Beetje verdrietig

  • Bernadette

    Hoi allemaal ,

    ik denk dat we met zijn alle een ding als ouder maar ook ander die zelf adhd hebben dezelfde weg afleggen of afgelopen hebben .

    Eerst de ontkenning , dan de erkenning , het aanvaarden van de stoornis/sen en de buitenwereld die het altijd maar dan ook altijd beter weet .

    Hoe vaak krijg je als ouder niet te horen geef hem maar ff aan mij mee , of je geeft de kids teveel je zin , je kunt niet opvoeden enz.

    Als volwassen word je niet geaccepteerd . Raar gevonden ups en downs met werkgevers .

    De brusjes die zich vaak achter gesteld voelen , overigens voor de meisjes brusjes staat er deze maand een interesant artikel in de engelse vertaling van meisjes , het blad dus met deze titel , die onder pubers erg populair is .

    Er vroeg mij een moeder naar lectuur om voor haar dochters te laten lezen zodat ze hun broertje beter begrijpen , aanrader dus .

    Dat is wat we op deze pagina gemeen hebben , de ervaringen , en dezelfde weg te gaan , gr Bernadette

  • franca

    Hoi Bernadette,

    Wat denk je: mijn dochter leest dat blad al regelmatig, deze dus ook.

    Ze riep me een paar dagen geleden en was behoorlijk onder de indruk!

    groetjes, Franca

  • Bernadette

    Hoi Franca ,

    Via deze omweg kom je toch bij het doel een populair meiden blad is altijd interesanter dan een dik saai boek over hetzelfde onderwerp , goed dat ze onder de indruk was en jou erop wees zo kweek je meer begrip , wellicht laat ze het aan de andere lezen .

    Overigens dochterlief wees mij ook op het artikel , geinig .

    Sterkte met alles Bernadette

  • urnie

    Hoi Bernadette ik be Arno en wil vragen , wat is een Pgb en een tog?

    Een brusje is een lotgenoot als ik het goed heb :-)

    Ik ben toch wel van deze tijd dacht ik maar deze afkortingen ken ik echt niet hihi.

    Groetjes ArnoBernadette schreef:

    >

    > Hoi Franca ,

    > Er zijn zoveel mogelijkheden buiten de psych om , rugzakje ,

    > pgb , tog …….

    > Ritalin is mijn ervaring met mijn kind dat de dosis door de

    > jaren heen verhoogd gaat worden .

    > School heeft er profijt van zeg je maar jij krijgt met de

    > rebound te maken .

    > Op zijn minst horen jullie nog door de psych begeleid te

    > worden en zou je dat gevoel van alleen voelen niet mogen

    > hebben .

    > Met een pgb kun je hulp thuisinhuren en voor je

    > tienerdochters is er ook opvang , de brusjes komen

    > tegenwoordig door alle stichtingen die er zijn ook goed aan

    > bod .

    > Mijn puberdochter gaat een enkel maal per jaar een dag of

    > meerdere dagen weg waar ze lotgenoten , Brusjes ontmoet .

    > Geheel gratis verzorgd .

    > Als je hierover meer wilt weten kun je me mailen , want ik

    > mag hierop deze pagina geen namen noemen .

    > JE HOEFT JE NIET ALEEN TE VOELEN !!!!!!!! gr Bernadette

  • Bernadette

    hoi Urnie ,

    Een brusje is een broertje of zusje van kinderen met een stoornis of handicap , als je de beginletters van beide woorden samenkoppelt kom je op dat woord uit .

    Ouders met kinderen onder de 18 jaar kunnen een beroep doen op de TOG , of te wel de Tegemoetkoming Onkosten Gehandicapte , een extra bedrag dus bij de kinderbijslag bedoeld voor de extra zorg .

    Een pgb is een persoons gebonden budget waarbij ook de ouders van kinderen onder de 18 jaar een bijdrage kunnen ontvangen om voor thuis hulp in te kopen en zo de zorg wat te verminderen .gr Bernadette