komt (kinderagressie) door slecht eten

  • yava

    Helaas alleen in het engels

    http://www.westonaprice.org/children/childviolence.html

    Het is een zeer interessant site.

  • miek

    hoi

    vertaalmachine gebruiken????

    http://babelfish.altavista.digital.com/

    groetjes miek

  • yava

    Maar meestal krijg je een soort Zuidafrikaans met deze machines

    Of heeft deze dat niet?

  • Helga

    Hi,

    Ik geloof dit wel.

    Kinderen worden steeds dikker, ik meen dat 1 op de 8 té dik is, wat betekend dat er in een gemiddelde basisschoolklas 4 zitten die té dik zijn. Nu bij mijn zoon op school klopt dat ook wel.

    Frisdrank, junkfood, snoepgoed ect. Moet je kijken wat op middelbare scholen vekocht word, daar wordt je bang van!

    En dan beide ouders die werken dus ‘s avonds word er ook ’makkelijk' gegeten, afhaal, pizza's enz.

    Tja en in deze produkten zitten alleen maar slechte voedingsstoffen. Niks waar je lichaam iets aan heeft en ik ben er dan ook van overtuigd dat dát zijn doorvoer heeft op het gedrag van kinderen.

    Op een pakje sigaretten staat dat het dodelijk kan zijn, nu ik kan nog een hele rits artikelen (voedingsmiddelen)bedenken waar zo'n waarschuwing ook niet op zou misstaan!

    Helga

  • mas

    ik ga het niet uitproberen, hij is zo al agressief genoeg, maar voedsel doet denk ik idd een heleboel.

    groetjes van mas

  • nina

    Hoi,

    Goed eten is belangrijk. Nog belangrijker is de werking van de darmen. Door (gist)schimmels en/of een uitgeroeide normale darmflora door (regelmatig) antibiotica, kunnen problemen ontstaan met de opname van belangrijke voedingsstoffen. Dan kun je supplementen eten wat je wilt. Als de darmen de werkzame stoffen niet afgeven aan het bloed heeft het geen doel. Die verdwijnen via natuurlijke weg weer uit het lichaam samen met andere waardevolle stofjes.

    Goed werkende darmen en opname van goede stoffen (dus geen afval/gifstoffen van schimmels en bacterieen die normaliter niet in de darmen thuishoren) zijn essentieel voor een goed werkend lichaam en geest.

    Sinds ik melk heb afgeschaft zijn de kinderen in hun gedrag verbeterd. Ze hebben geen koemelkallergie, helemaal geen allergieen voor zover ik kan ontdekken. Op verschillende sites kwam ik tegen dat melk alleen goed voor zuigelingen is (dieren en mensen). Daarna is melk niet nodig of zelfs schadelijk. Egels kunnen er ziek van worden of zelf van doodgaan en katten krijgen geprepareerde melk anders worden ze ook ziek.

    Het viel mij op dat ik allemaal van die slijmdraden in mijn keel kreeg na het drinken van melk. Yeks!! Aangenomen wordt dat dat in de darmen ook gebeurd. Al dat slijm verhinderd dat de darmen hun functie goed kunnen doen en zorgt er wellicht voor dat bepaalde ongewenste schimmels welig in de darmen tieren. Ik weet nog wel toen mijn baby's van melk overgingen op vast voedsel. De inhoud van de luiers was anders van samenstelling niet meer zo slijmerig (sorry onsmakelijk).

    Een schoolarts bevestigde die berichten rond melk. Ik had melk toen al jaren afgeschaft. Maar melk is goed ivm calcium. Als kinderen flink bewegen en goed eten worden botten ook sterk. Melk met (toegevoegd extra) calcium is dan niet nodig.

    Toen ik ijzerpillen kreeg mocht ik die beslist niet innemen met melk. Melk blokkeert de opname van ijzer aldus de huisarts en apotheek. Goh, lekker andijviestamppot eten, lekker ijzerrijk. Melk erbij want dat is gezond. Hmm… ijzer wordt niet opgenomen in combinatie met melk :? Doet me ineens denken aan recente berichten rond ijzertekort en adhd. Veel kinderen drinken melk bij het eten.

    In Amerika en Engeland doen ze regelmatig onderzoeken naar voeding en gedrag onder gevangenen. Dan zetten ze die lui voor bepaalde tijd op dieet waarbij ze voedingsstoffen weglaten of toevoegen. Dat levert soms verrassende uitkomsten op.

    Nou is het zo dat je niet aan al die onderzoeken waarde hoeft te hechten. Aan de hand van die onderzoeken kan je wel informatie opzoeken over wat sommige stoffen in een lichaam doen.

    Neem suiker. Veel kinderen snoepen, drinken limonade en yoghurtdrankjes propvol suiker. De suikerspiegel piekt van hoog naar laag. Laag is suf en concentratieproblemen, hoog is lekker actief. Als een lichaam dag in dag uit met pieken en dalen te maken krijgt ipv gemiddeld, dan is makkelijk een verband te leggen met onrust, concentratieproblemen en onbereikbaar en/of hyperactief gedrag. Als ik een te lage suikerspiegel heb word ik apatisch en verdwaal ik in deze wereld. Door Ritalin valt mijn eetlust weg. Ik herken de symptomen inmiddels bij mezelf, eten !! want anders gaat het mis.

    Onderzoek heeft uitwezen dat veel kinderen 's morgens niet ontbijten. Die kinderen hebben last van concentratieproblemen op school, zijn druk of hebben andere leer- of gedragsproblemen. Lijkt toch veel op adhd en/of pddnos. Sommige scholen overwegen schoolontbijt in te voeren om de kinderen bij de les te houden. Waar las ik dat ook alweer?

    Mijn kinderen snoepen weinig (gaan dagen overheen dat ze niet snoepen), ze eten chips. Cola incidenteel op een verjaardag en ook geen limonade, yoghurtdrankjes en andere drankjes vol suiker. Ze hebben een puntgaaf gebit. Tegen kunstmatige zoetstoffen heb ik iets. Ik weet nog de dropjes van mijn oma die diabetes had. Teveel van die dropjes eten werkt laxerend. Laxerend is versnelde darmgang, veel stofjes weg voordat ze opgenomen zijn in het bloed. Tegenwoordig koop je overal lightproducten en snoep met kunstmatige zoetstoffen.

    Wij drinken water, thee of vruchtensap zonder toegevoegde suikers. Chips zijn koolhydraten, ook suikers via een omweg maar het piekt niet. Snoepen ze veel dan zie ik dat terug in hun gedrag. Snoepen ok maar dan een boterham er achteraan of ervoor om die suikerspiegel gemiddeld te houden. Zoek maar eens uit hoe dat werkt met insuline. Dan ga je vanzelf door naar adrenaline, noradrenaline, dopamine en nog wat van die stoffen die invloed hebben op hersenfuncties. Meer kinderen krijgen suikerziekte, meer kinderen met gedragsproblemen, meer kinderen zijn te dik, kinderen moeten meer bewegen.

    Neemt het aantal kinderen met adhd en autisme/pddnos toe of is er iets anders aan de hand?

    Groetjes

    Nina

  • nina

    Hoi Yara,

    Interessant artikel!! Vooral dat van die vitamine B. Wij kregen vroeger als we incidenteel antibiotica kregen van de huisarts ook vitamine Bcomplex. Het artikel legt een rechtstreeks verband tussen antiotica en vitamine B. Uit gewoonte haal ik dat soms nog als ik voel dat mijn weerstand minder is. Die vitamine B met doet ook iets met de darmflora. Ik ga contact zoeken met mijn oude huisarts. Hij wist echt heel veel van deze materie. Vertelde ook over fosfor oa in appels wat de hersenfunctie verbetert. Een ander onderzoek van lang geleden onder studenten, vertelde dat studenten die elke dag een appel aten beter presteerden dan de studenten die geen appels eten. Een appel eten voor een examen of tentamen verhoogde het resultaat.

    “An apple a day keeps the docter away” zeggen de engelsen. Fosfor zit vooral in het klokkenhuis. Wees voorzichtig met pitjes want die zitten weer vol met het gifige blauwzuur.

    Bizar dat er ook wordt verteld over magnesium. Een spore-element dat in verband wordt gebracht met depressie. Ik kocht bij Lidl een keer een magnesiumsupplement want dat zou werken bij depressies. In het artikel wordt verteld dat magenesium gif is voor de hersenen. Ik ben blij dat ik die magnesiumpillen niet heb opgegeten. Ik was ze vergeten, ze waren over de houdbaarheidsdatum heen.

    Visolie is in tegenwoordig. Toen ik jong was kregen wij levertraanolie omdat dat goed zou zijn voor de weerstand volgens mijn moeder.

    Neuropsychologie is een wererld waarin je je blijft verbazen. Hersenfuncties, hoe werken hersenen? Hoe vindt prikkeloverdracht plaats? Wat gaat er mis en waarom? Wat zijn de gevolgen? Zijn medicijnen nodig of voldoen eenvoudiger maatregelen ook?

    Grappig, thiamine zit in oude kaas, rode wijn en nog wat etenswaar. Is een krachtige vanger van vrije radicalen. Krachtiger dan vitamine c. Stoffen die hart en vaatziekten veroorzaken en kanker.Thiamime verlaagt het cholesterol. Fransen hebben weinig last van hart- en vaatziektes. Ze drinken wijn, eten veel knoflook en kaas. Ik ben al jaren een liefhebber van oude kaas, knoflook en rode wijn. Toevallig? Een vorm van zelfmedicatie toen ik nog geen ritalin en maoremmers had? In combinatie met sommige MAO-remmers levert dat echter levensgevaarlijke situaties op. Ik slik een MAO remmer nieuwe generatie daarom weet ik dit toevallig. Mijn bloeddruk en hartslag zijn goed want in combi met Ritalin kan het weer gevaarlijk zijn.Heropname van Dopamine, aanmaak van Dopamine, hersenfuncties, wakker zijn (een eeuwig probleem), allert zijn, motorisch ok of onder de blauwe plekken zitten omdat je overal tegenaan loopt.

    Ik weet zeker dat voeding en gedrag aan elkaar hangt. Er zijn zoveel aanwijzingen. Logica en wellicht wetenschappelijk onderbouwd. Maar wat is wetenschap? Wat wordt geloofd of is aannemelijk voor veel mensen? ADHD bestaat evenals autisme. Verkeerde of geen opname van voedingsstoffen veroorzaakt problemen op allerlei gebied. Niet alleen die van hersenfuncties. Wanneer een stofwisselingsprobleem, wanneer een ziekte en waneer een stoornis?

    Verdiep je in de materie en het wordt steeds ingewikkelder wat je moet of kan geloven en wat aannemelijk is.

    Groetjes

    Nina

  • yava

    Nina klopt van melk

    In de meeste aziatische landen zijn echt allergisch voor melk

    In principe is het logisch.

    Een baby draag een enzym bij zich dat heet lactASE dit is om lactOSE (melksuiker) om te zetten in je darmen. Na je 5de jaar neemt het enzym lactASE af en kan dus ook moeilijk in je darmen worden omgezet. Er zijn wel tabletten te koop bij de apotheek die LACTASE bevatten.

    Verder kun je uit groente ook behoorlijk wat calcium nemen.

    Zelf kan ik dus niet zo goed tegen aardappelen,pasta,rijst en brood. Krijg darmklachten. Zodra ik het niet eet,zijn mijn darmklachten over.

    Van melk ben ik erachter dat ik benauwd wordt. Ik kreeg de stempel opgedrukt dat ik asmatisch ben,maar het heeft te maken met melk. En op suiker reageer ik ook abnormaal. Zelfs op fruit met teveel fructose reageer ik net zo als op suiker.

    Ik eet ongeveer 5 ons groente op een dag.

    Dus mijn vitamine C etc krijg ik genoeg binnen.

    Ik wou dat mensen eens beter kijken naar hun voeding. Want ieder mens is uniek,maar blijkbaar bestaat er geen UNIEK dieet voor ieder mens.

    terwijl dat wel zo is.