Definitie van .......

• Helga

Nee hoor Det, je bazelt niet.

Ik vind moeder zijn het zwaarste, meest onder gewaardeerde, slechts betaalde beroep ter wereld! Dàt vind ik ervan!!:)

Helga

• Bernadette

zucht ,

Je hebt gelijk Helga , ik eigenlijk ook .

Maar aan de andere kant soms ook weer erg vertederend , N belt net op dat zijn presentatie van het sectorwerkstuk goed gegaan was , was goed voorberreid en hij kletste 10 minuten over de tijd heen .

Het publiek wat er bij was moet hier dus een cijfer over geven , dit en het werkstuk bepaald of hij examen mag doen .

Eigenlijk is het te idioot voor woorden maar ook ik zat hier zenuwachtig te wezen , red hij het , stottert hij is hij zijn tekst kwijt enz .

Al wachtend op de bus belt ie op , dus kennelijk meteen zijn verhaal kwijt willend .

Lagere school was nog zo simpel , alhoewel ik hoorde net van een moeder dat de proef cito,s er weer aan komen voorrbereidend op de echte en daar vind ik eigenlijk al dat scholen de druk onnodig opvoert , maar je hebt gelijk , teveel overuren , geen cao , onderbetaald en noooooooooitttttttttt rationeel , det

• Helga

Hi,

Tja, we moesten eigenlijk eens demonstreren! Staken zit er voor ons niet in, maar een fijne demonstratie…..moet kunnen:)

Even over die proefcito's. Die kleine van mij is dus al vanaf vorige week bezig hiermee!

Elke dag toets, en dan begin februari, ik meen meteen de eerste week, de ‘echte’ cito!

Die kinderen zijn tegen die tijd helemaal toets-moe als je het mij vraagt! En waarom? Zodat de school kan kijken hoe er bij hun ‘gescoort’ wordt!! Die hele cito is nergens voor nodig, de juf/meester geeft aan waar het kind naar toe gaat, VO. Er wordt naar die hele cito niet gekeken, en logisch want er is genoeg materiaal (toetsen, rapporten)om te kunnen bepalen waar een kind staat.

Ellende……

Groeten van Helga.

• Bernadette

Hoi ,

De cito,s zijn alleen maar bedoeld voor de scholen , de kwaliteits kaart .

Hoe hoger de scores liggen bij meerdere kinderen kan de buitenwereld zien , hoe goed de school is , maar wat is dan de realiteit .

Die fase heb ik gelukkig gehad , want ook dat is een gezeur , gr B .

• petra

hoi,

Tja goede ouder zijn daar zeg je me wat ik ken alleen zeggen ik ben er nog .Sta nog met me 2 benen op de grond.Want het zal je maar overkomen een kind met adhd in huis.Maar ik zeg altijd ik ben er trots op dat ik ze moeder ben.Met al zijn ups en downs.Er zijn altijd van die mensen die tegen mij zeggen als het mijn kind was nou die deed ik wat en dan denk ik ook dat ze dat zouden doen.Ik heb zelf een hoop moeten leren en dat maakt het ook wel leuk.Wat mijn kind ook doet houden doe ik altijd van hem ook als hij zegt dat hij mij haatwant dat gebeurt ook om de dag.Vooral als hij iets niet mag.Maar hij wil me niet inruilen(hahaha).

Ik denk ook dat ik door hem sterker in me schoenen ben gaan staan

• mas

helemaal mee eens!;)

mas

• mas

Ik denk dat het advies van….(?) wel heel goed is. Wel je hulp aanbieden, zodat ze kunnen vragen en dat weten, maar niet jezelf opdringen. Dus als er geen hulp geboden word omdat ze dat niet willen…dan maar op de bek gaan:(

En ja die emotie, ik begrijp wat je dochter bedoelt, die emotie is heel belangrijk, zoals ik al tegen nina zei, vooral die humor mis ik nu zo, mijn lach is weg. Mijn tranen verstop ik. En ik reageer ook zoals jij zegt, maar mijn zoon gaat dan net zolang door totdat ik het niet meer vol hou. Dus ik reageer nu gelijk heel kort en krachtig of ik loop weg.

Misschien moet Barbie gewoon ff op vakantie en komt Bernadette vanzelf weer terug;)

groetjes van mas

• Bernadette

Hoi Mas ,

Barbie moet Bernadette ff beschermen tegen dingen die ook voor haar zelf komende periode gaan veranderen en weet je grote mond van hun , zeg ik lucht het op oke !!!!!!! en loop alsnog weg .

Punt is dat ze zomaar niet kunnen gaan gillen , wanneer het hun uitkomt of als ze iets moeten doen .

Op dringen mij zelf wat huiswerk betreft zal ik nooit doen maar wel duidelijkheid inb de chaos brengen .

Onderwijs is op dit moment niet meer te vergelijken met toen ik een pubertje was , dat weet ik doordat N nu in zijn examenjaar zit .

Ook hier gaat het om scoren en anders flink stuiteren , het verschil met mijn adhd /autist kind en mijn andere is dat de een het niet kan en de ander de weg zo gewoon volgt , gr B