voor yava

  • Greet

    Hallo Yava,

    welkom op deze pagina. Wil je je aub even voorstellen(da's hier een gewoonte geworden)? Zo leren we mekaar een beetje kennen en kunnen we samen verder.

    Groetjes van Greet

  • yava

    Sorry Greet,

    Wist ik niet

    Ik ben Yava 35 jaar.

    De reden waarom ik hier kwam,was eigenlijk om mijn woede te uiten naar aanleiding van de reportage van NOVA.

    Op de site van NOVA kon ik dat niet echt. En hier toch even wel.

    Ik heb zelf anti-depressiva geslikt en was 20kg aangekomen. Ook mijn dokter zei dat komt niet van de ad (anti-depressiva) kwam.

    Dat ik teveel at. Te weinig bleek later en had ook tekorten in mijn voeding en allergische reacties.

    Met een koolhydraatarmdieet ben ik gelukkig alle kilo's kwijt en nog meer.

    Namelijk 28kg. Daardoor ben ik mij ook gaan verdiepen in voeding.

    En ben er achter dat een hoop klachten ontstaan door voeding.

    Zelf had ik een scale van kwaaltjes. En die bleken als sneeuw voor de zon verdwijnen toen ik een ander eetpatroon aannam.

    Artsen schrijven veel te snel pilletjes voor. Ipv te kijken of er allergisch reacties zijn bij mensen of tekorten zijn ontstaan. Het is een heidenskarwei om erachter te komen of iemand ergens allergische voor is. Maar hij/zij kan wel een patient aanraden om daar zelf eens naar te kijken. En dat neem ik de meeste artsen dan ook kwalijk dat ze dat niet adviseren. Maar gelijk een pilletje voorschrijven.

    Ik begrijp van ouders dat ze de makkelijk weg willen kiezen. Want waarschijnlijk lopen ze al jaren met problemen. Maar toch zou ik deze mensen willen adviseren om eerst naar voeding te kijken eventueel aangevuld met therapie. En daarna pas naar medicatie. Echt als laatste redmiddel.

    Ik voelde zo met dat jongetje mee in de reportage. Ik werk als vrijwilliger met mensen die echt een psychische handicapt hebben zoals schizofrenie.manisch depressief en dis (meervoudig persoonlijkheid) Wij hebben een aantal mensen die medicatie gebruiken en dikker worden. Ze voelen zich beroerd erdoor.

    Dus ik kon me zo goed voorstellen hoe dat jongetje zich voelde.