ff klagen !!!!!!!!!

  • kim

    Soms kan ik die adhd en pdd-nos niet meer horen!!! Ben ik het zoooooo zat!!!!!!!

    Elke morgen hetzelfde,elke avond hetzelfde,net overdag dat gaat me beter af.

    En dat gaat al 12 jaar zo,dat komt omdat ze ermee is geboren,een mode gril ja dat zal !!!!

    Om 7 uur staat ze op,wat moet ze dan doen : 1 -kleren aan 2-snee brood smeren en opeten 3- twee snee brood smeren voor school 4-drinken en brood in de tas doen 5-borstel door het haar 6-borstel over haar tanden.

    Om 8 uur moet ze dan klaar zijn,dat is een uur,dat kan toch zat !!!!

    Maar nee hoor elke morgen zit ik weer te zeuren!!!

    Even opschieten,nee eerst dat doen wat je doen moet.

    Ik voel me nu even een vreselijk zeur mens,een kreng van een moeder.

    Ben ik de enige die dit soms heeft.????

    Neem het me niet kwalijk maar het moest er even uit

    vr groet van kim ,die het even heeft gehad.:(

  • cato

    hoi kim,

    nee je bent zeker niet de enige dat geeft je misschien een klein beetje troost.

    mijn beide jongens hebben ook ADHD en hier is het elke morgen het zelfde liedje.

    ze moeten ook, net als bij jouw een “vast schema” afwerken.

    moet toch niet zo moeilijk zijn zou je denken…………..

    helaas het is allemaal moeilijker dan het lijkt voor ze.

    ze hebben een uur de tijd, maar hebben vaak 3 uur nodig lijkt het wel.

    ook ik verlies wel eens me geduld, maar dit werkt vaak avenrechts………..

    smorgens probeer ik dus maar gewoon rustig te blijven (erg moeilijk!) en alles gewoon zijn gangetje te laten gaan, maar wel op die manier dat ze ook wel doen wat er van ze gevraagd word.

    sterkte groetjes cato

  • bea veenstra

    hoi

    joh meid, zo herkenbaar!

    Voel me soms ook zo'n zeurmoeder haha

    Voel je niet schuldig, alhoewel ik me dat zo goed kan voorstellen

    Denk ook wel eens als ze de deur uitzijn, jasses moest t weer zo

    Ben het ook wel eens zat!

    kop op!!

    groetjes

    Bea

  • Bernadette

    Hoi ,

    zelfs uit elastiekjes gaat soms wel eens de rek uit en sla je door , wees niet zo hard voor je zelf dit maakt ons mens .

    Denk je dat een moeder met een “gewoon kind”niet eens een keer uit dr slof schiet , nou ik denk het wel hoor , gr Bernadette

  • Marianne

    Hallo Kim,

    Een kind van twaalf moet onderhand toch ook zelf de verantwoording leren te nemen. Weet je, door haar steeds achterna te lopen met wat ze moet doen, leer je haar dat niet zij verantwoordelijk is voor haar gedrag, maar jij. Ben ik van mening.

    Hier een harde les, maar misschien wel effectief bij je dochter. Ik neem aan dat ze alles zelf kan en dat je er alleen maar erachteraan moet zitten dat het gebeurt.

    Maak met de leerkracht van school een afspraak dat als ze te laat komt dat er een passende strafmaatregel conceqent naar haar toe, en de andere leerlingen, wordt toegepast. B.v. te laat komers moeten in de pauze afwassen.

    - Hang een pictobord op waarop de hele volgorde op een, voor haar, duidelijke manier staat beschreven.

    - Neem dit met haar door en vertel haar dat ze inmiddels groot genoeg is om dat allemaal zelfstandig te doen.

    - Vervolgens zeg je s'morgens niets meer behalve complimenteren dat ze zich zo goed aan de volgorde houdt en het allemaal keurig uitvoert. (als dat het geval is) En als ze je iets komt vragen verwijs je naar het pictobord.

    - Als ze te laat de deur uit gaat geef je haar een lieve kus en wens je haar een fijne dag op school. Waar ze vervolgens zal aangesproken worden op het feit dat ze te laat is en de conseqentie voor haar rekening moet nemen.

    Zo ook bv. als ze een schooltas vergeten mee te nemen naar school. Wie van jullie moeders zal haar dan vervolgens achterna rennen met de tas, of deze zelfs helemaal naar school brengen? Zo leren ze natuurlijk nooit dat het hun verantwoordelijkheid is. Laat ze hem maar eens een keer vergeten en de hele dag met de conseqentie opgescheept zitten of zelf een oplossing vinden. Vergeet ze hem daarna nooit meer!

    Groetjes, Marianne

  • Helga

    Een hele mooi les, en ozo waar, maar ja dat ‘moederhart’ hé? Ik ben er dus zo een die met die tas erachteraan zou rennen. Heb ook al heel vaak gymkleding en 10 uurtjes na gebracht. Tja…… Maar op het VO houd ik er mee op, heus..

    Helga

  • Greet

    Hahaha Helga,

    en geloof jij dat nu zelf ook??? Echt??? ;)

    Greet

  • kim

    Leuk hoor maar als de taxi weg gaat kan ze niet naar school of ik moet de tas het gym spul en mijn kind naar school brengen,en dat was ook niet goed.

    En de anderen bedankt dat was net wat ik even nodig had. Normaal vertel ik dat nooit aan iemand nog niet eens tegen mijn man,.

    Ik mag dus best even zwak zijn dat heeft iedereen wel eens,maar nu weer diep ademhalen,rug recht mijn kind heeft me nodig.

    vr groeten van kim die weer uit het dal klimpt

  • seetje

    hoi cato. oh ja hoor !heeeel herkenbaar. bij ons gaat dat zo ook iedere morgen soms denk ik wel eens dat ik er een “badkamenfobie ”van oploop. telkens mnaar weer herhalen. stiekem toch verwachten dat ze mischien nu wel iets zelf weten .maar nee. en dan blij als we eenmaal op de fiets zitten, en even wat frisse lucht in mijn gezicht krijg. maar zeker ook weer blij als ik ze weer van school afkan halen. ze blijven uniek. en ik hou van ze. groetjes seetje.

  • marleen

    Hallo Kim,

    wat herken ik dit zeg….. mijn zoontjes zijn wel heel wat jonger, maar op hun niveau is het ook elke morgen een gezaag….. doe voort, éérst eten, dan tanden, dan kleren…. ik moet natuurlijk overal nog helpen, maar die van 6 doet toch al het een en ander alleen, maar als het aan hem lag liep hij een half uur in zijn blootje rond voor hij een kledingstuk aandoet, uitdoen gaat al goed, maar aandoen…… en dan het tweede stuk en dan de volgende….. schoenen moeten we helpen natuurlijk, veteren gaat helemaal niet. (kan vader ook niet, dus ik vrees dat ik niet te veel moet verwachten…..)

    Hij is wel jonger dat die van jouw maar het gezaag is er ook altijd bij van doe nou toch eens voort met die twee drie dingetjes die hij kan. Tanden poetsen is eerst een half uur in de spiegel gezichten trekken, alle tanden bekijken en dan in twee seconden poetsen na al mijn gezeur…..

    Wat Helga betreft, ik zou zeggen heel goeie tips, maar ik weet niet of die bij adhd-ers zo tip-top werken. Mijn man loopt al jaren sleutels te vergeten kan dan niet op het labo op zijn werk, moet terugkeren, mist de bus, komt te laat, krijgt onder zijn voeten….. en hij vergeet ze nog soms. Moet wel zeggen dat het met de Rubifen/Ritalin blijkbaar verbeterd. Haleluja!

    Ik denk dus dat de boekentas wel nog een paar keer vergeten zal worden, de aanpak is wel de juiste, indien dit met de omstandigheden kan dus…. als kinderen met de bus gaan kan je ze moeilijk te voet doen gaan…. maar of het nou zo goed lukt bij adhd-ers heb ik mijn twijfels aan.

    Marleen.