alweer draadjes

• marleen

Hallo Allemaal,

hoe zijn jullie ervaringen met kleine ongevallen?

Gisteren is mijn kleinste van bijna 4 voor de tweede keer genaaid aan zijn hoofd in pas 4 maand school. Hij kwam daartussen ook al eens met een enorme buil op zijn hoofd naar huis.

Is gewoon weer gevallen, ze weten niet precies hoe… Hij houdt nooit op, zelfs met die wonde was hij nog even druk en moest ik schermen en vasthouden want ik zag hem al bijna weer van de trap donderen.

Ik zie heel wat andere kenmerken van adhd- in mijn jongste zoon dan in mijn oudste. Het is wel eigenaardig, alsof ze de kenmerken onder mekaar hebben verdeeld. De oudste is een goeie slaper, de kleinste een slechte, de oudste nog nooit draadjes (wel al een paar keer van de trap in huis gedonderd) en de kleinste heeft het ene accidentje na het andere, en er zijn zo heel wat verschillen, maar toch lijken ze voor mij alletwee heel erg adhd karakters. Zijn er nog van jullie met twee adhd-ers die heel verschillend zijn?

Ze zijn natuurlijk allebei nog klein voor de stempel, zeker de jongste, maar druk zijn ze in ieder geval, papa heeft adhd, dus eigenlijk vrees ik er erg voor. Ze zijn misschien te jong voor de diagnose, maar als ze het hebben zit het er nu al in.

Hopelijk doen we nu het jaar verder zonder meer draadjes….

Marleen.

• adhd moeder

Hahah Marleen,

Ja draadjes nee dat hebben we hier nog niet gehad, verder zijn we wel menigkeer in het ziekenhuis beland.

Zal je vraag en mijn verhaal nader verklaren.

Mijn zoon 8 heeft verschillende ongelukken gehad met eigenlijk geen gevolgen of zoals jij zegt draadjes.

*ongeluk gehad met een bus (niets aan overgehouden, wel hevig overstuur)

*terpetine gedronken (nacht op intensive care waren bang voor verbranden slokdarm)

*een flasje belladona D5 gedronken (met spoed naar ziekenhuis)

*14 treden van de trap af gevallen doordat hij boven op een wasmachine was geklommen (regelrecht naar ziekenhuis hersenschudding en flinke builen)

* op een dak van de buurman geklommen en er met gevaarlijke capriolen en van af klimmen (goed afgelopen)

* Tilde een tafel op waar een steen onder lag en kwam met zijn vinger klem te zitten (heel die vinger paars regelrecht naar de eerste hulp en jawel de nagel moest eraf gehaald worden ivm vocht)

* verder valt of struikeld hij overal wel eens een keer en zit voordurend onder de blauwe plekken of schrammen.

T is erg impulsief en doet eigenlijk al iets voordat hij de gevaren of de consequenties ervan heeft gezien.

Onze dochter van bijna 5 is heel anders die denkt na voor dat ze iets doet en lijkt een stuk zelfstandiger en totaal niet impulsief.

Heeft nog nooit (god zij dank) iets meegemaakt qua ongelukken of rare dingen.

Wat dat betreft ben ik blij dat ik er maar een heb die zulke streken uitvreet want kan je vertellen dat het slecht voor je hart is.

Zijn verder qua adhd gedrag wel hetzelfde heel erg druk als het tijd is voor de ritalin.

Alleen in het impulsieve zit een verschil, maar wat nu blijkt is er bij onze zoon T sprake van pdd-nos en adhd.

Groetjes adhd moeder

• M@ria

Ik heb 3 kinderen, mijn adhd/pdd-nos kind heeft inderdaad veel meer ongelukken en dokters bezoeken gehad dan de andere 2.

neem alleen al het fietsen, hij is 12 , maar valt nog steeds geregeld met de fiets.

Het komt door de drukte in het hoofd, ik weet al niet anders meer.

sterkte groetjes maria

• Chappy

Wellicht is het een idee om eens langs te gaan bij een optimetrist?

Mijn zoon heeft ook van jongs af aan allerlei ongelukjes. Nu heeft school mij gevraagd zijn ogen te laten controleren bij een optometrist. Toen ik op internet info hierover opzocht, gaf men ook aan dat het veel vallen/stoten/onhandig zijn dus ook te wijten kan zijn aan het niet goed functioneren van de ogen. Dit hoeft niet speciaal het wel of niet goed zien van veraf en dichtbij te zijn, maar het kan ook zitten in de samenwerking van de ogen.

Je kunt via de huisarts een verwijsbrief krijgen voor een optimetrist. Ik ben zelf nog niet geweest, dus kan je mijn ervaringen niet vertellen.

Groetjes,

Chappy