Hoi allemaal,
Tot nu toe was ik alleen meelezer hier. Ik heb 2 adhd kids, een dochter van 16 en een zoon van 14. Hun diagnose is gesteld door een kinderpsygiater toen ze ongeveer 7 waren, en hebben ritalin geslikt.
Het probleem zat bij mn dochter… Die heeft het in vrij extreme vorm en heeft ook altijd in de hoogste dosis gezeten wat ook niet eens helemaal zo hielp als het zou moetten. Zodra ze weer groeide en aankwam werd de werking al weer minder.
Nu krijgt ze Concerta en dat is een wereld van verschil. Ze slikt het sinds Oktober 2004 en ik heb achteraf het gevoel dat ik al die jaren met een buitenaarts wezen heb gezeten, en dat ze nu weer terug “omgeruild” is… Kortom, ik heb mn kind weer terug! Het probleem is echter de financiele kant Ze zijn wel heel erg kostbaar, 97 euro voor 30 dagen. Bij mn ziektekostenverzekeraar kan ik tot een maximum van 25 euro terug krijgen per maand, dus het deel wat over blijft is groot. Dat brengt me in de problemen.
Terug gaan naar de Ritalin is totaal geen optie. Mijn dochter groeit nu enorm, verstandelijk en emotioneel en ze vind het zelf ook een hele verbetering. Heeft er iemand tips voor mij hoe of waar ik nog een vergoeding terug kan krijgen? Ik wil er heus zelf wel aan meebetalen, maar als het restbedrag maar kleiner is…
Groetjes, Cleo.