Hoi Bea,
Kijk dat is nu waar ik zo bang voor ben!!!!!
Het kind heeft het al niet makkelijk op school, naar mijn gesprek met het coordinatiepunt van het rec werd mij dus duidelijk dat eerst de school dingen moet ondernemen.
Alles staat stil, er is op school nog nooit iets ondernomen.
Het is dat ik er zelf ben achter gekomen dat onze T in de knoei zit anders waren we nu ook niet opweg naar een diagnose voor pdd-nos.
Ja en dat zijn motoriek niet goed was hadden ze wel gemerkt maar konden zich daar niet mee bemoeien.
NOU MOE!!!!!!!!!!!!!
Ik heb het idee dat ze dachten die T komt er wel, nou mooi niet.
Nu wordt hij aangemeld bij een zorg team en zoals je al zei wordt hij besproken.
Wat ik niet snap is als een kind echt echt in de problemen zit, en die diagnose krijgt moet de school dan een kind gaan begeleiden waarvan hun dachten dat er niets mee aan de hand was.
Pdd-nos vereist toch speciale behandelingen en uitleg aan die kinderen.
Zeker qua uitleg van lesstof.
De directrise vond het heel knap dat T zover goed had gescoord op school, en dat het een echte doorzetter was.
Ja zeker, maar je moet niet weten hoeveel huiswerk dat ventje mee naar huis krijgt om zijn reken en taal bij te kunnen houden.
Triest erg triest dat we nu moeten toe zien dat hij waarschijnlijk geholpen wordt op school door mensen die er volgens mij geen kaas van hebben gegeten.
Dus eerst maar aan modderen en als het dan niet lukt kun je hulp krijgen van een kracht uit het speciaal onderwijs.
Zijn er ouders die hier ervaring mee hebben, laat het me weten want ben erg benieuwd hoe het bij jullie loopt?