ritalin

  • carola

    hoi hoi , wie heeft er ervaring met zijn kindje die ritalin slikt (of heeft geslikt ) en die over gestapt is op omega 3 , misschien dat dat helemaal niet gaat ik heb geen idee , maar ben benieuwd of dat eventueel zou kunnen , want ik lees zoveel goede ervaringen en uitwerking ervan , dat ik er sterk over zit te denken om dat eens bij de kinderarts bespreek baar te maken , ben benieuwd

    groetjes carola

    (een paar bladzijdes terug heb ik ook wat neergezet over het slikken van ritalin , van mijn dochter , maar zet hier toch nog ff deze vraag neer)

  • Rianne

    De meeste kinderartsen weten hier zeer weinig van af. Dus zul je waarschijnlijk geen zinvol advies uit die hoek krijgen. Zelf opzoek naar de informatie dus. Of het alternatieve circuit induiken.

    Omega 3 is overigens geen vervanging van Ritalin!!!!!

    Mijn kinderen krijgen dit wel naast de Ritalin. Misschien dat ze daardoor een lagere dosis Ritalin nodig hebben dan zonder de visolie???? Wie zal het zeggen. Zelf denk ik van wel.

  • M@ria

    Ik denk er net zo over als Rianne.

    een poos geleden zat ik financieel erg krap en kon geen visolie kopen, toen merkte ik duidelijk verschil in consentratie , en mijn zoon zei dat het druk was in zijn hoofd.

    via via op internet ben ik toen aan een goedkoop adres voor de visolie gekomen , en vanaf dat moment gaat het weer prima.

    ik stop er nooit meer mee, we slikken het hier nu allemaal, maar dat had ik met die dure echt niet kunnen doen:D

    M@ria

  • Albert

    Hallo Carola,

    Ik heb ook nog even op jou berichtje een paar bladzijden terug gereageerd,

    lees het maar eens.

    Groetjes, Albert.

  • Sarah

    Hoi,

    Je kunt het altijd proberen te bepreken met de kinderarts al zijn er maar weinig die daar positief tegenover staan. Onze kinderarts staat er wel heel positief tegenover en doet er zelfs onderzoek naar en schrijft er ook over.

    Hij laat ook speciaal er bloed voor onderzoeken en bekijkt en welke vetzuren en andere dingen je tekort kunt hebben en waar het echt afwijkt. Op die manier weet je echt zeker of het zinvol is om andere produkten erbij te gaan gebruiken. Onze kinderarts raadt het zeker aan wanneer je iets gaat proberen je het een lange tijd moet gaan gebruiken eer je er echt effect van ziet. Onze zoon slikt nu een half jaar ritalin en binnenkort gaan wij met die aanvullingen beginnen. Wat ons nu nog even tegenhield is onze financiele situatie. Mocht je in Noord Holland wonen dan kan ik je zeker deze arts aanraden.

    Groetjes Sarah!

  • carola

    hoi sarah , nou lees ik heel veel reactie's hier op dit forum en wat me opvalt , dat er heel veel zijn die schrijven , dat de meeste kinderen een bepaalde stof missen , die de visolie wel heeft en dat dat die aanvulling is die de kinderen dan nodig hebben , dus ik kan er bijna van uit gaan dat mijn kind die bepaalde stof ook mist , en daarom ga ik me er maar eens ff in verdiepen , want kwaad kan het zeker niet (denk ik )

    en nee ik woon niet in noord holland, want ik merk wel dat jij een goede kinderarts hebt, als die alles onderzoekt bij je kindje (perfect) .

    ik hoop dat het bij je zoon goed gaat werken die aanvullingen , en dat jullie er allemaal baad bij hebben .

    liefs carola