Een leerling met ADHD in de klas - tips voor leraars in het middelbaar onderwijs

• jeanette

Eigenlijk ben ik het wel met maria eens.

Ik lees hier al een poosje mee en dacht ik ga maar eens reageren.

wij hebben het als ouders van adhd/pdd-nos kinderen al zo moeilijk, en dan gaan ze je het op school ook nog eens moeilijk maken.

Bij ons in de regio is laatst een onderzoek gedaan , bleek dat van de 30 scholen 3 goed uit de bus kwamen bij de ouders.

de ouders van kinderen met problemen op school hadden allemaal een formulier in moeten vullen.

hieruit kwam dus dat je op 3 scholen goed terecht kon met aanpasingen in de leerstructuur.

De rest van de scholen, wilde er niet aan meewerken maar streken wel allemaal de extra hulp op van de rugzakjes.

scandalig vind ik het, je kind is het grootste gedeelte van de dag op school en je loopt gewoon tegen een muur op.

je bent als ouders ook een keer op, moe gestreden, het stopt een x!

mijn dochter van 10 zit sinds 2 jaar op speciaal onderwijs , en daardoor is de rust bij ons in huis terug.

geen problemen meer op school, geen moeder en vader meer die 3 x in de week zich zelf en dochter moeten verdedigen op school, zalig gewoon………

De problemen thuis zijn al erg genoeg!!!

leve het speciaal onderwijs!!!

• adhd moeder

Ja mooie reacties van jullie,

Hier het antwoord wat ze geven op een vraag of dat ze zich zorgen maken over T.

Antwoord in het onderwijskundig dossier voor het rugzakje.!!!!!!!!!!1

Tim heeft geen extra hulp en begeleiding nodig, maken ons nergens zorgen over.

Nou ik lach me kapot, want de psych en wij als ouders denken daar toch heel anders over.pfffffffffffffff

Zo ga nu weer behang aftrekken, kan ik mijn woede tenminste kwijt.

Groetjes adhd moeder.

• M@ria

oh wat erg joh, ik voel met je mee.

waarom heb ik nu toch het idee dat jij daar op die school geen stap verder komt.

is het voor T goed om zo te blijven aanmodderen?

Dit bedoel ik dus met: ouders gaan er zelf psygisch aan onderdoor.

zoals jeanette al zegt, je bent een x op , het is een x gedaan , je kan niet meer doen dan dat je nu doet.

Dit is dus typisch een voorbeeld van een school die er niet voor open staat , en die er ook nooit voor open zal gaan staan.

• Bernadette

Hoi adhd ma ,

Toegeven dat er met je zoon wel degelijk iets aan de hand is , zal de school nooit doen om de simpele redenen dat hun dan eerder aan de bel hadden moeten trekken .

Je stopt dus in die pijn verloren energie .

De meeste gelederen sluiten zich en halen dit soort stupiteiten erbij .

Maria ,

de scholen meer rekening houden met !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik ga er van uit dat dan het hele onderwijs systeem eerder op de helling moet , het project S.W.N.S is nooit een suc6 geweest . De LGF word aan het einde van deze maand geevalueerd in de tweede kamer , voordat politieke molens gaan draaien zijn we al een stukkie verder .

Als eerste moeten ouders de drempel naar de scholen een stuk lager maken , wij zijn verantw. voor onze kinderen en moeten niet wachten tot een leerkracht aan de bel gaan trekken , gr Bernadette

• Albert

Hallo Bea,

Ik heb eergisteravond naar dat programma over Therapy van autistische kinderen met dolfijnen gekeken.

Toen moest ik gelijk aan die uitspraak van Louie van Gaal denken, zo van,“zijn die dolfijnen nou zo slim of zijn die leraren zo dom”?

Wat dolfijnen met die kinderen in 1 a 2 sessie's voor elkaar kregen, lukt leraren nog niet in 2 schooljaren.

Dus ik raad iedere ouder aan, die kinderen hebben met ADHD en autistme met hun rugzakjes naar Harderwijk te gaan.

Groeten, Albert.

• bea veenstra

Hallo Albert,

Ik was ook erg onder de indruk van de uitzending.

Vooral dat autistische en hyperactieve jongetje, ongelooflijk

Ook de andere kinderen trouwens, het is echt onvoorstelbaar dat die dolfijnen zoiets teweeg kunnen brengen.

Onze zoon heeft een rugzak dus op naar Harderwijk, ja was dat maar waar…

Maar een pgb, zou je die daar voor kunnen gebruiken??

Je moet eerst nog door de molen of je kind wel geschikt is voor de therapie maar ik vind het echt geweldig dat er zulke goed resultaten worden behaald op een manier die toch iedereen aanspreekt.

En de stichting doet ook goed werk.

Denk dat t ook wel kan werken bij kinderen met adhd.

Laten ze voortaan lesgeven in Harderwijk ipv op school hahahaha

Groet

Bea

• adhd moeder

We moeten 4 febr. op gesprek komen bij het meander de coordinator van het rugzakje.

Zal ze even fijn uit leggen wat de problemen Zijn en duidelijk maken dat wij wel willen maar de school niet mee wil werken.

Er werd op voorhand al verteld dat er veel moest gebeuren om het rugzakje op school goed te laten verlopen aangezien T het eerste kind is met een aanvraag voor een rugzakje.

En waarom die die nou nodig heeft zijn ze op school nog niet achter.

Maar het mooie is wel…………. als je de verslagen leest van de meester over T (voor Rugzakje en psych) kom je erachter dat hij zijn handen vol heeft aan T, een echte stoorzender in de klas.

Maar extra begeleiding nee joh………das niet nodig.

Nou ga weer behang trekken , kan ik tenminste mijn frustraties in kwijt.

Doei he en bedankt voor de reacties.

Laat jullie weten hoe het zich verder ontwikkeld.

Kan jullie steun goed gebruiken, alhoewel het nu afwachten is tot 4 febr.

Groetjes adhd moeder