foute ADHD-pil kinderen

  • Helga

    Vandaag in de Telegraaf. 09-01-2005

    Foute ADHD-pil kinderen.

    Zo'n 35.000 nederlandse kinderen die lijden aan de gedragsstroornis adhd, slikken voor volwassenen bestemde medicijnen die bij hen vaak ernstige bijverschijnselen veroorzaken.

    De kinderen krijgen middelen voorgeschreven als Risperdal, dat bedoeld is tegen psychoses bij volwassenen.

    Het gebruik van dit medicijn blijkt bij kinderen te leiden tot onder andere ernstige gewichtstoename en hartritmestoornissen. Bij langer gebruik bestaat de kans op diabetes.

    Lees verder op www.Telegraaf.nl

    Helga

  • anoniem

    Hoi Helga,

    ik weet niet of je de andere topics ook gelezen hebt, Yava heeft hier ook het een en ander over gepost. Gister was er in nova een uitzending over dit onderwerp. Je kunt deze dus bekijken (bij mij lukte alleen beluisteren) op www.uitzendinggemist.nl Klik bovenin de categorie nieuws aan, en je hebt de uizending zo te pakken. Het nieuws zit er nog voor, dus de eerste paar minuten hoef je niet te luisteren. Het stukje gaat dus inderdaad over de negatieve effecten van met name risperdal en dan met name de gewichtsproblemen en de hartritmeproblemen die het kan veroorzaken. Ik zou zeggen, kijk en oordeel zelf..

    Bedankt trouwens voor de link naar de krant, ga zeker ook even kijken daar…

    Groetjes, anoniem

  • mas

    Ben al ver voor dit bericht aan het afbouwen, aangezien we dit heel erg langzaam doen merken we geen problemen daarmee. Onze zoon had anderhalf tablet per dag, en nu nog maar driekwart van één pil, gaat heel goed. Hij is vrolijker en zegt dat hij zich goed voelt. Gedrag is niet goed, maar dat was met de risperdal ook al niet goed meer. Puberen kan ook de reden zijn natuurlijk. Maar omdat het verschil minimaal is, vind ik het die troep niet waard in zijn lichaam. Ik ben zo blij dat het afbouwen zo goed gaat! volgende week gaan we over op een half tabletje!

    groetjes van mas;):)

  • Helga

    Super Mas! Echt waar. Dat gedrag ken ik, is denk ik meer puberteit als wat anders, maar je houd het vast wel in de gaten:) Zou fanatstisch zijn als je zoon straks ‘clean’ kan zijn!!

    Groetjes van Helga.