pilletjes truukjes gevraagd

  • marleen

    Hallo Allemaal,

    Dit begint een beetje op het visolie bord te lijken maar ik heb jammer genoeg nog een ‘visolie’ vraagje.

    Ik vind het wel leuk te lezen dat nog heel wat mensen er goede ervaringen mee hebben.

    Onze oudste zoon slikt het nu al een hele tijd en het gaat echt veel beter. Je weet natuurlijk nooit echt of het wel juist dat is, het is misschien de school, misschien veranderd hij gewoon zelf, misschien…. misschien…

    Maar ik heb toch de indruk dat het helemaal niets kwaads doet. Ik had trouwens mijn pilletjes niet mee naar België want ik wou ze daar kopen om eens de verschillen te zien, maar toen schrok ik erg van de prijs daar, toch diegene die ik gevonden heb op verschillende plaatsen waren altijd een stuk duurder dan hier. Dus dacht ik van maar even zonder pilletje en ik had echt de indruk dat hij drukker was na een tijdje. Weer blijft natuurlijk de vraag, misschien was het de verandering van omgeving, de oma en opa, alle kerst en nieuw drukte…. eigenlijk weet je het nooit. Ik heb dan maar toch een visolie gekocht maar op een paar dagen tijd zag ik echt het verschil niet meer.

    Nu zijn we weer thuis en ik wil graag aan onze jongste ook visolie geven, die is bijna 4 en indien mogelijk nog drukker dan zijn broertje: vernieler, clown, tornado, …. hij is niet meer te houden. We hebben het slikken geprobeerd maar het lukt niet. Hij slikt ze niet door. Hij is een heel slechte eter over het algemeen. We hebben het pilletje opengeprikt en dat gaf zo'n stank dat ik het ding niet eens meer in zijn mond durfde te steken uit angst om aangehouden te worden voor kindermishandeling.

    We hebben het ook al met honing omgeroerd en dan stinkt het niet meer zo en hij lijkt het wel te slikken maar het is een hele bereiding en bedoening.

    Kent iemand dus truukjes om jonge kinderen een pilletje te doen slikken?? Hebben anderen ervaring met visolie bij jonge kinderen (4 jaar)

    Groetjes.

    Marleen.

  • Marianne

    Hoi Marleen,

    Mor-epa kids, smaakt en ruikt naar aardbeien en mogen ze stuk kauwen.

    Marianne

  • M@ria

    Rinardo doet ze door de yogurt, en als hij geen zin heeft in een heel schaaltje legt hij de capsule op een lepel yogurt en slikt het zo door.

    Voor hem maakt het een groot verschil of hij hem zo door moet slikken of met een lepel vla of yogurt.

    M@ria

  • anoniem

    misschien een raar idee hoor, ik heb er verder geen verstand van, maar kan je hem niet in een spekje doen? gewoon zo'n ouderswets enorm zoet geval… dat moet toch een beetje smaak/ geur overheersen!?

    in elk geval succes!!

    liefs, anoniem

  • Chappy

    Hoi Marleen,

    Je hebt ook vloeibare varianten (met bananensmaak, geloof ik). Wellicht kun je eens informeren.

    Groetjes,

    Chappy