Beste lezer,

Op de pagina lees ik veel over de problematiek rondom adhd en de medicijnen.

Voor mezelf vind ik het prettig om te weten wat ik heb en niet zomaar hulpeloos en kennisloos alles op te volgen wat er wordt verteld.

Na een boek te hebben gelezen over de PRI therapie, gedrag dus en hoe dit ontstaat ben mij eens gaan verdiepen in de hersenen, want hier ligt toch de storing van gedrag. Ik zou de lezer eens willen verzoeken om op google (nederlands) eens amygdala in te toetsen. Dit is een hersengedeelte die ook betrokken is bij het gedrag binnen het spectrum ADHD. Hier herken ik veel overeenkomsten qua gedrag met het ADHD-spectrum, echter deze kenmerken worden eens zonder medicijnen aangepakt, misschien kan dit een hulpmiddel zijn. Op een site die je tegen zult komen "hoe werkt brein leren'' staat een prachtig voorbeeld hoe een school in Rotterdam dit heeft aangepakt en de resultaten zijn zeer positief, en wel zonder medicijnen. Ik dan ook benieuwd wat jullie hiervan vinden, wanneer je er enige kennis van hebt genomen. Verder is er een site van PAS, en hier zijn prachtige verhalen over de werking, en dan blijkt dat ADHD diagnose nog niet eens de juiste diagnose hoeft te zijn, fout gediagnostiseerd dus gewoon een hersenenafwijking.

Veel leesplezier toegewenst.

Trouwens, ik mis de reacties van Sjaak een beetje, hoe kan dat?

Groetjes, roelof