met een dekentje eroverheen. Manlief heeft zich opgeofferd om beneden te blijven met dennis (ron je bent geweldig). Ik heb jesse nog een flesje melk in bed gegeven en ben toen weer onder de wol gekropen. Jesse is daarna ook nog 2x wakker geweest door al dat gedoe. Dennis is op de bank gaan slapen en tussendoor ook nog paar keer wakker geweest. Ron heeft bijna helemaal niet geslapen (die ligt nu weer ff in bed).
Wat moeten we hier nou mee? Word er zo radeloos van als hij in zo'n bui is. En miden in de nacht kan ik hem ook niet zijn gang laten gaan. Hij had er ook over dat hij zijn bed kapot ging maken. Nu bestaat dat alleen nog maar uit alles erafhalen en op de grond gooien, maar als hij wat groter is bedoelt hij natuurlijk echt kapot maken. Als ik een kamertje had waarin ik hem kon stoppen en hij niks kan slopen, had ik hem daar gestopt, maar dat heb ik helaas niet. Help wie heeft er tips, ideeen of wat ook.
Donderdag ook zo'n voorval: school belde op of ik dennis kon komen halen, was helemaal overstuur. Dus ik erheen. Bleek dat hij in 1e instantie vinger tussen de rits van zijn vest had gekregen, doet pijn natuurlijk dus huilen. Maar hij was niet meer stil te krijgen (dat is wel vaker zo, blijft dan van slag). De invaljuf had ook nog 2 kijkmoeders en een nieuw kind dus dat ging niet in combinatie met dennis, hij was al een uur aan het huilen geweest. Dennis was ondertussen ergens anders ondergebracht, bij zijn eigen meester. Die dus blijkbaar wel aanwezig was maar niet voor zijn eigen klasje stond. Die zei ook wel dat het kwam door de vreemde situatie in de klas met die moeders enzo. Invaljuf (wel een vaste, heeft ie wel vaker) gaf tegenover de meester ook wel toe dat ze niet goed wist wat ze met dennis aan moest. Ze moesten een klok knippen maar dennis wou achter de computer, ze vond het moeilijk wat ze dan moest doen (jullie tips?). Ik weet ook niet goed wat ik van die juf moet denken. Tis wel een aardig mens, daar niet van, maar ze komt op mij echt over als zo'n kleuterjuf met allemaal kindjes die lief leuk en aardig zijn.
Ik wil binnenkort zowieso een gesprekje met de meester over hoe het over het algemeen gaat op school. Maar zoals dit ook. Geeft niet dat dit een keer gebeurt, maar ik zie het al voor me dat het elke week zo gaat. Wel lekker makkelijk, kind lastig dus laat de ouders hem maar ophalen. Wou soms dat ik mijn kind ff zo makkelijk aan de kant kon schuiven als ie zo vervelend is
Toen ik met de juf dennis op ging halen, vroeg ze ook nog of hij soms laat naar bed ging want hij maakte vaak een erg vermoeide indruk. Vertelde dt hij juist vroeg in bed ligt, maar dat hij ook (zo goed als zeker) adhd heeft. En daar reageerde ze dan weer niet echt op, praatte er een beetje overheen. Ben blij dat het een invaljuf is en niet zijn vaste juf.
NOu idd een lang verhaal wat ik al zei
Ik hoor het graag als jullie tips en ideeen hebben.
groetjes jacqueline