Hoi Mia ,
Bedankt voor je reactie .
Even het volgende de posting ADHD en school is juist doelgericht op de schoolsituatie voor het onderwijs in Nederland .
Juist door de hiaten in de wet L.G.F komen steeds meer kinderen in de knel en moeten de scholen eerst steeds meer aan eisen voldoen met de speciale kinderen voordat het rugzakje mag aangevraagd worden .
De schoolleiding moet nu aan het REC kunnen laten zien wat voor extra inzet ze hebben getoond , meestal is dat nog niets , terwijl ze feitelijk al een behandelingsplan moeten volgen .
Ik krijg steeds meer signalen dat juist daarom kinderen vast lopen .
Toen ik twee jaar geleden een rugzakje aanvroeg voor mijn kind was dat nog anders , de ambulante begeleiding zorgde voor dat plan , nu zijn de feiten veranderd .
Al zijn de onderzoekscijfers gebaseerd op Amerika , de artikelen die nu volgen gaan over het functioneren in de klas , de leerkrachten krijgen tips hoe om te gaan met ADHD , feitelijk al de beginfase voor het beleidsplan.
Dat neemt niet weg dat eerst beschreven word , wat ADHD is en wat het gevolg daarvan is.
Vele ouders lopen tegen het feit aan dat veel leerkrachten de struisvogel -politiek hanteren , Wat er niet is , hoeven ze niet te zien .
Bedankt voor je link naar jullie site , ik hoop dat vele ouders van hier , daar een kijkje op gaan nemen , want ook die problemen zijn de meeste niet vreemd , gr Bernadette