Hey Esther, ik las net je stukje over ADD, ik heb het waarschijnlijk ook, want nadat ik jou stukje las ben ik eens iets gaan opzoeken op het internet over ADD, en de stukjes die ik vond herkende ik mezelf heel erg goed in. Er staat ook dat mensen met ADD leerstoornissen hebben (heb ik ook, Dyscalculie), en dwangmatige handelingen (heb ik ook al, bijv. met het licht knipperen, en de sleutel van het slot een paar keer nog omdraaien, en nog veel meer dingen), en fijnmotorische problemen (heb ik ook, ben ik vroeger ook mee naar orthopedagoog geweest enzo, handschrift is erg slecht). En ik kan me nauwelijks concentreren op school als er iets word verteld, lees nooit een gebruiksaanwijzing maar begin meteen zelf maar wat aan te klooien, verander vaak van zender als ik in de auto radio luister, met mijn haar friemelen en met mijn voeten bewegen als ik lang moet zitten, of als ik gewoon sta of zit en nog veel meer dingen, het is geen ADHD, omdat ik niet heel druk ben, ik kan me inderdaad ook rustig houden als het moet, en onder het eten staat mijn mond niet stil (niet van het eten maar van het praten), mijn ouders zeggen dan: ga nou eens eten we komen er nooit tussen bij jou als Ik slik geen medicijnen, maar het is bij mij nog niet vastgesteld, ik heb een aantal stukjes over ADD aan mijn moeder laten lezen, dus ik hoop dat ze me erop wil laten testen, dat ik het een naam kan geven en er medicijnen voor krijg. Ik ben 17 jaar en ik heb er al mijn hele leven last van, mijn moeder zegt vaak dat ik lui en ongeintreseerd ben, terwijl dat niet zo is, ik kan heel erg moeilijk plannen en beginnen met mijn huiswerk, en als ik dan bezig ben met huiswerk moet er echt geen muziek ofzo aanstaan, want dan kan ik me dus echt niet concentreren. Zijn er misschien nog meer mensen die ADD hebben hier en hebben die MSN ofzo? jij Esther misschien? voeg mij dan maar toe: Freakz_Crew_Simone@hotmail.com.
Groetjes Simone.