hoi Bea ,
Allereerst proficiat , snel gegaan nog .
Ook mijn zoon heeft een pgb , ruim een jaar en ik moet zeggen dat dat eigenlijk een stuk rust heeft teweeg gebracht in mijn gezin .
Via de site van per saldo heb ik een advertentie gezet en daarop reactie,s gehad
en zo iemand gekregen en dat bevalt goed ,dus wellicht heb je hier iets aan , gr B
wat is een P.G.B .
Dat staat voor een persoonsgebonden budget , kinderen die extra zorg nodig hebben kunnen via het R.I.O (Regionaal Indicatie Orgaan) een indicatie aanvragen , voor begeleiding .
Het gaat dan om :
ondersteunende begeleiding
activerende begeleiding
tijdelijke opvang .
Eerst krijg je dus een aantal formulieren thuis , daarna krijg je een bezoek van iemand van het rio , die overlegt weer met het kantoor wat voor een uren je krijgt toegewezen .
De uiteindelijke beslissing valt dan , het RIO , schrijft je de toezegging en stuurt dit ook naar het zorg kantoor , bij deze instantie verantwoord je je uren weer .
Belangrijk is wel dat je weet dat het pgb op je kind zijn /haar naam word aangevraagd , dat houd dus in dat het bedrag netto is wat je uitbetaald krijgt .
Als je 18 jaar of ouder bent moet je een behoorlijk bedrag mee betalen , jij als ouder bent toezichtshouder , ter informatie dus , gr b