TOG vraag!!!!!!!!!

  • adhd moeder

    Hoi Hoi,

    Heb een vraag, ben bezig met de aanvraag voor een tog voor beide kinderen T en F.

    Weet je het is voor mij heel moeilijk om uit te leggen wat nu extra begeleiding inhoud bij een meisje van 5 en een jongen van 8.

    Wat kunnen ze, wat proberen ze en wat doen ze zelfstandig.

    Ik heb dus alleen 2 kinderen met adhd en heb totaal geen vergelijkings materiaal.

    Ja, een nichtje wat hier een keer heeft geslapen 2 jaar terug, of een vriendje wat hier een uurtje speelt.

    Kunnen jullie mij vertellen wat normaal gedrag is bij deze leeftijd, en in welk opzicht kinderen van deze leeftijd zelfstandig dingen kunnen doen.

    Als je een tog invult moet je aan kunnen geven wat er nu zo extra veel verzorging nodig heeft, maar ik ben niet anders gewend.

    Hoop dat jullie mij willen helpen want zit hier dus met drie adhd ers die eigenlijk allemaal overal mee geholpen moeten worden.(ook manlief)hahahhaha

    Alvast bedankt Groetjes adhd moeder

  • M@ria

    Let goed op bij elke vraag, heel veel is voor ons al zo gewoon , dingen sluipen erin , Maar alle extra hulp aan je kind werkt mee in de beoordeling.

    voorbeelden,

    Andere kinderen kunnen zonder begeleiding naar de gymvereniging, eerder zelfstandig naar school, zonder begeleiding naar de supermarkt.

    Ik heb 3 kinderen , maar kan die van pdd-nos dus niet in 1 x meenemen om met Zijn allen nieuwe schoenen te gaan kopen, hij moet appart met mij ivm drukte.

    extra hulp in huis , met aankleden,douchen,brood smeren,tas klaar maken, allemaal dingen die heel gewoon lijken , maar andere kinderen veel eerder zelfstandig doen, kunnen,mogen ect.

    als je je kinderen alleen laat douchen , kan ik mij zo voorstellen hoe de douche eruit ziet na die tijd.

    terwijl je een kind zonder adhd van 6 en 8 best alleen kan laten douchen.

    En als je twijvelt bij een vraag kies dan het antwoord dat in jou voordeel is, dit is helemaal niet verkeerd.

    M@ria

  • @kim

    Hoi adhd moeder

    Wat een rot lijst he,het is voor mij alweer een tijdje geleden.

    Maar het ging een beetje als volgt:

    Als jou antwoord is : ja,mijn kind kan dat, als ik dan maar oplet/aanwijzingen geef

    is het antwoord niet ja maar nee.

    vb kan uw kind zich aankleden:ja …. als ik het maar klaarleg en oplet dat ze niet wat anders gaat doen of haar hemd vergeet .Dan is het antwoord niet ja maar nee.

    Snap je een beetje wat ik bedoel ?

    vr groeten kim

  • @kim

    Ik weet nog wel dat ik aan het einde van die lijst zat te huilen.

    Ik dacht dat ze heel veel kon ,maar dat viel toch behoorlijk tegen.

    kim