Hallo Allemaal,
hoe zijn jullie ervaringen met kleine ongevallen?
Gisteren is mijn kleinste van bijna 4 voor de tweede keer genaaid aan zijn hoofd in pas 4 maand school. Hij kwam daartussen ook al eens met een enorme buil op zijn hoofd naar huis.
Is gewoon weer gevallen, ze weten niet precies hoe… Hij houdt nooit op, zelfs met die wonde was hij nog even druk en moest ik schermen en vasthouden want ik zag hem al bijna weer van de trap donderen.
Ik zie heel wat andere kenmerken van adhd- in mijn jongste zoon dan in mijn oudste. Het is wel eigenaardig, alsof ze de kenmerken onder mekaar hebben verdeeld. De oudste is een goeie slaper, de kleinste een slechte, de oudste nog nooit draadjes (wel al een paar keer van de trap in huis gedonderd) en de kleinste heeft het ene accidentje na het andere, en er zijn zo heel wat verschillen, maar toch lijken ze voor mij alletwee heel erg adhd karakters. Zijn er nog van jullie met twee adhd-ers die heel verschillend zijn?
Ze zijn natuurlijk allebei nog klein voor de stempel, zeker de jongste, maar druk zijn ze in ieder geval, papa heeft adhd, dus eigenlijk vrees ik er erg voor. Ze zijn misschien te jong voor de diagnose, maar als ze het hebben zit het er nu al in.
Hopelijk doen we nu het jaar verder zonder meer draadjes….
Marleen.