Hoi Rianne,
Ben misschien niet duidelijk geweest, maar wij hebben 5 jaar gedacht dat onze dochter een PDD-nos stoornis had, maar nu zegt dus de psychiater dat het ADHD is en we echt NIET op het autistische-vlak moet zoeken. Verstandelijk beperkt met ADHD. Ze is nu 9 jaar! Ik ben dus ook niet bang dat ze opeens andere emoties krijgt en zich realiseerd dat ze anders is, maar deze reactie is gekomen nadat we Ritalin zijn gaan gebruiken, dus daarom vond ik die reactie niet fijn, omdat ik nog geen POSITIEVE veranderingen heb gemerkt aan het Ritalin gebruik, (en dan bestempel ik dus deze nieuwe kijk op zich zelf dus als negatief, omdat deze reactie voortkomt uit het Ritalin gebruik, was ze dit uit zichzelf gaan doen had ik het niet als negatief ervaren) ook op school hebben ze nog geen duidelijke veranderingen gezien, maar misschien is daar het gebruik nog te kort voor, de dosis is sinds deze week verhoogd van 8.00 1 heel pilletje, 12.00 1 pilletje, en 16.00 1/2 pilletje. (op school wordt ook een lijst ingevuld, iedere 2 weken)
Maar ik twijfel dan zo, omdat sommige ouders direct effect zien, en dat dat ook van Ritalin gezegd wordt dat het eigenlijk op heel korte termijn al resultaat geeft.
Twijfel, twijfel, want daar ze nu pas met ADHD gediagnostiseerd is, twijfel ik daar ook al weer aan, omdat ze al die tijd PDD had??
De medicatie geven wij 7 dagen per week, op advies, anders zou het rebound effect te groot zijn, maar ook daar lees ik weer andere mogelijkheden.
De twijfel bij mij ontstaat ook omdat ik zo weinig van medicijnen af weet, vandaar ook mijn zoektocht om zoveel mogelijk kennis en ervaringen te verzamelen,
bedankt, groetjes, Kiki