Hallo
Waar zal ik even beginnen om t verhaal zo duidelijk mogelijk te brengen..
Ik werk al heel wat jaartjes in de zorg, eerst als oproepkracht later als vaste kracht.
5 1/2 jaar heb ik gewerkt met dementerende ouderen, ben daar nu 2 jaar geleden weggegaan.
De reden was in de eerste plaats dat ik t daar niet meer naar de zin had en conflicten had met leidinggevenden.
2 jaar geleden gesolliciteerd binnen de zorggroep naar een baan op een afdeling waar mensen vanuit t ziekenhuis komen omdat ze anders te lang een bed bezet houden
Erg afwisslend en leuk
Ik werd aangenomen en mijn werktijden werden van 7.15 tot 11.15 (20 uur per week)
Heerlijk, in mijn vorige baan veel onregelmatigheid doordat ik 's avonds moest werken nu regelmaat (wel weekenden maar dat geeft niks), wat ook een reden was om te solliciteren
Ik merkte dat t voor onze zoon (adhd) ook beter was die regelmaat
Hadden nu meer tijd om rustig te eten, voorheen 1/2 6 beginnen, man om 16.15 thuis dus veel stress
Goed nu is de afdeling waar ik werkte in het ziekenhuis overgeplaatst ivm sloop van het ziekenhuis.
We hebben een nieuwe plek gekregen op een afdeling in een verpleeghuis.
Niks aan de hand zou je zeggen, nou dus wel
Wij moeten nu volgens de regels van dat huis werken wat betekent dat ik weer late diensten moet draaien (in mijn contract staat wel flexibel maar dat heeft ook te maken met weekenden)
Heb er nu 2 gehad en voel me doodongelukkig
Ook thuis merk ik t, mijn zoon vind t niks (gedrag weer hopeloos) en voor mijn gevoel ben ik weer terug bij af.
Heb t ook aangegeven bij mijn leidinggevende en zij is druk bezig met een oplossing.
Maar goed p & o zegt gewoon keihard, tja is jouw kind dus jouw zorg!!
Nu moet ik van mijn leidinggevende punten op papier zetten om weer rond de tafel te gaan zodat ik mijn vroege diensten en dus de regelmaat kan en mag behouden.
Nu mijn vraag: hoe krijg ik dat in godsnaam op papier, zodat ik ook bij p & o sterk sta.
Hoe kan ik hen overtuigen van t feit dat ik en mijn gezin maar ook mijn werkgever (werkplezier etc) gebaat is bij een oplossing.
Mijn collega's vinden het geen probleem dat ik de vroege diensten draai en hebben wel begrip.
Nu de rest nog..
Ik weet niet of jullie me kunnen helpen….
Groeten,
Bea