Met omega 3 tegen adhd

  • Marlies

    Hoi,

    Ik wou een kort verhaal over mijn zoontje van vier kwijt. Bij hem lag het verdacht op ADHD, omdat hij niet in staat was te luisteren, ongeduldig en de neiging had naar agressief gedrag.

    Bij toeval las ik over de mogelijke positieve invloed van omega 3 op kinderen met ADHD. Daarna ben ik meteen begonnen met OMEGA van OPTIMAX. Het duurde ongeveer 4 à 5 weken tot we resultaat zagen van de werking. Maar nu naar een half jaar elke dag OPTIMAX te gebruiken, hebben we een hele lieve en luisterende jonge gekregen. Hij is helemaal niet meer agressief.

    Het grote voordeel van OPTIMAX is natuurlijk dat het niet schadelijk voor de gezondheid is en geen bijwerkingen heeft. Ik zou iedereen aanraden voordat je met Ritalin begint, OPTIMAX uit te proberen. Je kunt altijd nog met Ritalin beginnen.

    Ik hoor graag reacties en ervaringen van andere ouders m.b.t. het gebruik van omega.

    Groeten van

    Marlies

  • Albert

    Hallo Marlies,

    Ik ben het helemaal met je eens.

    Als er ouders zijn die vermoeden dat hun kind ADHD heeft, zou ik ook eerst maar eens de visolie capsules proberen, voor ze Ritalin te laten slikken.

    Het is een natuurlijk product en heeft geen schadelijke bijwerkingen.

    Je ziet wel capsules in de winkel met zowel omega 3 en 6 vetzuren.

    Die 6 is volkomen overbodig, want die krijgen ze zowiezo wel genoeg binnen.

    De capsules met uitsluitend omega 3 vetzuren is voldoende.

    Het duurt inderdaad ongeveer 4 weken voor de werking merkbaar is.

    Vooral voor zeer jonge kinderen is dit een uitstekend alternatief.

    Zeker als ze nog te jong zijn om een diagnoze te stellen, want als achteraf blijkt, dat ze toch geen ADHD hebben, kan Ritalin wel eens verkeerd uitpakken.

    Ik ben niet tegen Ritalin, die gebruik ik zelf ook, maar ik ben een volwassen vent van 49 en maak mijn eigen keuzes.

    Voor de ouders die echter geen andere uitweg zien, is Ritalin denk ik het laatste redmiddel, om toch een beetje rust in die koppies en hun gezin te krijgen.

    Het lijkt mij voor hen dan ook geen gemakkelijke beslissing om op Ritalin over te gaan, ik zal het daarom ook nooit tegenspreken.

    Zelf heb ik een zoontje van 9 en gelukkig is bij hem geen ADHD geconstateerd.

    Ik snap echter maar al te goed, hoe je je als ouder kunt voelen als er iets met je kind is.

    Groeten, Albert.

  • Greet

    Hallo Marlies,

    toen onze, toen 17-jarige, zoon 3 jaar geleden op de wachtlijst stond voor een adhd-test, raadde een arts ons aan alvast te beginnen met omega 3, merknaam Neuromind (hier in België).

    Na enkele dagen werd hij een pak rustiger.

    Toen hij, de week voor de testen, de capsules niet meer nam (we wilden zeker spelen zodat z'n adhd in al zijn glorie kon tentoongesteld worden), werden we opnieuw geconfronteerd met de zoon die we jaren gewend waren : druk, druk, druk en vooral onredelijk.

    We probeerden het een tijdlang alleen met omega 3 maar dat was niet voldoende om z'n concentratie voor z'n studies voldoende hoog te krijgen en dus startten we met R.

    Zijn humeur ging echter naar beneden dat het niet meer gewoon was dus vroegen we aan de behandelende arts of we mochten combineren met omega 3 en ja hoor : geen probleem.Met goed resultaat overigens.

    Toen O overschakelde op Concerta was de omega 3 niet meer nodig omdat hij zich daar veel beter mee voelde.

    Mijn man, die van zichzelf denkt (wij trouwens allemaal ;) ) ook adhd te hebben, neemt ook al 3 jaar omega 3 en het is niet te geloven : we merken het meteen als hij z'n capsule vergeten is…. als je begrijpt wat ik bedoel.

    Ik vind dus dat je gelijk hebt : omega 3 is zeker aan te bevelen voor je met R start! ZEKER voor kinderen onder de 6 jaar.

    Groeten van Greet

  • anoniem

    sorry, ik heb jullie verhalen niet helemaal gelezen, lukt even niet…

    maar had wel een vraagje, omdat ik dit nu niet kan terugvinden op de geschiedenis… ;)

    hoe heet die site ook al weer met omega-info?

    het was een site met vooral veel technische info…

    iets met hersenen ofzo en het eindigde op .net…

    wie helpt??

    groetjes, anoniempje…

  • anneke

    Onze dochter gebruikt capsules van springfield-eye q.

    Wij hadden zelf het idee dat het wel hielp, maar op school

    schijnt ze nog vreselijk druk te zijn.

    Nu heb ik inmiddels gehoord en gelezen dat er heel veel merken

    zijn.

    Hoe kom je erachter wat een goed merk is ?

  • anneke

    Onze dochter gebruikt capsules van springfield-eye q.

    Wij hadden zelf het idee dat het wel hielp, maar op school

    schijnt ze nog vreselijk druk te zijn.

    Nu heb ik inmiddels gehoord en gelezen dat er heel veel merken

    zijn.

    Hoe kom je erachter wat een goed merk is ?

  • anneke

    Onze dochter gebruikt capsules van springfield-eye q.

    Wij hadden zelf het idee dat het wel hielp, maar op school

    schijnt ze nog vreselijk druk te zijn.

    Nu heb ik inmiddels gehoord en gelezen dat er heel veel merken

    zijn.

    Hoe kom je erachter wat een goed merk is ?

  • Marianne

    Hallo allemaal,

    Ik zal nog even onder een appart kopje alle informatie plaatsen die ik ook op het andere bord had gezet. Dit is info over omega-3 / visolie volgens de professors. Hier vind je ook een link op naar een site waar alle goede zuivere merken opstaan en wat hun verhoudingen zijn. Eye-q staat er ook op, maar je zult zien dat het erg duur is vergeleken met andere zuivere merken.

    Marianne

  • peter alberda

    hoi anoniempje

    je was zeker de kluts kwijtski?

    zeker een hersenstorm .

    dat is de link site

    oke veelsuc6

    goede en rustige kerst gewenst aan iedereen met of zonder adhd.

    peter

  • peter alberda

    hoi anoniem

    zeker deklutski kwijtski he?

    het is hersenstorm wat je zocht.