ritalin in het weekend.

• seetje

hoi.mijn kind moet ritalin voor zijn concentratie op school. na de vakantie zijn wij hier weer mee begonnen. tijdens de vakantie ging het geweldig gezellig zonder deze “rotzooi”.hij slikt nu weer een week. en iedere dag zie ik mijn kind een stukje van zich zelf inleveren. mijn gezellig lachs beweeglijk kind, veranderd in een angstiger depressiever kind,.maar geen ritalin dan klagen ze op school.vrijdagmiddag. gelukkig weer even mijn gezellig kind terug twee dagen. want nu geef ik hem niets. heb nu de psych. gebeld . en deze zegt stoppen. ik ben blij maar ben toch onzeker. wat te doen wel of niet de ritalin maandag ochtend geven. want mijn zoon krijgt dan weer zon terugslag met zijn concentratie en dus alles gaat hem slechter af. waar hij zelf zo,n last van heeft. wil iemand hier mischien op reageren.

• Bernadette

hoi Seetje ,

Als ik jou verhaal goed begrijp is het voral de school die er moeite mee heeft en jullie als ouders zijnde niet .

Dan ligt dus op school het probleem , zij zullen moeten leren om te gaan met je kind .

Het is te verschrikkelijk voor woorden dat scholen eigenlijk al van ouders gaan eissen dat hun kinderen aan de medicatie moeten .

Volg het advies op van de psychiater en stop ermee .

De leerkracht moet zich houden bij zijn eigen leest en niet op de stoel gaan zitten van de medici . .

Vraag het rugzakje aan en zorg dat er begeleiding komt voor je kind aldaar .

Vermijd discussie,s op school , het is verloren energie , sterkte Bernadette

• tanja

Wat een herkenbaar verhaal .Ook ik heb mijn kind voor school ritalin gegeven omdat de school zei dat hij onhandelbaar was ,slechte concentratie en een grote mond.Ben toen naar het riag gegaan en werd adhd vastgesteld(binnen twee weken ) en kreeg toen ritalin voorgeschreven.(Ik heb zelf altijd mjn twijfels gehad of mijn kind wel adhd had) toen hij van school ging in juni om naar voortgezet onderwijs te gaan raden ze me aan om hem op lwo te doen,vanwege zijn adhd en dislexie heb ik ook gedaan. Nu heb ik daar onwijs veel spijt van .HIj slikt al sinds juni geen ritalin meer en het gaat onwijs goed op de nieuwe school.Zijn menter zegt het is een toppertje .en als hij adhd heeft heb ikhet ook .Soms denk ik wel eens dat des scholen aleeen maar kinderen in de klas willen die stil op een stoel zitten en ja nee en amen zeggen ,Maar helaas niet iederkind is het zelfde.hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt als je beluit om te stoppen met de ritalin.Ik heb er nog nooit een seconde spijt van gehad(voel me alleen erg schuldig tegenover mijn kind omdat ik hem ritalin heb laten slikken.) maar ja daar kom ik wel weer overheen. groetjes tanja en denk goed na als je je kind aleen maar ritalin geeft voor school.

• Rianne

Angst en depressie is een contra-indicatie voor het Ritalin gebruik. Ritalin mag niet geven worden als een kind neiging tot depressie en angst heeft. Dit is niet altijd van te voren bekend. Nu dus wel. Daarom geeft de psychiater nu ook het advies om te stoppen. Dit medicijn is dus niet geschikt voor jullie kind.

• seetje

hoi berna

gehad

. dat de school dit goed

mee aan de slag.

• seetje

hoi bernadette. mijn kind heeft zijn rugzakje. en altijd heb ik gedacht dat de school goed handelde voor mijn kind.maar sinds kort lopen wij bij een osteopaat en komen hier interessante dingen uit . de mrt wil hier graag wat mee. maar de rt is ineens afstandelijk. en zegt dat dat niet kan etc. dus nu ben ik alles aan het uitzoeken. er liften volgens mij zeker 6 andere kinderen mee. op mijn zoon zijn rugzak . en ik krijg de indruk dat het niet allemaal klopt wat er verder met de uren en het geld gedaan word. maar nu wil ik dit alles op papier hebben. en ben benieuwd wat hier uit gaat komen.en wat de ritalin betreft. mijn zoon heeft twee docenten. een bekijkt het vanuit mijn kind zijn kant. en de ander denkt dat mijn kind het allemmaal goed weet maar het gewoon vertikt te doen. en zet hem dan maar op de gang of op het bord.ik wil met de ene docent in zee .en kijken hoe zij het vind gaan zonder de ritalin. dus wij stoppen woensdag.en wat de andere docent betreft hier wil ik weinig energie meer insteken. ze zoekt het maar uit. komt mijn kind met iets waarvan ik denk. dit gaat me te ver , dan zal ik zeker mijn zegje gaan doen. en dit keer niet meer vanuit haar standpunt.groetjes

• Bernadette

Hoi Seetje ,

Om de door jou genoemde redenen heb ik het rugzakje van mijn zoon in de wilgen gehangen .

Er ging teveel tijd op aan bureaucratie en zo bleef er weinig tijd over voor mijn kind .

Meeste ging op aan de organisatie .

Moet er wel bij zeggen dat mijn kind al 14 was , is nu zestien en zit in zijn examen jaar .

De energie die je steekt in de ene onderwijzeres is zonde , de ambulante begeleiding moet verantw. afleggen over het gedane werk .

Vechten tegen scholen is onbegonnen werk , je word er niet vrolijker van , sterkte met alles , gr Bernadette

• petra

Hoi,

Dit probleem heb ik nu dus ook met mijn kind.Hij geeft het ook zelf aan het niet te willen in nemen.Dat wil al iets zeggen.Maar toch blijf ik het maar geven op school dagen.Want anders klaagt de juf.Die gaat zelfs zo ver omte zeggen geef hem maar een halve in de avond als hij gaat zwemmen of zo.Waar haalt zij dat recht vandaan?En om eerlijk te zijn voel ik me dus ook schuldig om hem die medicijnen te geven.Elke maandag ochtend die twijfel van zal ik het hem wel geven of niet.Want hij komt ook niet erg vrolijk uit school.Vraag me af wanneer ik die stap durf te zetten om het hem niet meer te geven.

groetjes Petra

• tanja

Hoi de juf van mijn kind zei dat ook .Hij slikte 2x 20mg dus echt alleen onder schooltijd .en toen vroeg ze. kan je niet met het riag bellen of hij meer mag.Nou dan vraag ik je heb ook gezegt tegen haar,ik denk er niet aan om dat te doen waar halen ze het lef vandaan. begint aardig op amerika te lijken hierr op somige basis scholen.groetjes tanja

• Bernadette

Tja Tanja ,

da,s natuurlijke helemaal van de zotte als een juf zoiets zegt , een opmerking om allemaal etalagepoppetjes in haar klas te zetten zodat ze van niemand meer last heeft .

Inderdaad waar haalt ze het vandaan om op de stoel van arts te gaan zitten .

Schandalig gewoon , sterkte Bernadette