hoi allemaal
ik vraag me wel eens af (ook aan de hand van mijn reactie op edwin zijn topic)
hoe volwassen adhders hun leventje gegaan is.
hoe zij het deden zonder medicatie en behandelingen.
wat hun levensloop is (scholen afgemaakt, banen, relaties enz).
misschien kunnen dan de ouders van adhd kids zien hoe het misschien ook kan(slecht of goed)
ikzelf zal hier mijn verhaltje onder plaatsen.
ik ben nu 26 en heb al een bewogen leventje 8terde rug,
mijn leventje begon in een gezinnetje met een vader en een moeder ben de oudste thuis, ik was een baby die huilde als ze in de box moest en huilde als ze in de kinderwagen moest.vroeg toen al veel aandacht,ik was wel heel snel in mijn ontwikkeling kroop snel liep al met 11 maanden en sprak al aardig, mijn broertje werdt geboren toen ik 16 maanden was. hij was een hele rustige baby. en ik vroeg veel aand8 zodat mijn ma mijn broer weleens vergat.
op mijn 4de gingen mijn ouders scheiden tranen met tuiten want ik was papa's grootste maatje. in die tijd ook naar de kleuterschool vond het verchrikkelijk mama weg en papa weg, maar toch snel gewend. helaas moest ik een jaartje langer de kleuterschool doen want ik was te speels(las toen wel al kinderboekjes).
mijn moeder had als snel een vriend ( vond ik niks aan) en ik heb hem het leven flink zuur gemaakt kreeg toch op mijn negende een zusje van hem en mijn moeder maar nog steeds klikte het niet tussen hem en mij. ik was niet te handhaven voor hem ik luisterde alleen naar mijn moeder.
op de basischool veel straf gekregen omdat ik nooit stil kon zitten en mijn mond niet kon houden(toch altijd wel goede cijfers gehaald)
toen op mijn twaalfde naar het vbo (had bij cito uitslag mavo/havo maar moest naar de vbo om dat ik niet stil kon zitten). daar alles op mijn gemakkie gehaald kon gellukig op mavonivo examen doen voor sommige vakken. daarna de mbo verzorging gedaan ook makkelijk gehaald. in de tussentijd is zijn mijn stiefpa en ma gescheiden. en zag ik mijn vader weer( en ow wat lijken we op elkaar)
en toen een jaar verpleegkunde gedaan maar helaas hier moest ik voor leren en had daar geen zin in.
ben toen gaan werken als gezinsverzorgende, toen naar het verpleegtehuis daarna tanartsassistent geweest nog ff bij hennes en mauritz gewerkt toen weer naar het verpleeghuis ( miste het contact met de mensen) en toen mijn droom gaan waarmaken ik wilde mijn hele leven al met gehandicapte autistische mensen gaan werken. en ben gaan solliciteren en ben aangenomen. nu werk ik op een groep met 12 verstandelijk gehandicapte mensen met een autistisch verwant syndroom. ik ben nu ook persoonlijk begeleider en ga een cursus haptonomie volgen en wil volgend jaar weer naar school om verder te leren voor teamleider.
ondertussen had ik de diagnose adhd gehad en ben in therapie geweest en ben begonnen aan de ritalin. hierdoor ben ik erg veranderd en een stuk rustiger geworden. en heb ik leren spiegelen en van mezelf te houden.
al om al een verkort stukje van mijn leventje als adhder. het viel allemaal best mee en het kan ook gewoon goed gaan.
groetjes maggie