Beste Jolanda,
Ik ben van mening, dat als jou kind ondanks zijn problemen, op school toch goed presteerd, je hem daar beter niet af kunt halen.
Het is toch een indicatie, dat hij het emotioneel nog redelijk goed aan kan.
Het is de huidige structuur die hij heeft, die daar voor zorgt denk ik.
Als je hem nu op een andere school zet kan dat wel eens anders uitpakken, omdat hij dan in een andere, voor hem onbekende omgeving terecht komt.
Hij moet weer opnieuw vriendjes maken en mischien dan juist op zijn tenen gaan lopen, om weer structuur in zijn leventje op die nieuwe school te krijgen.
Juist dat is voor een kind met ADHD moeilijk en het is dan maar de vraag of dat juist niet zijn leerprestaties gaan beïnvloeden. Mijn zoontje is 9, heeft geen ADHD maar vind het ook niet altijd even leuk het is echter dan voor ons de taak om hem te blijven stimuleren.
Hij zit in groep 5 en er is na de zomervakantie een hoop verandert.
In groep 4 lag de klemtoon nog niet zo op prestatie's, maar dat is nu dus wel het geval.
Hij moet nu tafels leren en huiswerk maken om goede cijfers te kunnen halen voor de toetsen die hij krijgt.
Als blijkt, dat jou zoontje het in groep 5 niet goed kan presteren, kun je altijd zien, of het niet beter is om hem op een andere school te plaatsen.
Dit is natuurlijk alleen mijn mening en mischien zijn er anderen die hier meer ervaring mee hebben en ook willen reageren op jou vraag.
(Even voor de duidelijkheid, ik ben 49 en heb zelf ADHHD.)
Groeten, Albert.