zijn jullie ook zo moe?

  • maggie

    zijn jullie ook zo moe?

    al heb je adhd? ik kom mijn bed haast niet uit, slaap heel veel. heb geen zin om wat te doen . snap er niks van misschien zijn het de winterbleus. maar vind het niks voor mij.

    groetjes maggie

  • adhd moeder

    Nou maggie,

    Heb nergens geen last van hoor, ben fit en heb op het moment het gevoel dat ik de hele wereld aan kan.

    Koop eens iets leuks voor jezelf, verwen je zelf.

    Doe iets leuks, ga er eens uit…………weet je misschien zijn dat de gevoelens wel die ze bedoelen met de donkere dagen voor kerst.

    Hier schijnt het zonnetje letterlijk en figuurlijk.

    Sterkte meid, groetjes adhd moeder

  • Albert

    Hallo Maggie,

    Ik herken het gevoel wel wat jij beschrijft.

    Op het moment dat je daar aan toe geeft, wordt dat ook erger.

    Ik probeer meestal zolang mogelijk door te gaan, want zodra ik ga zitten of op de bank ga hangen vallen mij de ogen in no-time dicht en dan kom ik niet meer op gang.

    Heeft ook met de tijd van het jaar te maken, weinig licht en zo.

    Het tekort aan licht kan je deprie en moe maken, een zonnebank wil nog wel eens helpen.

    Er zijn ook speciale lampen om het tekort aan zonlicht aan te vullen, maar die zijn hartstikke duur.

    Verder is toch veel beweging en frisse lucht het beste middel om niet in zo'n vermoeidheidsspiraal terecht te komen.

    Groeten, Albert.

  • marleen

    Hé Maggie, dat herken ik nou supper veel !!

    Ik loop hier al een paar maand mee rond, eigenlijk al langer, maar de laatste tijd wordt het alsmaar erger.

    Ik heb geen adhd, maar voor het ogenblik heb ik één officiële en twee potenciele adhd-ers rond mij en soms heb ik het gevoel dat ik helemaal leeggezogen wordt. Houdt hier nou niemand dit huis een beetje recht???

    Ik slaap soms 9 uur of meer en ik word moe wakker, dat is toch niet normaal? Aan de ontbijttafel krijgen we dan al weer het getreiter en dan ben ik al weer doodmoe van voor de dag eigenlijk maar goed begonnen is. Als ze 's avonds in bed zitten dat plof ik me soms in de zetel en lijkt het alsof ik honderd vrachtwagens heb vol en leeggeladen. Dan moet ik me echt dwingen om op te staan en wat te gaan doen anders raakt de hele boel hier in een puinhoop, maar zoals Albert zegt, het liefste zou ik blijven hangen en gewoon voor de TV in slaap vallen.

    Ik had het er eens over met een vriendin en die zei dat het bloedarmoede kon zijn. De symptomen daarvan zijn dus oververmoeidheid blijkbaar. Maar kan je je voosstellen dat ik in twee maand tijd nog geen tijd gehad heb om eens bij de dokter langs te gaan. Hier moet je vooraf een afspraak maken en ik weet nooit hoe de zaken er over een paar dagen voor zullen staan dus stel ik het maar weer uit en het komt er nooit van, ik moet het binnenkort echt eens gaan doen, misschien wel in de kerstvakantie nu. Ik hoop dat het die bloedarmoede is, dan kom je er blijkbaar met wat ijzerpillen weer bovenop.

    Meer zon hebben we hier natuurlijk wel en ik heb nooit van koude en herfstperiode gehouden, maar ik kom er ditkeer maar niet bovenop. Hopelijk gaat het volgend jaar allemaal beter :)

    Groetjes.

    Marleen.

  • edwin

    wat minder naar thunderdome partys gaan helpt misschien maggie :D

    maar zonder dollen

    Zoek het vrij simpel.Adhders verbuiken gewoon veel energie en voelen dit de volgende ochtend en misschien met wat andere Combonaties voel je dit exstra.

    //Edwin..

  • gitana

    ben ook moe moe moe moe…

    het is volgens mij inderdaad zo dat het te maken heeft met verkeerd omgaan me de energie die je hebt, tenminste bij mij.

    als ik 's morgens wakker word (na meestal een onrustige nacht) dan moet ik van alles (letterlijk en figuurlijk)

    letterlijk, omdat er in een gezin inderdaad van alles moet 's morgens, maar ook heb ik altijd het gevoel dat ik dan moet rennen en vliegen van hier naar daar en dan ineens moet ik iets doen wat nergens op slaat, ineens op dat moment moeten de tegeltjes in de badkamer stuk voor stuk grondig gereinigd worden ofzo.

    ja, logisch dat ik dan eerder dan ik zou willen afgebrand ben.

    maar volgens mij is het ook zo dat we van september tot laten we zeggen maart, veel minder licht krijgen dan we eigenlijk nodig hebben en daar kun je last van hebben. dus probeer ik in ieder geval, als het lukt iedere dag frisse lucht, en licht buiten te krijgen. fietsen, wandelen langs de zee kost ook lichamelijke inspanning, maar werkt positief.

    en sporten kost bijv. ook veel energie, maar daarna heb ik ook een veel positiever gevoel.

  • nina

    Ja maar ik wil het niet voelen, heb er ook geen tijd voor. Zit nu te inetten terwijl ik beter in bed had kunnen liggen. Ben ik daarom moe?

    Heeft het iets met adhd te maken? Ik denk het niet, het schijnt een officieel probleem te zijn. Gebrek aan zonlicht en korte dagen veroorzaakt een depressief gevoel en moeheid. In het donker naar je werk gaan en in het donker weer thuiskomen. Wat doe je eraan?

    Ik ben al jaren voorstander van de winterslaap, helaas…. voorzie niet dat dit op korte termijn ingevoerd gaat worden. Ik denk ook niet dat werkgevers hun medewerking verlenen aan winterslaapverlof.

    Veel sterkte met wakker blijven!

    Groetjes

    Nina

  • maggie

    hai allemaal

    bedankt voor je tips.

    ik denk ook wel dat het met het weer te maken heeft, ben ook steeds verkouden, misschien heb ik een griepje onder de leden. ik zou het niet weten probeer de dokter vandaag te bellen voor een afspraak.misschien ff bloedprikken.

    haahh en edwin van die feesten leef ik nou juist op lololol!

    groetjes maggie