pgb

  • bea veenstra

    Hallo

    Hoera we hebben een pgb voor onze zoon!

    Maar nu..

    Nu zoeken we iemand die hem kan ondersteunen en activeren zoals dat volgens de indicatie heet haha

    Nee serieus, we zoeken iemand waar ook hij wat aan heeft en hem kan helpen met van alles en nog wat, sociale en emotionele dingen bv

    We wonen in Friesland dus wie heeft er ideeen voor ons

    Want dit is nieuw voor ons

    Alvast bedankt

    Bea Veenstra

  • Marianne

    Hoi Bea

    Op deze twee pagina’s kun je mensen vinden, en ook zelf een oproep plaatsen.

    http://www.zorgmatch.org

    http://www.pgb-vg.nl/prikbord.htm

    In Wedde zit een vrouw die goede begeleiding kan geven individueel en in groepsverband, haar nummer is; 0597-563646

    Succes, Marianne

  • Bernadette

    hoi Bea ,

    Allereerst proficiat , snel gegaan nog .

    Ook mijn zoon heeft een pgb , ruim een jaar en ik moet zeggen dat dat eigenlijk een stuk rust heeft teweeg gebracht in mijn gezin .

    Via de site van per saldo heb ik een advertentie gezet en daarop reactie,s gehad

    en zo iemand gekregen en dat bevalt goed ,dus wellicht heb je hier iets aan , gr B

    wat is een P.G.B .

    Dat staat voor een persoonsgebonden budget , kinderen die extra zorg nodig hebben kunnen via het R.I.O (Regionaal Indicatie Orgaan) een indicatie aanvragen , voor begeleiding .

    Het gaat dan om :

    ondersteunende begeleiding

    activerende begeleiding

    tijdelijke opvang .

    Eerst krijg je dus een aantal formulieren thuis , daarna krijg je een bezoek van iemand van het rio , die overlegt weer met het kantoor wat voor een uren je krijgt toegewezen .

    De uiteindelijke beslissing valt dan , het RIO , schrijft je de toezegging en stuurt dit ook naar het zorg kantoor , bij deze instantie verantwoord je je uren weer .

    Belangrijk is wel dat je weet dat het pgb op je kind zijn /haar naam word aangevraagd , dat houd dus in dat het bedrag netto is wat je uitbetaald krijgt .

    Als je 18 jaar of ouder bent moet je een behoorlijk bedrag mee betalen , jij als ouder bent toezichtshouder , ter informatie dus , gr b

  • marleen

    Bedant Bernadette voor eens zo'n uitleg en het uitschrijven van sommige afkortingen. Er worden/werden vaak afkortingen gebruikt die we in het buitenland of waarschijnlijk ook in België, om niet zo ver te gaan, soms niet begrijpen.

    Bestaat er ergens zo'n lijstje met die veel voorkomende afkortingen voor de adhd wereld?

    Marleen.