Ik zag deze nacht een reportage bij NOVA over medicatiegebruik van ADHD kinderen.
Schandalig dat men kinderen al zulke medicijnen toeschrijft.
Ik denk dat je beter dat kinderen vitamine kunnen krijgen oa omega 3.
Omega 3 is een essentiele vetsoort
Je kunt regelmatig ook vette vis op het menu gooien.
Maar helaas is het te weinig.
Onze hersenen bestaan een groot gedeelte uit vetten.
Omega 6 hebben ze niet zoveel nodig omdat dit via de voeding al genoeg wordt binnen gekregen.
Uit vlees en olie.
Omega 9 kun je vooral vinden in oa olijfolie
Ik denk dat een heleboel kinderen eerst dit kunnen proberen en als dat niet helpt.
Eens kijken naar voeding of integratieve kindertherapeut (www.vit-therapeuten.nl)
En echt als laatste redmiddel medicatie moet nemen.
Hoewel je na ongeveer een half jaar van extra omega 3 resultaat geeft.
En als men depressive psychische klachten heeft kan men volgens mij beter nog sint-jans kruid nemen. Dat is een natuurlijke anti-depressiva.
Hier wordt je tenminste niet dik van. Wel goed laten voorlichten voordat je kinder Sint-jans kruid geeft zeker over de hoeveelheid.
Ook blijkt soms dat kinderen een overgevoeligheid hebben voor granen/glutten en suiker.
Zodra je dat stopt. Blijken uit sommige onderzoeken dat ze rustiger worden.
Natuurlijk zal het niet bij ieder kind helpen,vandaar om eens te kijken als ouder of er voeding is zoals melk (lactose),noten,transvetten (dat laatste is stukken beter om niet te gebruiken) Het is echt troep.
Transvet wordt heel vaak verward met transvacceenzuur.
Transvacceenzuur komt veel voor in melk etc.
Het is verzadigd vet. Verder krijgen kinder vaak veel te weinig vet binnen.
Vooral de essentiele vetten.
Maar er wordt maar liever zoveel mogelijk medicatie voorgeschreven. Wat kunnen die artsen het nou schelen of een kind misschien levenlange schade zal ondervinden. Als je een adhd kind hebt. Probeer eens te kijken of het kind geen dingen tekort komt of ergens allergische voor is bepaalde voeding eventueel met begeleiding van een goede integratieve therapeut
En daarna heel ernstig over de medicatie denken voordat je het neemt.
Vertrouw de arts niet al te veel. Maar zoek eerst op of je genoeg alternatieven hebt onderzocht voordat je naar die arts luistert.