Mensenlief,
wat ben ik jaloers op jullie…
Hier in België is er NIKS maar dan ook NIKS dat maar enigszins tegemoet komt aan de noden van jongeren met adhd en hun ouders.
Toen drie jaar geleden adhd vastgesteld werd bij onze zoon, stonden we buiten met een attest en een vraag om medicatie en that's it!
Gelukkig was er toen de oudervereniging ‘zit stil’ om het even of die gesponsord wordt door de ‘farmaceutische industrie’ of niet, om ons even op weg te helpen…
Wij moesten zelf een therapeut zoeken om onze zoon te leren leven met zijn ‘handicap’ die hier nog steeds niet erkend is trouwens (pas vanaf september jl een terugbetaling voor Rilatine TOT 17 JAAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
We betaalden uit onze eigen zak psychotherapie voor onze zoon (30 € / week) en ook ik volgde bij dezelfde psychologe enkele sessies om ‘te leren omgaan met…’ weggegooid geld, zo bleek later!
'Zit stil' organiseerde in die tijd een oudercursus voor pubers met adhd (kostprijs 250€ ) waarvoor we ons inschreven maar die, wegens gebrek aan belangstelling (of financiële middelen ???) afgelast werd.
De psychotherapie haalde niks uit omdat onze zoon ervan overtuigd is dat hij dit niet nodig heeft en al wat ons rest is de medicatie… vraag me af hoe we het zouden redden zonder! En dat allemaal terwijl je weet dat medicatie alleen ook geen oplossing is!
Wat wij nu doen? Ons blauw betalen aan Concerta en verder knoeien met de pet op… en hopen dat onze zoon OOIT zelf gaat inzien dat hij hulp van buitenaf nodig heeft.
Wij spelen psycholoogje zonder dat we daarvoor bevoegd zijn : hoef ik uit te leggen hoe moeilijk dat is als emoties meespelen?????
Enfin, als ik dit allemaal lees, denk ik dat JULLIE in het paradijs wonen ipv omgekeerd!
België mag mss het belastingparadijs bij uitstek zijn, voor de rest komen we hier nog niet aan jullie enkels…
Liefs van Greet (die momenteel wanhopig is omdat blijkt dat er wel degelijk hulp bestaat die hier NIET te vinden is!!!!)