Wat nu???

  • urnie

    Hallo allemaal, ik wens jullie een gezond en happy 2005.

    Bij mij is sinds een paar weken geleden adhd geconstateerd maar dat vermoeden was er natuurlijk al langer.

    Er wordt mij aangeraden om Ritalin te gaan gebruiken maar daar zie ik nogal tegenop want het is natuurlijk gewoon amfetaminen en aangezien ik een drugsprobleem gehad heb weet ik nu niet wat ik moet doen.

    Zijn er mensen die mij misschien wat meer info over Ritalin kunnen geven, het liefst van mensen die het zelf ook gebruiken.

  • Marianne

    Hallo Urnie,

    Jij ook een heel fijn nieuw jaar.

    Heel erg verstandig om geen Ritalin te gebruiken. Zeker gezien je drugs verleden.

    Wat je waarschijnlijk toch wel wat rustiger zou kunnen krijgen is visolie, meer info vind je daarover als je even een aantal topics terug kijkt, bij visolie/omega 3 volgens de profs.

    Een ander alternatief is neurofeedback. Dit is echter wel erg duur, maar er zijn psychologen die het willen declareren als psycho-therapie, dan kost het je niets.

    Info daarover vindt je o.a. hier;

    http://www.neurofeedbackoostnederland.nl/Neurofeedback.html

    Hét alternatief voor Ritalin in Amerika is proanthenol, in Nederland helaas niet te krijgen, maar je kunt het wel in duitsland bestellen via internet. Maar informeer dan wel even goed bij deze firma over adhd :

    http://www.east-west.ch/gesundheit/proanthenol100.html

    Groetjes, Marianne

  • nina

    Hoi Urnie

    Ik slik wel Ritalin 4 a 5x dd 10 mg (elke 3 uur). Heb het de laatste tijd versloft, slikte dagen niets. Resultaat was de weg kwijt en ik werd depressief. Ik heb nooit drugs gebruikt (was ik bang voor, intern waarschuwingssysteem om daar niet aan te beginnen??) wel veel gedronken. Sinds ik Ritalin heb taal ik haast niet meer naar drank. Ik rook ook een stuk minder.

    Als je begint met Ritalin zorg voor goede begeleiding via de arts die het voorschrijft. Leg je zorgen voor aan je arts en vraag overal rond. Ervaring van ex-drugsgebruikers vond je op het oude prikbord. Wellicht lezen deze posters ook nog steeds mee.

    Wat ik heb begrepen is Ritalin anders dan drugs. De stof is wel hetzelfde maar het wordt langzamer opgenomen, je ervaart geen kick. Drugs is een vorm van zelfmedicatie hoor en lees je her en der. Roken en drinken ook. Er bestaat blijkbaar een verband tussen verslaving en adhd. Laatst las ik er op internet iets over, dat dit nu is vastgesteld na onderzoek onder drugsgebruikers.

    Concerta werkt nog langzamer dan Ritalin alleen moet je dat meestal zelf betalen. Het is wel te verrekenen via de belastingdienst en sommige verzekeringen vergoeden het wel.

    Succes met je beslissing!!

    Groetjes

    Nina